Inlägg från: mellimalli |Visa alla inlägg
  • mellimalli

Vilken är bästa dieten?

Vilken är den bästa dieten? Går för tillfället på LCHF. Finns det någon simplare/bättre diet? 

• Svar på tråden Vilken är bästa dieten?
  • mellimalli

Jaa! Är trött på att bojkotta vissa produkter. Det är sjukt jobbigt att planera middag och lunch.. Speciellt när man har lunchlåda. Skall lägga ner LCHF och äta normal mat i måttliga mängder! :D 

• mellimalli
    Farmor52 skrev 2013-10-15 16:52:46 följande:
    När det gäller att hålla en diet för att gå ner i vikt så fungerar i princip alla, om man är tillräckligt konsekvent och uthållig. Dock är det inte säkert att alla dieter är särskilt hälsosamma. Det som brukar vara ett problem är sedan, när man nått sin målvikt. Hur äter man, hur lever man resten av livet för att inte återigen gå upp i vikt. Det gäller att hitta något som fungerar resten av livet och som också fungerar för hela familjen. För mig och min familj har vi sett att det är GI som fungerar bäst. Det är därför inte alls säkert att det fungerar för alla. Så TS, om LCHF fungerar för dig så är det bästa metoden. Jag är själv lite osäker när det gäller långtidseffekten av den dieten.
    Nja alltså jag börjar tveka på den (eller dieter öht) eftersom jag vill gå ner ett antal kilo för att sedan kunna leva normalt. Och att läsa att det är en livsstil så känner jag bara nej tack. Tänker inte hålla på att bojkotta nästan allting bara för att hålla vikten. Då vänjer jag hellre min kropp vid att äta måttligt istället för att gå upp igen när man börjar äta normalt igen.
  • mellimalli
    Vanilla ice queen skrev 2013-10-15 17:07:41 följande:
    Melliamallia: Köp små tallrikar om du inte redan har det och ta en portion. På Apoteket finns måttsatser för att mäta upp en normal portion. Tänk efter om du äter något väldigt kaloririkt att man tar lite mindre men uteslut ingen mat är mitt tipps. Förbud brukar skapa besatthet.
    Tack för tipset! 
Svar på tråden Vilken är bästa dieten?