Farmor52 skrev 2013-10-15 16:52:46 följande:
När det gäller att hålla en diet för att gå ner i vikt så fungerar i princip alla, om man är tillräckligt konsekvent och uthållig. Dock är det inte säkert att alla dieter är särskilt hälsosamma. Det som brukar vara ett problem är sedan, när man nått sin målvikt. Hur äter man, hur lever man resten av livet för att inte återigen gå upp i vikt. Det gäller att hitta något som fungerar resten av livet och som också fungerar för hela familjen. För mig och min familj har vi sett att det är GI som fungerar bäst. Det är därför inte alls säkert att det fungerar för alla. Så TS, om LCHF fungerar för dig så är det bästa metoden. Jag är själv lite osäker när det gäller långtidseffekten av den dieten.
Nja alltså jag börjar tveka på den (eller dieter öht) eftersom jag vill gå ner ett antal kilo för att sedan kunna leva normalt. Och att läsa att det är en livsstil så känner jag bara nej tack. Tänker inte hålla på att bojkotta nästan allting bara för att hålla vikten. Då vänjer jag hellre min kropp vid att äta måttligt istället för att gå upp igen när man börjar äta normalt igen.