• xSpinell

Killar: Tjejer får heller inte napp vid nätdejting

Thotis90 skrev 2013-10-19 20:32:00 följande:
    Jag brukade svara på de flesta mail jag fick, vare sig jag var intresserad av mannen eller ej. Det är inte alla som är intresserad av ett förhållande heller. Det finns ju de som kanske nöjer sig med en ny bekantskap osv .
    Tack tjejen Flört

Det är som du skriver , alla vill inte ha något förhållande .
    Jag är nöjd med vad jag har haft genom livet ett par förhållanden ,
    två friska barn som i dag är vuxna (jag uppfostrade dom ensam efter en otrohetsaffär , 20år sen nu)

Hur ska en kille/man som jag skriva i min presentation/profil då ,
    när jag trivs med att bo ensam utan alla krav , för att inte framstå som oseriös .
    Det skrivs ofta (han är inte seriös han vill inte ha nåt förhållande)
    Jag trodde man var seriös genom att skriva i sin presentation/profil vad man ville , har inget emot
    att träffa några trevliga kvinnor/tjejer emellanåt .

Bara det att jag vill nog inte flytta ihop med någon (har det bra som jag har det)
    Anonym (Flyga) skrev 2013-10-20 13:38:58 följande:
    Tack för tipset att träffa folk IRL, tobbebobbe. Det kanske funkar bättre.

Som tjej är det lätt att träffa någon för oseriösa kontakter. Det kan ju ses som en fördel men jag tycker det bara är drygt att få mejl eller träffa nån på krogen som bara är ute efter lite hångel och sex. Kanske är kul när man är 20 eventuellt men inte när man är lite äldre och har tröttnat på strul.

Du skriver att du (har tröttnat på strul)Obestämd

Men är det inte strul man får i ett förhållande ?
    Speciellt när man blir äldre med barn på olika håll , tycker jag att risken för strul ökar .
    Då brukar det bli många viljor och mycket olika rutiner som ska passa
    alla medlemmar i den nya familjen (rätta mig om jag har fel)

Min egen erfarenhet är nog att jag fick bara en familj i livet , det var den jag fick med
    barnens mamma efter det tyckte jag nog att det blev mest komplicerat att få allt att fungera igen .

Eller missade jag något i livets färd på väg mot döden ..Oskyldig

• xSpinell
    Anonym (Hmm) skrev 2013-10-20 17:02:55 följande:

Närjag hade en profil på en datingsite ändrade jag ålder från 35 till 25 vid ett. Tillfälle, all annan info samma. Jäklar så många fler killar som hörde av sig! Många var över 35 , en del kring 50, men tjejen på 35 var de inte intresserad av.
    Va taskiga ni är tjejer när ni bara lurar oss på det viset , man blir ju alldeles ???????Coolsnurrig

Men det är nog inte vad jag är intresserad av när ni sänker era åldrar till 25sräcket ,
    då skulle nog era morsor vara av mera intresse Flört (min egen dotter är 26år)
  • xSpinell
    Lilje skrev 2013-10-20 17:39:51 följande:
    Skriv att du önskar särboförhållande i första hand?
    Okej , Drömmer jag får skriva in det .

Men räknas ett särboförhållande som seriöst  ?
    Eller är det bara seriöst när man vill flytta ihop
    du , vet dela allt, ekonomi, husrum, skaffa ett kärleksbarn.ObestämdHhmm
  • xSpinell
    Lilje skrev 2013-10-20 19:42:49 följande:
    Jag tycker det. Men så är jag särbo själv. ;) vi har varit ihop i snart sex år nu, jag vet han är den rätta för mig och kan inte tänka mig vara utan honom. Men vi vet båda två att vi är väldigt olika, med fulla liv, barn, jobb etc. Vi och barnen behöver den extra friheten separata bostäder ger, där man kan längta till nästa träff, och styra sitt liv och sitt hem som vi vill. Jag älskar att se fram emot fredagsdejten, eller spontant bjuda ut honom på en öl efter jobbet. Att fortfarande, efter flera år, fixa till mig lite extra innan vi träffas just för att det är honom jag ska se.

Dessutom hade jag aldrig överlevd hans smak i möbler och inredning hade det varit mitt hem med. :D
    Det är ju lite så , när man levt singel en längre tid . (skaffar sig ju lite egna rutiner här i livet)
    Efter att jag uppfostrat mina två barn ensam , så har jag nu när dom båda flyttat hemifrån kunnat
    börja att ägna mig åt vad jag kanske vill med livet .(mina barn flyttade till mig när han var 1år o hon 6år)

Det första jag tänker på då , är ju inte att flytta ihop med någon.
    Men kan ju vara kul att träffa några nya intressanta bekantskaper Drömmero dela lite tankar o funderingar med .
  • xSpinell
    Anonym (Ny) skrev 2013-10-21 14:16:29 följande:
    Hjälp, tänkte börja ge mig ut i dejtingdjungeln snart... Men efter läst detta är det kanske bäst av avstå. Om inte får man tydligen operera både ansikte och kropp Förvånad
    Jag tänkte testa dejtingdjungeln jag med . men men

Fast det är klart , törs man ?
    Alla kanske tycker att man ser något anskrämlig ut .
    Vill jag veta sanningen ObestämdHmm ???

Men operera bort både ansikte o kropp , låter ju lite drastiskt .
    Är det inte det som dom vill ha dåFlört
  • xSpinell
    Anonym (Tjejer också) skrev 2013-10-22 15:49:37 följande:

Fast jag tror att de tjejer jag tänker på, skulle vara glada och tacksamma över nästan vilken man som helst som visade dem uppvaktning och kärlek I VERKLIGHETEN. Tjejerna behöver inte vara fula heller - de har bara ingen möjlighet att visa upp sig i en miljö där man kan ta kontakt med andra.
    Vad är det för miljö ?  Förvånad

de har bara ingen möjlighet att visa upp sig i en miljö där man kan ta kontakt med andra .

Förklara för mig var den miljön existerar , så ska jag ta mig till sådana miljöer för att beskåda er Flört
    Finns inte den miljön överallt , eller Obestämd??(är inte den miljön i vardagen)

• xSpinell
    Anonym (Tjejer också) skrev 2013-10-22 20:32:22 följande:

Krogar, disco, klubbar, privata fester... Svårt att gå ensam på krogen - särskilt om man aldrig varit på en krog förr, och inte vet hur man ska göra där - och svårt att tränga sig in på andras privata fester utan att vara bjuden, liksom.

I andra miljöer som på gatan, på café, på lunchrestaurang, i butiker, på bussar, på T-banan - så är det inte socialt acceptabelt att börja prata med främmande. Likadant där - de som har en grupp vänner omkring sig kan lättare göra det. Men det är väldigt svårt för en ensam kvinna att börja prata med en främmande man på bussen. Och vice versa såklart. 
    Jag har väll viss förståelse att tjejer/kvinnor inte går ut ensamma på helgkvällar
    Men när jag går eller åker (tar bilen nykter) ut , så gör jag det nog  helst ensam.

Men det där med att ta lite kontakt på stan , det brukar jag göra emellanåt .(inte alltid)
    (som i affären , shoppingcenter , jobbet , eller på resor)Cool

Men det är klart , jag gör det inte hur som helst utan hon har ju visat något innan
    (tex en blick , ett leende , pratar mycket om man stöter ihop då och då)Kyss  (FörvånadVa , vad menade hon)
    Men vissa blir ju lite eller ganska förvånade.
  • xSpinell
    Anonym (Tjejer också) skrev 2013-10-23 11:42:45 följande:

Så är det kanske. Men å andra sidan är detta med attraktion inte viljestyrt. Man kan bestämma sig med sin hjärna för, att "nu ska jag ta bästa möjliga, och bilda familj innan jag blir för gammal". Men när man tycker att dessa mäns kroppar är likgiltiga som träplankor, och det känns rent äckligt att tänka sig att kyssa honom och låta honom stoppa in sn*ppen... ska man verkligen gå vidare då..?

Och speciellt om man VET att man kan bli förälskad, och vet hur det känns - men man bara blir det i sådana som är ouppnåeliga..? Det är jättesvårt - det svåraste i livet skulle jag säga, eftersom man inte kan KÄMPA för det med sin viljestyrka, som man kan allt annat (komma in på läkarlinjen, lära sig rida, springa en mara). För att det är EN ANNAN som också måste vilja. Och det kan man inte styra - vad HAN vill, vem HAN blir kär i...
    Jo då , du kan påverka/styra att få en man att bli förälskad i dig bara du vill .

Fundera på den här en stundCool
    Mannen tror att han väljer kvinnan ,men oftast är det kvinnan som väljer den man
    som hon vill ska välja henne.

Ta dig en funderare.
    Gå sedan ut och välj ut den man som du vill ta/ha .Flört
  • xSpinell
    Anonym (Fiktionen) skrev 2013-10-23 12:48:14 följande:
    Jag tror att du har rätt. Men samtidigt fel. 

Låt mig förklara: Jag tror att kvinnan väljer mannen som ska välja henne. Men jag tror inte att hon väljer att han ska bli förälskad i henne. Jag tror tyvärr att alldeles för många, såväl kvinnor som män, lever i förhållanden med partners de aldrig har varit eller kommer bli förälskade i. Resultatet? Kärlekslösa/-fattiga relationer. 
    Ja , jag förstår vad du menar Flört
    Jag vet nu inte vad ni alla som skriver här har för ålder , vet inte heller hur andra känner .

För min del så blir jag mindre förälskad i någon ju äldre jag blir .(var längesedan det pirrade)
    Det blir ju lite lättare att leva ett singelliv då , när man inte blir kär i alla man ser .
    Men däremot kan jag börja att tycka om någon väldigt mycket efter att lärt känna personen en tid och
    sedan skämma bort den personen väldigt mycket (vad det innebär är ju ganska privat och individuellt)
    Så jag håller nog inte med om att en relation blir kärlekslös och fattig.(framförallt inte fattig)Glad

Det där med att ni kvinnor/tjejer säger att det pirrade inget när jag såg honom eller träffade honom.
    Kanske är en del av att bli äldre , det kommer inget mer pirr en dag (man har blivit medelålders) 
  • xSpinell
    MikNis skrev 2013-10-24 17:21:42 följande:
    Jag är ganska säker på att det finns gott om normala män på datingsidorna. 
    Män som har normala intressen, rör på sig osv..

Men har dessa någon chans när kvinnorna söker det häftiga som endast ett fåtal män kan leva upp till  ?
    Ja , vi vanliga , snälla grabbar .Drömmer

Som jobbar hela dagarna för att få ihop brödfödan .
    Så att vi kan ge henne det hon vill ha , som man någon gång kanske får dela en relation med.Flört
  • xSpinell
    elperroloco skrev 2013-10-26 21:46:15 följande:
    Tyvärr är det min erfarenhet av nätdejting att centimeterna är ganska avgörande, jag skulle säga att långa män är bland det vanligaste kravet i kvinnliga presentationer.

Just nu har jag lagt ner nätdejtandet, mitt nya liv med träning är ganska nytt (några månader), så jag tänker vänta med dejtandet tills jag är helt nöjd med min "nya" kropp, vilket jag räknar med ska ta ett par månader till.

Träningen är dock något jag tänker fortsätta med hela livet, det är inget tillfälligt. Jag mår mycket bättre både fysiskt och psykiskt sedan jag började träna seriöst och självförtroendet växer i samma takt som fettet försvinner och musklerna växer. Skrattande  

Är det någon som kan ge ett förslag på hur lång en kille/man lämpligast ska vara ( i centimeter )
    Eller hur hårt/ofta han ska träna för att hålla sig i trim (tjejer vad säger ni) Flört
  • xSpinell
    Anonym (Fiktionen) skrev 2013-10-26 23:14:20 följande:
    Enligt mig ska han helst vara över 186, då jag själv är lång och för det mesta går i högklackat. Hade en pojkvän på 186 förut och vi var lika långa när jag hade skorna på. Har iofs haft kortare killar förr, men samtliga förbjöd mig att bära klackar. :(

Han får helst träna tre ggr/vecka. Eller bara han har en kropp som ser ut att vara i trim så funkar det bra.  
    Ja , man räcker ju inte upp till 1,86 , klarar nog bara 1,83 Flört
    PrinsessanLeia skrev 2013-10-26 22:55:44 följande:
    Helt ointressant anser jag, dock vill jag helst att killen är längre än mig då jag är 1,60 men det ör som sagt inget krav. Träningsmängden är inte intressant men för att jag ska bliintresserad måste man tycka om att röra på sig, kan vara träning på gym, löpning, fjällvandring, skogspromenader, simning eller vad tusan som helst. Men det är för att rörese är så fundamentalt i mitt liv att vi inte skulle kunna leva tillsammans annars. Magrutor är inte grejen utan att det aldrig ska anses som jobbigt att gå en promenad eller fällvandra. Utbildningsnivå är inte heller relevant men jag vill kunna föra intressanta diskussioner. Jag upplever det som om det blir snett med denna nätdejtning, man väljer bort en person pga kriterier som man förmodligen hade struntat i om man träffat den någon annanstans och blivit kär. Jag är säkert en sån som inte skulle få napp via nätdejtning men jag har inte haft några problem att träffa män i verkliga livet.
    Vad gäller dig ,  om man som kille är kortare än dig .
    Då måste man ju vara djävligt kort , (mitt ex) mina barns mamma hon var 1,56

Magrutor var inget krav , då blev ju dom överflödiga då
    Men det finns väll ingen som kan tycka att det är jobbigt att ta en promenad eller gå lite i fjällen .
    Jag har nu inte varit i svenska fjällen men jag har gått runt i Klippiga bergen (min dotter har flyttat över dit) 
    Menar du att vissa tycker det är jobbigt Förvånad?
  • xSpinell
    PrinsessanLeia skrev 2013-10-26 23:46:02 följande:
    Men på allvar, om du träffar en man som är 1.80 och blir kär, struntar du i honom då? Eller kan du öht inte bli kär i en kort kille? För egen del är det inte utseendefaktorer som avgör om jag blir kär utan annat.
    Men jag kan säga som kille/man ,
    det gör inget om ni som är långa tjejer/kvinnor o vill ha höga klackar (det är snyggt)
    Väljer bort en kille som mig Glad

För om jag träffar en tjej/kvinna som är längre (inte lite längre) utan lääängre ,
    så tänker nog jag lite så här (fan va lång hon är , jag som är 1,83 är nog inte riktigt van att titta upp)Cool
  • xSpinell

Jag återkommer med frågor , jag funderarObestämdhmm Anonym(?)

vadå , menar du att yngre tjejer har lägre krav än äldre kvinnor ?

• xSpinell
    Anonym (b) skrev 2013-10-27 01:15:24 följande:

Men det är ju ganska jobbigt när man är typ 25-27 år och alla killar som tar kontakt är runt 40. Man vill ju ha någon som är i typ samma ålder om man skall bilda familj.
    Vadå vill du inte bilda en familj med en 40+are .Cool
  • xSpinell
    Anonym (Flyga) skrev 2013-10-29 16:46:36 följande:
    Jag ser nog alldaglig ut. Men känner ändå som att jag inte är typen som killar tycker om så där generellt. Jag är framåt och självständig och har klara åsikter om saker t.ex. jämställdhet och rättvisa. Medan jag inte alls har något större intresse för utseende, smink, skor och snygga kläder.

Jag vill klara det mesta själv och ta reda på hur saker fungerar. Jag skulle aldrig fråga nån annan om att byta däck eller lyse på bilen eller tapetsera  t.ex. Då lär jag mig ju inte hur man gör och går miste om en massa kunskaper. Jag vill lära mig det mesta och har inget emot att smutsa ner mig.
    och
    Smecker skrev 2013-10-29 17:13:58 följande:

Jag vet inte vad du stött på/umgåtts med för killar, men en kvinna som har åsikter, driv och kan själv är jävligt hett. Söta dockor som är "hej kom och hjälp mig" går bort i min bok.
    Ja det är ju ganska bra om ni kvinnor/tjejer kan lite själva .Glad

För det blir ju så djävla mycket att hjälpa till med annars ,
    Speciellt bilen , gillar ni att få fixad efter ett antal brister vid SvenskBilprovning . 
    (nu pratar jag inte om att byta däck eller några lampor)CoolHHmmm ja ja

• xSpinell
    Anonym (Hmm) skrev 2013-11-07 14:15:32 följande:
    Fast då kanske man får skylla sig själ att man är singel.
    Ja , Ibland kan singel alternativet vara bättre än att vara i ett förhållande .

När man ändå är singel o trivs med det (som i mitt fall) så varför
    starta något nytt med någon som man inte känner 100% för .
    Det blir ju bara en massa elände den dagen man inte längre vill fortsätta .

Eller har jag missat nåt i det hela Obestämd??
  • xSpinell
    Anonym (Hmm) skrev 2013-11-08 13:13:54 följande:
    Och hellre singel med fel man.

Blir bara irriterad över alla män kring 50 som tror att de är lika snygga som de var när de var 30 och som tycker att alla jämnåriga kvinnor ser ut som tanter. De ser själva ut som gubbar men vill ha 10 år yngre tjejer.

Det finns en tråd om hur tjejer ser på killar som bara söker yngre tjejer. "Loosers" är väl den ganska samstämmiga åsikten.
    Jag har inget emot att träffa tjejer/kvinnor i min egen ålder.
    Det är ju det jag vill , vad har man gemensamt när åldersskillnaden är för stor .
    Jag har heller inga som helst krav på en kvinnas utseende , bara hon är positivt inställd till att ses.

Anonym(Hmm) är du intresserad av att träffa en man i 50års åldern , så varför inte Inboxa mig.Flört
    Det finns ju en bild till vänster att klicka på .
    Mitt enda krav jag har , är att du tar med dig ett härligt skratt och en positiv inställning . Guld i mun
    inga pengar ingenting , jag bjuder

Jag brukar föreslå tre förslag , beroende på hur mycket tid du vill lägga ner
    Dom är av olika tidsramar , om du inte har något/några egna förslag du vill framhäva  

Så vad säger du ??Skål
Svar på tråden Killar: Tjejer får heller inte napp vid nätdejting