Ersättning till 4 månaders bebis , hur mkt & hur ofta ?
Som du själv skriver, så står det ju på förpackningen vad som är rekommenderat intag och hur ofta, men i verkligheten så är det ju väldigt olika.
Får han äta tills han blir mätt eller tills det är slut i flaskan? Gör mer än vad han äter om det är det sistnämnda, så han själv får avgöra när det räcker.
Eftersom han lilla mage blivit introducerad för något nytt så kan det ta ett tag innan magen vänjer sig. Och ersättning kan dessutom göra småmagar tröga/lösa/pruppiga och så kan dom få magont av det, eller till och med ersättningen.
Mina tvillingar stånkar och stönar och pruppar mest hela dygnet (får också bröstmjölk + ersättning). Men dom verkar inte ha ont av det, så då var det inget att bry sig om sa BVC.
När det är dags att bajsa kan det dock bli skrik. Men jag tror det är av frustration, för det är inte fråga om förstoppning (däremot har ena väldigt slemmig bajs och den andra nästan rinner det ur). Och bajsa gör ena 4-5 ggr per dag och den andra 1-2 ggr per dag.
Att din son fjäsäter hela nätterna tror jag inte alls är för att han är så hungrig. Om du själv har en godispåse till tvkvällen så äter du ju inte för att du är hungrig, utan för att det är gott å en liten mysfaktor :)