• Anonym (?)

Killar: Tjejer får heller inte napp vid nätdejting

Anonym (Flyga) skrev 2013-10-19 11:51:22 följande:

Hej!

Jag vill med denna tråd dementera några av de myter som jag märkt fluorerar gällande nätdejting hos killar:

1. Killarna gnäller för det är så synd om dem för att de inte får napp vid nätdejting. Buhu, stackars dem! Det gäller BARA killar, inte tjejer.

2. Anledningen till att det är så synd om killarna är för att tjejer är alldeles för kräsna och har för höga krav.

Jag har nätdejtat i ett antal år till och från och heller inte fått napp. Jag har betalat i cirka 1-2 år på en sida när jag var 28-29 år. Nu är jag 33 år och får sällan mejl eller flirtar via en gratis nätdejtingsida jag är ute på.

Beskrivning av mig: Jag är 174 cm lång, 65 kg (tidigare 60 kg), ser hyfsat söt ut, är trevlig, snäll och framåt. Jag har inte alls några problem att ta kontakt med killarna först, gör det relativt ofta. Däremot är jag heller inte efterhängsen eller för på. Intressen är motion, 3-4 ggr i veckan och läser mycket och har lång utbildning på högskola cirka 7-8 år.

Mina krav: Jag söker en empatisk kille som motionerar och som har studerat åtminstone 1-2 år på högskola som genererat i ett jobb. En kille med intressen.  

Det är roligare att ha gemensamma intressen. Jag vill att vi ska kunna motionera tillsammans därav motionsintresse. Jag vill också att vi ska vara intresserade av samma saker t.ex. se samma saker på tv etc. Jag tycker exempelvis om att titta på vetenskapens värld och historiska dokumentärer och det är roligt om man delar dessa intressen. (Idol är inget för mig.) Därför gärna någon som har utbildning eller delar vissa intressen.

Killar tror att tjejer har så höga krav på killar men det vi egentligen vill är alltså att ha en normal kille som åtminstone kan stå upp för något av de krav vi ställer på oss själva. Det är klart att de som motionerar och vill hålla sig själva i trim och har det som ett stort intresse vill hitta någon med liknande intresse. Varför är detta så provocerande för er?

Kanske är det dags för er killar att rycka upp er lite, sluta gnälla och visa framfötterna ni också som alla tjejer gör, gå ner i vikt, skaffa er vettiga intressen och en utbildning och ragga på tjejer i er egen ålder. Det är ju så vi tjejer gör i varje fall och det är sådana grabbar vi vill ha.

Ha ha ha, är detta en trolltråd eller vad??

ALLA vet om att ni tjejer kvinnor får alltid mail, ni behöver ALDRIG "skriva först" för att få uppmärksamhet, bekräftelse etc. ALLA vet också om att ni alltid kan visa lite mer, så får ni massor utav valmöjligheter.

DÄREMOT så vet också nästan alla om att flertalet av er tjejer kvinnor går på YTAN när ni väljer partner och därför så går det ofta som det går. Ni blir misshandlade, ni blir bedragna, ni blir lurade etc etc, för att YTA är ALLT för er verkar det som. Har själv långt många fler års erfarenhet än dig, har betydligt högre "kvalifikationer" vad gäller både utbildning och intresse än det du skriver, men jag skulle slå vad om att du, precis som de flesta utav ditt släkte, skulle välja bort en kille om den inte direkt föll fröken i smaken till det yttre.

Jag ska inte klaga, jag har vant mig vid att aldrig vara välkommen och än mindre vara attraherad, snygg nog att få svar och vad jag skriver i min presentation spelar igen som helst roll, för om man inte har "det yttre", så kommer de flesta utav er ändå aldrig att skriva.

Så länge det kommer vara dena arrogans utav er, så kommer även denna Oseriösa bilden av männen att kvarstå, eftersom det blir ingen balans. Många säger att "om vi tjejer kvinnor skulle svara alla, då skulle inte tid till mer finnas" och så har det kanske blivit, MEN om ni brydde er om de som skriver till er, varit seriös, inte bollat mellan 6-7 olika män hela tiden, för att välja och vända mot varandra, då kanske ni skulle finna det som ni verkligen önskar.

Och andra sidan så vet också de flesta män och killar om att de flesta tjejer kvinnor är på nätet, antingen för att få ett oskyldigt "ligg", eftersom det inte framställs så öppet och billigt som ett "fem-i-tre" ragg, men i de flesta fall så är det uppmärksamhet, bekräftelse och liknande som ni suktar. Ni har funnit ett ställe där ni kan boosta ert ego och på det sättet må bättre.

Bara att kolla i denna "hel-kropps-tråden" som existerar, när någon frågar om de kan få se lite bröst, rumpa eller ännu mer, så är det ofta väldigt fort någon som lägger ut bilder på sina bröst, rumpa eller liknande. Det är ni tjejer kvinnor själva som skapar detta oseriösa genom att ni hela tiden suktar så mycket uppmärksamhet och bekräftelse i allt ni gör, ni är inte heller nöjda med att en eller två personer ser er, nej utan alla ska se er, alla ska kommentera allt vad de vill göra med er, sedan ska ni kunna välja och vraka, om ni inte kan det, då är det synd om er, buuu huuu som du själv skrev, inte sant?

Nej du, känns mest som en trolltråd och provokativ sådan

• Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-20 17:45:07 följande:
    Du har tur, du... Jag får ofta höra att jag är väldigt vacker/snygg/söt osv, men när jag tog kontakt med män som jag fann intressanta fick jag aldrig svar. 
    Precis, för att de flesta utav er går på YTAN, de män som bara vill ligga, de bryr sig inte om hur du ser ut, så länge du har ett hål. MEN de som är seriösa, de bryr sig inte om du är väldigt vacker snygg söt etc, om du framhäver detta så som de flesta tjejer gör, så framställer du dig själv mest som en billig slampa och en sådan vill inte någon seriös människa ha. 
  • Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-20 18:04:49 följande:
    Jag hade aldrig några bilder som fick mig att framstå som billig, så det skall inte ha varit problemet. 
    PS. Ta nu verkligen INTE detta på fel sätt, men varför försöker man FORTFARANDE, efter 22 misslyckade gånger, att få barn? Är det inte bättre att inse att ens kropp kanske inte är bäst lämpad till att just föröka sig och fundera på adoptera eller låta bli barn? Ds
  • Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-20 18:03:29 följande:
    Ett misstag som jag tror att jag föll väldigt ofta på var att jag skrev att jag fortfarande, som 21-åring (det här var 2 år sedan), gick på gymnasiet. Det kanske gav ett intryck av att jag inte klarar av saker som man bör klara av. I don't know. Jag är i alla fall glad över att en av dessa män svarade till slut - min sambo
    Nu har jag dessutom sett bild på dig och jag vet inte riktigt om jag tycker du var något "väldigt" vacker/snygg/söt, alltså du är ju inte ful, men i mina ögon och troligen många andras, så är du en helt vanligt utseende. Sedan så KAN ditt utspökande med tatueringar och shit göra sitt, det är lite WT varning faktiskt, något som i sin tur ger bilden av osäker och bekräftelseberoende. Säkert helt fel, men ville bara skriva eftersom du vart så förvånad att ingen skrev till dig
  • Anonym (?)
    Furstinna skrev 2013-10-20 18:26:04 följande:
    Alla gånger! Jag vill ha en garanti på att mannen i fråga har ett liv och jag inte ska fylla något tomrum. Det är mardröm.

Ha ha, klart som fasen att man ska fylla ett tomrum hos en som är singel, det är ju just det singel-tomrum som man ska fylla igen, ha ha

Furstinna skrev 2013-10-20 18:48:16 följande:
    Riktigt lågt!

Och jag frågade föregående VARFÖR man inte förstår att ens kropp kanske inte är lämpad att föröka sig efter så många försök? Det är inte lågt, det är väl snarare realistiskt och hjälpsamt om inte människan sett det själv, men okej, ska inte skriva det, är ju bättre att människan försöker 22gånger till och kanske slutar med att hon tar livet av sig i all sorg. Så om du tycker det är bättre folk tar livet av sig furstinnan, då vet jag inte om jag kallar det jag skrev som så lågt

• Anonym (?)
    Fannypack skrev 2013-10-20 19:41:33 följande:
    Anonym (?), ditt angrepp på Thotis är riktigt lågt och osmakligt och jag undrar hur du klarar av att se dig själv i spegeln. Jag har har anmält inlägget. 

Kan nog tycka att det du just skrev här ovan är minst lika elakt, där du anspelar på hur ful, fel och liknande jag är.

Anmäl du bäst du vill, men du tycker inte du överreagerar något? När inte ens personen i fråga reagerade nämnvärt, utan fattade vad jag menade, även om det var något klumpigt skrivit, så är det väldigt onödigt att sådana som du, som inte ens har med detta att göra, ska börja gagga och anmäla hit och dit. Låt hon anmäla om hon vill, om hon tyckte att det var så himla elakt och lägg dig inte i vad andra människor gör och säger så länge det inte angår dig. Jag tror att personen i fråga har väldigt lätt att säga ifrån om hon så anser skulle behöva det, utan att du och dina kompisar här inne ska behöva agera. 

DESSUTOM så framställer ni henne som hjälplös svag, om ni ska hålla på såhär och det är inte alls speciellt snällt emot henne, så jag tycker att ni ska låta henne sköta det och OM hon ber er att lägga er i, gör det först då.

• Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-20 19:35:39 följande:
    För att jag anser att man inte skall ge upp om man verkligen vill någonting.

Vill be om ursäkt, när jag läste det jag skrev så var det troligen så att det kan uppfattas på mer än ett sätt, vilket var dumt av mig.

Ska inte skylla på, men har asperger och för mig så sägs saker på endast ett sätt och uppfattas också endast på ett sätt, jag tycker jag är tydlig och jag menade verkligen INTE att vara dum eller elak emot dig. Att sedan en massa latte-mammor här inne inte har bättre för sig än att hugga, så fort en person skriver något, det låter jag får stå för de själva. 

Känns dock som att du är mer än så, att du inte blir less för något sådant, och än en gång, förlåt. Läst en del i din blogg och känner igen mig i mycket som du skriver.

Sköt om dig och givetvis, ge INTE upp

• Anonym (?)

Njae, jag har skrivit avhandling om just dejta på nätet, internetdejt och liknande, jag har dessutom över 15års erfarenhet av detta. 

När jag var på nätet första gången och chattade, det var 1996 och det var på aftonbladet chatt, ni som vet vad jag pratar om, vet hur opersonligt det var. Det enda som gjorde att man kunde se skillnad på olika användare, var för att man hade olika "färg/nyans" på texten, samt ett nick-name. Det var en rullande webbsida, som uppdaterades lika fort som folk skrev och ja, det blev inte så lätt att få en flytande kontakt.

Tiden gick och man kunde sedan ha kontakter på samma sätt, fast bara de som man "markerade" kunde läsa det man skrev. Detta gjorde ju att man kunde skriva specifikt och sedan se om något specifikt kom tillbaka. Även här var det väldigt svårt. Jag träffade dock tre stycken på detta sättet, med ok resultat.

Sedan gick det rätt så snabbt till de mera privata sidor, så som Skunk, Lunarstorm etc. MEN runt 2000 fram till 2005, så var det någorlunda seriöst att träffa någon likasinnad på nätet. På den tiden så var det de som träffade folk på nätet, samt de som träffade folk "på riktigt", dessa två grupper var ofta separerade. De som inte hade så mycket kompisar, som kanske inte hade bästa självförtroendet, som kanske inte hade så bra utseende, som kanske hade barn som hindrade de från att gå ut och träffa folk som vanligt etc, de såg nätet som en bra möjlighet.

Förr så var det dessutom väldigt mycket det som man SKREV I TEXTEN som var det viktiga, eftersom det var det som var tanken med att just träffas på nätet, att man inte såg varandra först och döme utifrån det, utan att man helt enkelt blev intresserad i en personlighet som baserades på det som man skrivit i text. Då det oftast var likasinnade, så var det samma grupp utav människor och därför var det inte denna hysteri om bekräftelse, uppmärksamhet, boosta sitt ego etc, utan det var kärlek utifrån det inre, som man sökte.

Det har hänt väldigt mycket sedan dess och idag är det, som ni vet, helt annorlunda. Idag så används nätet och dejtsidor väldigt ofta av människor som har som "komplement" till vanliga sociala livet, många skiter fullständigt i människan bakom skärmen, har den inte det yttre, då kan det vara så, man skiter i vad som står i texterna så länge inte det yttre finns där.

Det är dessutom väääääldigt många tjejer kvinnor som använder nätet för att BOOSTA sina ego, få uppmärksamhet och bekräftelse, som de REDAN får i verkliga livet. Det är OCKSÅ en väldigt massa idioter män killar gubbar, som gör att väldigt många tjejer kvinnor drar sig från att vara på nätet i seriös mening, för att alla dessa idioter till gubbad män killar, som inte har goda tankar, förstör så mycket.

DOCK så hävdar jag att det spelar ingen roll hur ful du är som tjej kvinna, det finns ALLTID någon man som vill ha dig, sedan är det kanske inte den man som DU vill ha, men då får du en valmöjlighet iallafall. För killar och män så är det väldigt annorlunda. Själv har jag kontaktat och presenterat mig till ÖVER 150 TUSEN tjejer kvinnor under dessa 15år som dejtande på nätet. Jag har allt som oftast fått höra hur fel, ful, oattraherad, "inte rätt", att jag saknar "det" bla bla bla.

Och ja, efter att få hört och erfarat allt detta, från att redan från början kanske inte ha det bästa yttre och självförtroende, retad mobbad inte några direkta vänner och så, så har det lett till att jag mår väldigt mycket sämre. Jag inser att mitt yttre i kombination med mitt inre, inte är något som någon vill ha, 150 tusen tjejer kvinnor kan troligen inte ha fel. Att jag är mörk till ytan med svenska föräldrar adopterad, det gör ju inte saken bättre, eftersom till ytan, så är jag ju mörk och blir väldigt lätt kopplad med muslim, som ju våldtar, låser in sina fruar, misshandlar och liknande. 

Det gör ont i hjärtat, det enda som jag vill, är att bli älskad, få älska en annan, dela mitt liv, mina tankar, mina drömmar och mycket annat, om det inte vore för mitt otroligt fula oattraherade mörka jvla yttre, då hade jag kanske också varit en utav er som har kärlek, familj, barn, någon som frågar hur ni mår, som pussar er i nacken innan ni somnar eller som rent av ni själva pussar i nacken, kramar om etc.

För att inte göra det allt för drastiskt, så har jag bestämt mig sedan ett tag tillbaka, att jag ska göra lite saker i mitt liv, sedan kommer jag ta mitt liv, för mitt liv är inte värdigt. Många pratar om att en som har svår cancer och levt i många år, kanske borde få aktiv dödshjälp (om de själva vill det), för att personen i fråga lider. Jag och många med mig, vi lider också, något otroligt mycket, inte utav cancer eller så, utan en psykisk tomhet som vi troligen alltid kommer att leva med. 

Är det ett liv värdigt att leva, i ensamhet? Ångest? Oro? Utan kärlek, utan vänner, utan medmänniskor, utan socialt nätverk, alltid bli utdömd, och ja, ni kan ju tänka er att blivit mobbad och utstött i över 30år, inte har man något direkt självkänsla, än mindre kroppspråk som är så bra, för att det får man genom övning, men om man inte har någon, det blir en ond cirkel. Jag tycker inte man ska ta livet av sig, men jag tycker att om man inte sårar någon så som barn föräldrar syskon eller fru man sambo kille tjej, då tycker jag att man utan att känna skam, ska få ta sitt liv om man mår så dåligt.

Det är sorgligt eftersom alla som mår dåligt, oftast har försökt att få mycket hjälp, så som jag gör nu och gjort i flera år, men ingen vill veta av en som mår dåligt, en som inte alltid är positiv, och hur tusan blir man positiv i sin ensamhet med ångest oror och vrede? Precis, det säger väl sig själv, att någon som har det bra, behöver sträcka ut  handen till en som har det dåligt, innan dess så kommer det endast evt vara andra som mår minst lika dåligt som är de enda som accepterar dig, finns gäng, grupper i samhället som jag kunnat vara med, men det är människor som gått steget längre och skadar andra människor, gör dumma saker etc. Dessa människor är jag välkommen bland, har varit där för länge sedan, har lämnat det livet, lämnade det livet för jag trodde någonstans att jag skulle vara välkommen i en vanlig värld, men men.

LÄS det jag skrivit ovan, tänk en extra gång när ni ser en nedstämd människa, leeee mot personen, nicka, säg hej, håll upp dörren etc. Troligen kommer personen inte utåt reagera något direkt, eftersom den blir så chockad eftersom detta troligen aldrig hänt människan förr, men när den personen kommer hem, när den ska lägga sig, då kommer den att somna med ett leende på läpparna och vara evigt tacksamma, en bit på vägen till ett bättre samhälle.

Önskar jag själv haft någon som såg mig, men jag fick alltid höra så som många här skriver, att jag antingen får skylla mig själv, eller att jag får vara nöjd med livet som det är alt att jag "ska göra något åt det" och för att jag ska göra något åt det, så krävs det att andra är villiga att släppa in mig och folk som mig, för annars spelar det ingen roll hur mycket vi gör.

Kan även tillägga att jag har 4år teknisk utbildning, samt 5års universitet utbildning, sedan kanske jag inte behöver säga att jag inte har fått ett enda jobb, eftersom det är rätt uppenbart att ingen vill anställa någon som inte har självförtroende, absolut inte som är mörk utan självförtroende, "det" etc..... Så nu är jag sjukpensionerad, väntar på att få dö en stilla död, men är lite saker jag ska göra först.......... och NEJ, jag kommer inte skada eller såra någon annan genom min död, skulle aldrig slänga mig framför ett tåg, eller frontalkrocka med en bil eller självmordsbomba mig inför andra, nej jag kommer att ta mitt liv i ensamhet, precis så som jag blev född, precis så som jag levt och även så jag kommer att dö.

Hoppas ni har det bättre och JO, om jag hade haft ett något finare yttre, så kanske folk bekräftat mig pyyyytttteee lite, istället för att kalla mig för "bananbåtsbarn" , "jävla neger", "apa" etc, kanske någon sagt "vad fin du är" eller "vad snäll du är", men sådant säger folk först när dem accepterat det yttre. Vi talar om nätet, för inte går man ner på stan själv och börjar prata med folk, och när man fått höra av 150 tusen tjejer kvinnor hur fel ful etc man är, då är man inte så tuff......

Sköt om er alla

• Anonym (?)

ALLA vet om att ni tjejer kvinnor får alltid mail, ni behöver ALDRIG "skriva först" för att få uppmärksamhet, bekräftelse etc. ALLA vet också om att ni alltid kan visa lite mer, så får ni massor utav valmöjligheter.

DÄREMOT så vet också nästan alla om att flertalet av er tjejer kvinnor går på YTAN när ni väljer partner och därför så går det ofta som det går. Ni blir misshandlade, ni blir bedragna, ni blir lurade etc etc, för att YTA är ALLT för er verkar det som. Har själv långt många fler års erfarenhet än dig, har betydligt högre "kvalifikationer" vad gäller både utbildning och intresse än det du skriver, men jag skulle slå vad om att du, precis som de flesta utav ditt släkte, skulle välja bort en kille om den inte direkt föll fröken i smaken till det yttre.

Jag ska inte klaga, jag har vant mig vid att aldrig vara välkommen och än mindre vara attraherad, snygg nog att få svar och vad jag skriver i min presentation spelar igen som helst roll, för om man inte har "det yttre", så kommer de flesta utav er ändå aldrig att skriva.

Så länge det kommer vara dena arrogans utav er, så kommer även denna Oseriösa bilden av männen att kvarstå, eftersom det blir ingen balans. Många säger att "om vi tjejer kvinnor skulle svara alla, då skulle inte tid till mer finnas" och så har det kanske blivit, MEN om ni brydde er om de som skriver till er, varit seriös, inte bollat mellan 6-7 olika män hela tiden, för att välja och vända mot varandra, då kanske ni skulle finna det som ni verkligen önskar.

Och andra sidan så vet också de flesta män och killar om att de flesta tjejer kvinnor är på nätet, antingen för att få ett oskyldigt "ligg", eftersom det inte framställs så öppet och billigt som ett "fem-i-tre" ragg, men i de flesta fall så är det uppmärksamhet, bekräftelse och liknande som ni suktar. Ni har funnit ett ställe där ni kan boosta ert ego och på det sättet må bättre.

Bara att kolla i denna "hel-kropps-tråden" som existerar, när någon frågar om de kan få se lite bröst, rumpa eller ännu mer, så är det ofta väldigt fort någon som lägger ut bilder på sina bröst, rumpa eller liknande. Det är ni tjejer kvinnor själva som skapar detta oseriösa genom att ni hela tiden suktar så mycket uppmärksamhet och bekräftelse i allt ni gör, ni är inte heller nöjda med att en eller två personer ser er, nej utan alla ska se er, alla ska kommentera allt vad de vill göra med er, sedan ska ni kunna välja och vraka, om ni inte kan det, då är det synd om er, buuu huuu som du själv skrev, inte sant?

PS. Det finns många tjejer kvinnor som klagar på det jag skriver och att det inte alls stämmer. När det ska till sanningen, så handlar det om att tjejer kvinnor har högre krav, för att ni kan ha det, eftersom ni får större urval och därmed blir ni också mer kräsna. Dessutom är det väldigt många av er som bara har det som en kul grej. Ds

• Anonym (?)

PS. Det finns många tjejer kvinnor som klagar på det jag skriver och att det inte alls stämmer. När det ska till sanningen, så handlar det om att tjejer kvinnor har högre krav, för att ni kan ha det, eftersom ni får större urval och därmed blir ni också mer kräsna. Dessutom är det väldigt många av er som bara har det som en kul grej. Ds

PS2. DESSUTOM alla ni tjejer kvinnor som skriver en massa motargument till det jag skriver, så kan jag tala om att jag skrivit till alla olika åldrar, oavsett utseende, oavsett bild, presenterat mig till FLERA HUNDRA TUSEN tjejer kvinnor, där alla kvinnor entydigt tackar nej, har tydligen inget attraherande yttre enligt er, dessutom så de gånger jag inte har foto, så tjatar de om foto, de får foto och sedan blockerar de mig. Jag är helt säker på att det spelar ingen roll hur ful tjej kvinna man är, för man kommer ALLTID FÅ MÖJLIGHETER, kanske inte de bästa, men då kan man tacka nej, men man har iaf fått och haft möjligheten, vilket väldigt många killar män på dejtsidor aldrig haft eller får, så ni tjejer kvinnor, säg inget annat är ni snälla. Ds2

• Anonym (?)

Och innan ni ni kräker ur er saker som kvinnohattare och liknande, läs detta också:

Njae, jag har skrivit avhandling om just dejta på nätet, internetdejt och liknande, jag har dessutom över 15års erfarenhet av detta.

När jag var på nätet första gången och chattade, det var 1996 och det var på aftonbladet chatt, ni som vet vad jag pratar om, vet hur opersonligt det var. Det enda som gjorde att man kunde se skillnad på olika användare, var för att man hade olika "färg/nyans" på texten, samt ett nick-name. Det var en rullande webbsida, som uppdaterades lika fort som folk skrev och ja, det blev inte så lätt att få en flytande kontakt.

Tiden gick och man kunde sedan ha kontakter på samma sätt, fast bara de som man "markerade" kunde läsa det man skrev. Detta gjorde ju att man kunde skriva specifikt och sedan se om något specifikt kom tillbaka. Även här var det väldigt svårt. Jag träffade dock tre stycken på detta sättet, med ok resultat.

Sedan gick det rätt så snabbt till de mera privata sidor, så som Skunk, Lunarstorm etc. MEN runt 2000 fram till 2005, så var det någorlunda seriöst att träffa någon likasinnad på nätet. På den tiden så var det de som träffade folk på nätet, samt de som träffade folk "på riktigt", dessa två grupper var ofta separerade. De som inte hade så mycket kompisar, som kanske inte hade bästa självförtroendet, som kanske inte hade så bra utseende, som kanske hade barn som hindrade de från att gå ut och träffa folk som vanligt etc, de såg nätet som en bra möjlighet.

Förr så var det dessutom väldigt mycket det som man SKREV I TEXTEN som var det viktiga, eftersom det var det som var tanken med att just träffas på nätet, att man inte såg varandra först och döme utifrån det, utan att man helt enkelt blev intresserad i en personlighet som baserades på det som man skrivit i text. Då det oftast var likasinnade, så var det samma grupp utav människor och därför var det inte denna hysteri om bekräftelse, uppmärksamhet, boosta sitt ego etc, utan det var kärlek utifrån det inre, som man sökte.

Det har hänt väldigt mycket sedan dess och idag är det, som ni vet, helt annorlunda. Idag så används nätet och dejtsidor väldigt ofta av människor som har som "komplement" till vanliga sociala livet, många skiter fullständigt i människan bakom skärmen, har den inte det yttre, då kan det vara så, man skiter i vad som står i texterna så länge inte det yttre finns där.

Det är dessutom väääääldigt många tjejer kvinnor som använder nätet för att BOOSTA sina ego, få uppmärksamhet och bekräftelse, som de REDAN får i verkliga livet. Det är OCKSÅ en väldigt massa idioter män killar gubbar, som gör att väldigt många tjejer kvinnor drar sig från att vara på nätet i seriös mening, för att alla dessa idioter till gubbad män killar, som inte har goda tankar, förstör så mycket.

DOCK så hävdar jag att det spelar ingen roll hur ful du är som tjej kvinna, det finns ALLTID någon man som vill ha dig, sedan är det kanske inte den man som DU vill ha, men då får du en valmöjlighet iallafall. För killar och män så är det väldigt annorlunda. Själv har jag kontaktat och presenterat mig till ÖVER 150 TUSEN tjejer kvinnor under dessa 15år som dejtande på nätet. Jag har allt som oftast fått höra hur fel, ful, oattraherad, "inte rätt", att jag saknar "det" bla bla bla.

Och ja, efter att få hört och erfarat allt detta, från att redan från början kanske inte ha det bästa yttre och självförtroende, retad mobbad inte några direkta vänner och så, så har det lett till att jag mår väldigt mycket sämre. Jag inser att mitt yttre i kombination med mitt inre, inte är något som någon vill ha, 150 tusen tjejer kvinnor kan troligen inte ha fel. Att jag är mörk till ytan med svenska föräldrar adopterad, det gör ju inte saken bättre, eftersom till ytan, så är jag ju mörk och blir väldigt lätt kopplad med muslim, som ju våldtar, låser in sina fruar, misshandlar och liknande.

Det gör ont i hjärtat, det enda som jag vill, är att bli älskad, få älska en annan, dela mitt liv, mina tankar, mina drömmar och mycket annat, om det inte vore för mitt otroligt fula oattraherade mörka jvla yttre, då hade jag kanske också varit en utav er som har kärlek, familj, barn, någon som frågar hur ni mår, som pussar er i nacken innan ni somnar eller som rent av ni själva pussar i nacken, kramar om etc.

För att inte göra det allt för drastiskt, så har jag bestämt mig sedan ett tag tillbaka, att jag ska göra lite saker i mitt liv, sedan kommer jag ta mitt liv, för mitt liv är inte värdigt. Många pratar om att en som har svår cancer och levt i många år, kanske borde få aktiv dödshjälp (om de själva vill det), för att personen i fråga lider. Jag och många med mig, vi lider också, något otroligt mycket, inte utav cancer eller så, utan en psykisk tomhet som vi troligen alltid kommer att leva med.

Är det ett liv värdigt att leva, i ensamhet? Ångest? Oro? Utan kärlek, utan vänner, utan medmänniskor, utan socialt nätverk, alltid bli utdömd, och ja, ni kan ju tänka er att blivit mobbad och utstött i över 30år, inte har man något direkt självkänsla, än mindre kroppspråk som är så bra, för att det får man genom övning, men om man inte har någon, det blir en ond cirkel. Jag tycker inte man ska ta livet av sig, men jag tycker att om man inte sårar någon så som barn föräldrar syskon eller fru man sambo kille tjej, då tycker jag att man utan att känna skam, ska få ta sitt liv om man mår så dåligt.

Det är sorgligt eftersom alla som mår dåligt, oftast har försökt att få mycket hjälp, så som jag gör nu och gjort i flera år, men ingen vill veta av en som mår dåligt, en som inte alltid är positiv, och hur tusan blir man positiv i sin ensamhet med ångest oror och vrede? Precis, det säger väl sig själv, att någon som har det bra, behöver sträcka ut handen till en som har det dåligt, innan dess så kommer det endast evt vara andra som mår minst lika dåligt som är de enda som accepterar dig, finns gäng, grupper i samhället som jag kunnat vara med, men det är människor som gått steget längre och skadar andra människor, gör dumma saker etc. Dessa människor är jag välkommen bland, har varit där för länge sedan, har lämnat det livet, lämnade det livet för jag trodde någonstans att jag skulle vara välkommen i en vanlig värld, men men.

LÄS det jag skrivit ovan, tänk en extra gång när ni ser en nedstämd människa, leeee mot personen, nicka, säg hej, håll upp dörren etc. Troligen kommer personen inte utåt reagera något direkt, eftersom den blir så chockad eftersom detta troligen aldrig hänt människan förr, men när den personen kommer hem, när den ska lägga sig, då kommer den att somna med ett leende på läpparna och vara evigt tacksamma, en bit på vägen till ett bättre samhälle.

Önskar jag själv haft någon som såg mig, men jag fick alltid höra så som många här skriver, att jag antingen får skylla mig själv, eller att jag får vara nöjd med livet som det är alt att jag "ska göra något åt det" och för att jag ska göra något åt det, så krävs det att andra är villiga att släppa in mig och folk som mig, för annars spelar det ingen roll hur mycket vi gör.

Kan även tillägga att jag har 4år teknisk utbildning, samt 5års universitet utbildning, sedan kanske jag inte behöver säga att jag inte har fått ett enda jobb, eftersom det är rätt uppenbart att ingen vill anställa någon som inte har självförtroende, absolut inte som är mörk utan självförtroende, "det" etc..... Så nu är jag sjukpensionerad, väntar på att få dö en stilla död, men är lite saker jag ska göra först.......... och NEJ, jag kommer inte skada eller såra någon annan genom min död, skulle aldrig slänga mig framför ett tåg, eller frontalkrocka med en bil eller självmordsbomba mig inför andra, nej jag kommer att ta mitt liv i ensamhet, precis så som jag blev född, precis så som jag levt och även så jag kommer att dö.

Hoppas ni har det bättre och JO, om jag hade haft ett något finare yttre, så kanske folk bekräftat mig pyyyytttteee lite, istället för att kalla mig för "bananbåtsbarn" , "jävla neger", "apa" etc, kanske någon sagt "vad fin du är" eller "vad snäll du är", men sådant säger folk först när dem accepterat det yttre. Vi talar om nätet, för inte går man ner på stan själv och börjar prata med folk, och när man fått höra av 150 tusen tjejer kvinnor hur fel ful etc man är, då är man inte så tuff......

Sköt om er alla

• Anonym (?)
    ulfsas skrev 2013-10-24 22:47:30 följande:
    Jag har alltid försökt att vänligt svara på alla mejl och alltså även från de som inte är aktuella för mig. 

I en annan tråd här på FL kom vi fram till att då många (tjejer speciellt) får så många brev att de inte hinner eller orkar med att svara ''nej tack'' på alla brev så det blev en konsensus att inget svar är = nej tack. Därefter så har jag oftast också slutat upp med att svara vid ointresse. lika (tråkigt) för alla. Tyvärr.

Jag tror att väldigt många tjejer kvinnor får någon sorts "storhetsvansinne" när det gäller nätdejting och den biten. Ni får så otroligt många "möjligheter" , att det är mer än vad många egentligen klarar av. Många utav er vill inte heller ge EN kille en chans, utan ni ska ofta ha många på samma gång att "lära känna", medans ni ofta är den enda som killen lär känna. Det gör ju att ni kan sålla mera, ni kan bli mer kräsna och den biten. 

Sedan vad gäller ålder och liknande, så kan jag säga att det stämmer verkligen inte. Har som sagt över 15års erfarenhet, är väldigt van vid detta fenomen och om ni tar er tid att läsa det jag skriver, så tror jag att ni kanske till och med skulle kunna lära er något och kanske fråga mig om tips och råd (jag vet, vara vänlig mot varandra på dessa forum verkar inte vara prio ett, men jag hjälper mer än gärna till om någon vill det). 

Det där med att män killar söker kanske 18-30 år, det är nog dels för att öka sina möjligheter, eftersom som jag skrivit ovan, som kille man, så har man inte allt för stort utbud. Jag är runt 35år och jag skulle gärna kunna tänka mig en kvinna som var runt 40år, grejen är ju dock att jag inte har barn och om det skulle kännas rätt, kanske man skulle vilja ha det och känns som att 40år är på gränsen..... Men annars skulle jag inte tveka, pratade med en kvinna som var 49år för några veckor sedan, hur snäll som helst, dock var hon en gold-digger och jag har inte så mycket gold att erbjuda. 

Jag tror nog också att många män killar på dejtsidor kan ha något lägre självkänsla självförtroende och efter att blivit dissad ett antal tusen gånger, så är det inte så konstigt att man har / får det. Kanske man känner att en yngre tjej kvinna inte har denna erfarenhet och inte kräver och hoppas på att få lika mycket som en som är mer mogen och äldre, men jag vet inte. För en som är äldre, är ju på samma gång även mer livsvan och ansvarstagande och den biten, så jag vet inte riktigt.

Frågor?
  • Anonym (?)

PS. Jag vill ha en smart och intelligent tjej kvinna, som kan förstå mig och som attraherar mitt mentala och ger det en utmaning. Få eller ingen tjej kvinna har lyckats med det på sikt och detta är ju något som jag kanske har som lite högt krav. Detta har således inget med det yttre att göra, MEN när man blir bortvald för det yttre, så hinner man inte ens med att ta reda på detta, så man kommer oftast inte så långt:(

Många går på det yttre, de påtalar att de inte skriver till någon som inte attraherar dem..... Själv anser jag att attraherande av det yttre, först kan ske vid ett fysiskt möte, en bild, liksom vad är det? Som fotograf och ganska så insatt i modellbranschen, så är jag väldigt väldigt medveten om hur lätt det är att manipulera en bild, vilket också många gör. Tjejer kvinnor manipulerar på sätt och vis även sitt yttre rent fysiskt när det gäller smink och så, vilket borde kunna jämställas med att man som kille lägger någon lättare retushering på ansikte och så......

Det finns ju även något som kallas för FGA, något som säkert ni alla vet vad det är, detta har ju uppkommit utav vissa anledningar, något som tjejer kvinnor har skapat, nämligen "Fat Girl Angle" , förenklat översatt "Tjock Tjej Vinkel", alltså hur tjejer kvinnor som har lite mera hull är andra, kan "trolla bort" detta, genom att helt enkelt ta kort på sig, i en speciell vinkel, på så sätt dölja detta extra hull. 

Så än en gång, ni tjejer kvinnor som dissat mig, ni vet inte vilken underbar man som ni har gått miste om, istället så har många utav er fallit för den sortens killar män, som är otrogna, som sviker, som är lata, ansvarslösa, misshandlar er, hotar er etc etc, men ofta blir det så, när man är naiv och går på det yttre.....

Så, för att knyta samman mitt inlägg med det som jag skrev i första raderna i detta inlägg, så vill jag bara påpeka att jag vill att attraherandet ska finnas kvar, även när vi har släckt lampan...... , Vilket säkert inte alls kommer att förstås utav alla, men ni som förstår det, ni håller nog med:)

Svar på tråden Killar: Tjejer får heller inte napp vid nätdejting