Mycket fostervatten - nyfiken på er andra
Ni som har haft mycket fostervatten - hur många UL fick ni göra och gjorde dom något åt att det var mkt vatten?
Väntar mitt tredje barn och även denna gång konstaterades mycket fostervatten. Med första vet jag inte hur mycket det var, med andra har jag för mig att det var runt 220-230. Och denna gång så var det 240. Och vad jag förstod så var väl gränsvärdet för mycket fostervatten 240. Pga detta vill dom att jag ska göra ytterligare ett extra UL när jag är ca v 36. Detta har jag inte behövt göra med dom andra utan det har mest konstaterats att jag har haft mycket vatten.
Med ettan var jag på ett TUL då SF-måttet var högt. Med tvåan kollades det samtidigt som dom kollade moderkakans läge och denna gången kollades det bara för att jag har haft det dom andra två gångerna. (plus att dom ändå vill kolla moderkakans placering även denna gång)
Har inte fått någon vidare information om detta och ska jag vara ärlig så oroar jag mig inte speciellt mycket heller, men blev lite nyfiken nu hur dom har gjort med er andra som har haft mycket.
Gick ni över tiden eller kom barnet lite tidigare. (läste nånstans att mycket fostervatten kan göra att förlossningen startar lite tidigare). Med mina andra två gick jag över tiden, 9 dagar med den ena och 6 dagar med den andra. Så jag tror att jag går över denna gången också, fast jag hoppas att jag slipper det.