Killar: Tjejer får heller inte napp vid nätdejting
Thotis90 skrev 2013-10-19 20:32:00 följande:
Jag brukade svara på de flesta mail jag fick, vare sig jag var intresserad av mannen eller ej. Det är inte alla som är intresserad av ett förhållande heller. Det finns ju de som kanske nöjer sig med en ny bekantskap osv .Det är som du skriver , alla vill inte ha något förhållande .
Jag är nöjd med vad jag har haft genom livet ett par förhållanden ,
två friska barn som i dag är vuxna (jag uppfostrade dom ensam efter en otrohetsaffär , 20år sen nu)
Hur ska en kille/man som jag skriva i min presentation/profil då ,
när jag trivs med att bo ensam utan alla krav , för att inte framstå som oseriös .
Det skrivs ofta (han är inte seriös han vill inte ha nåt förhållande)
Jag trodde man var seriös genom att skriva i sin presentation/profil vad man ville , har inget emot
att träffa några trevliga kvinnor/tjejer emellanåt .
Bara det att jag vill nog inte flytta ihop med någon (har det bra som jag har det)
Anonym (Flyga) skrev 2013-10-20 13:38:58 följande:
Tack för tipset att träffa folk IRL, tobbebobbe. Det kanske funkar bättre. Som tjej är det lätt att träffa någon för oseriösa kontakter. Det kan ju ses som en fördel men jag tycker det bara är drygt att få mejl eller träffa nån på krogen som bara är ute efter lite hångel och sex. Kanske är kul när man är 20 eventuellt men inte när man är lite äldre och har tröttnat på strul.
Men är det inte strul man får i ett förhållande ?
Speciellt när man blir äldre med barn på olika håll , tycker jag att risken för strul ökar .
Då brukar det bli många viljor och mycket olika rutiner som ska passa
alla medlemmar i den nya familjen (rätta mig om jag har fel)
Min egen erfarenhet är nog att jag fick bara en familj i livet , det var den jag fick med
barnens mamma efter det tyckte jag nog att det blev mest komplicerat att få allt att fungera igen .
Eller missade jag något i livets färd på väg mot döden ..