Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Därför är feminismen dömd att gå under.

VictoriaJ02 skrev 2013-10-18 02:20:34 följande
    Dessutom borde de mest rabiata feministerna se sig om i världen och bekämpa det riktiga kvinnoförtrycket, som pågår i många länder som inte på långa vägar kommit lika långt i sitt demokrati- och jämställdhetstänkande som svenskar och europeer.

....
    Dessutom tror jag att de flesta är sjukt trötta och utleda på genusfrågor och feminsternas idoga strävan och försök att göra mannen mer lik kvinnan och vice versa.
    Japp. Men de vill mest lägga minimal energi på en I-landssfråga som gor de ser "bra" ut. De bryr sig inte riktigt om att hjälpa på riktigt, det skulle kräva alltfor mycket energi, och ve o fasa - opopularitet, och t o m hat, från en del grupper.
  • Tow2Mater
    PumpkinQueen skrev 2013-11-01 20:09:12 följande:

Jag hör ofta folk påstå detta, men hittills har jag aldrig sett någon bevisa att det är så. Skulle du kunna vara vänlig att komma med en länk som stödjer ditt påstående?
    Duger Svd? :
    "Av Sveriges cirka 6000 brandmän är ett 70-tal kvinnor. Det duger inte, anser Räddningsverket, och nu överger Stockholm, Göteborg och Malmö sina onödigt hårda fysiska tester för att öppna yrket för fler."
    www.svd.se/nyheter/stockholm/fler-kvinnor-ska-bli-brandman_2016741.svd
Svar på tråden Därför är feminismen dömd att gå under.