Inlägg från: Paulina P P |Visa alla inlägg
  • Paulina P P

Därför är feminismen dömd att gå under.

VictoriaJ02 skrev 2013-10-18 02:20:34 följande:
    Det är en ytterst liten del av alla feminister som av män upplevs som rabiata, men tyvärr är det detta fåtal människor som kommer att avgöra feminismens öde.

När kvinnor tar på sig stridsrustningen för att gå ut i krig med männen kan det aldrig sluta med vare sig jämställdhet eller samförstånd. Det ökar bara motsättningar mellan människor som vi redan har så det räcker och blir över i samhället pga bl.a. rasism och sådana företeelser. Vi blir bara fler och fler människor på jorden, och då är det sista vi behöver motsättningar och stridigheter av olika slag. Istället måste vi börja tänka mer holistiskt och mindre inskränkt.

De rabiata feministerna tror sig arbeta för en god sak, men deras eviga generaliseringar, smutskastning och nedvärderingar av mannen gör att det aldrig kan komma något gott eller bra ur det, mer än att dessa feminister får utlopp för sina aggressioner och frustrationer och besvikelser, vilket förstås ur rent psykologiskt perspektiv kan vara sunt på individnivå.

Jag hyser största respekt för alla, kvinnor som män, som jobbar för ökad jämställdhet.

Men att hata en viss grupp människor bara för att de råkar vara födda till det de är, vare sig det är afrikaner, japaner, homosexuella eller män, kan aldrig leda till något konstruktivt.

Dessutom borde de mest rabiata feministerna se sig om i världen och bekämpa det riktiga kvinnoförtrycket, som pågår i många länder som inte på långa vägar kommit lika långt i sitt demokrati- och jämställdhetstänkande som svenskar och europeer. När man som t.ex Gudrun Schyman eller Mona sahlin går ut och försvarar kvinnans "rätt" att bära slöja/ burqa/ niqab och leva i en kulturell miljö som förtrycker kvinnan, då kan man inte längre kalla sig feminist. Är det ingen mer än jag som ser inkonsekvensen i detta?

Dessutom tror jag att de flesta är sjukt trötta och utleda på genusfrågor och feminsternas idoga strävan och försök att göra mannen mer lik kvinnan och vice versa.

Feminismen är en ideologi på utdöende, och det är de mest rabiata som sänkt dess popularitet till bottennivå.
    Feminism = män och kvinnor är lika mycket värda. Har du problem med det?

Om man kämpar för att kvinnor ska bli mer värda än männen är man inte feminist således.
  • Paulina P P
    Haskel skrev 2013-10-18 10:19:20 följande:
    "Rabiata feminister" uppfattar jag, söka en fiende som inte finns. De flesta män och kvinnor är numera FÖR jämställdhet och MOT kvinnoförtryck.

Men hur ska man bete sig för att verka för jämställdhet, när jag som man hör att jag bör utrotas, av den anledningen att jag är född med FEL kön?
    Är det enbart jag som anser att detta tankesätt INTE är att se jämställdhet mellan könen?

Jag personligen är för jämställdhet och mot all typ av kvinnoförtryck. Dock ger jag ingenting för feminismen överhuvudtaget. Då jag anser att feminismen nedvärderar kvinnor. Jag anser att kvinnor är lika intelligenta som män. Kvinnor kan söka jobb, de kan arbeta lika bra som någon annan. En kvinna behöver inte särbehandlas, eller ges särskilda rättigheter.
    Om man vill SÄRBEHANDLA en kvinna, så ger man henne ett jobb hon inte förtjänar eller har mest kompetens för, enbart för att hon är kvinna.

Om man särbehandlar, ger särskilda rättigheter till kvinnor, så är ju egentligen budskapet: "Kvinnor kan inte".
    Feminism enligt SAOB: "åskådning som hävdar o. rörelse som arbetar för kvinnans fulla (ekonomiska, sociala o. politiska) likställighet med mannen, kvinnoemancipation(en), kvinnorörelse(n). SD 1896, nr 157, s. 5. Den svenska feminismen daterar sig från Fredrika Bremers verksamhet."

Alltså: kvinnan ska enligt feminismen likställas med mannen, inte utrota män. De som tror det har missuppfattat vad det gäller och om det finns kvinnor som vill utrota det manliga släktet är de de facto inte feminister"
  • Paulina P P
    Elit skrev 2013-10-23 15:30:21 följande:
    Kan inte du berätta var kvinnor är förfördelade i det Svenska samhället idag? Jag tror jag kan ha lite goda nyheter till dig.
    Lägre lön för samma arbete. Om en man och en kvinna båda sökt ett högkvalificerat jobb får mannen det i 9 fall av 10. Inte för att rekryterarna är taskiga utan för att de har en känsla av att mannen skulle klarar det bättre (på grund av den syn på manlig och kvinnligt som finns och som gör att män kan ha svårare än en kvinna att få jobb på tex förskola). Män får dyrare och bättre mediciner. mm mm
Svar på tråden Därför är feminismen dömd att gå under.