Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Därför är feminismen dömd att gå under.

Med ditt resonemang borde manssläktet som grupp gått under för länge sedan. Varför har det inte hänt, tror du?

• Pallas
    PGA skrev 2013-10-20 17:07:43 följande:
    Det finns biologiska skillnader som gör viss ordning mer naturlig.

T.e.x. är det naturligt att mannen är starkare än kvinnan, att kvinnan är mer omhändertagande än mannen  och att kvinnan är mer känslodriven än mannen.

När klturen försöker gå emot naturliga normer för män och kvinnor blir det problem. I det svenska samhället ser vi hur människor har svårt att leva i normala relationer, hur barnen får allt mindre tid med sina föräldrar mm Det är en logisk följd av genustankarna i Sverige.
    I mitt och min mans förhållande är jag den starkare, visserligen mer känslodriven, men inte den omhändertagande typen. Alls. Det är han. Alltså är det normalt för våra barn att pappor tar hand om barn och lagar mat och mammor bär tunga grejer och lagar allt som går sönder, inklusive bilar.
  • Pallas
    Elit skrev 2013-10-23 15:30:21 följande:
    Kan inte du berätta var kvinnor är förfördelade i det Svenska samhället idag? Jag tror jag kan ha lite goda nyheter till dig.

Du kan alltid läsa några våltäktsdomar eller i relationsforumet här på fl.
  • Pallas
    Tow2Mater skrev 2013-11-01 20:20:41 följande:
    Duger Svd? :
    "Av Sveriges cirka 6000 brandmän är ett 70-tal kvinnor. Det duger inte, anser Räddningsverket, och nu överger Stockholm, Göteborg och Malmö sina onödigt hårda fysiska tester för att öppna yrket för fler."
    www.svd.se/nyheter/stockholm/fler-kvinnor-ska...
    Se, jag har strykit under och fetstilat.
  • Pallas
    Elit skrev 2013-11-02 03:38:16 följande:
     I så fall skulle jag gärna vilja veta vilka det fördelarna är som gör att man i förläningen är beredda att offra liv för att uppnå dem.
    I sak håller jag med dig, däremot har jag inte sett någon fakta som styrker att så är fallet i just brandförsvarssammanhang. Om du kan ta fram något som styrker din invändning här är jag beredd att omvärdera mitt ställningstagande att det är bra med ett heterogent brandförsvar.
Svar på tråden Därför är feminismen dömd att gå under.