• Mintast

Äggdonation - finns det någon som vill bolla med mig?

Hej!
    Jag fyller snart 23 och redan för något år sedan läste jag på lite om äggdonation, hur det går till osv.
    Då var jag ju för ung och kände även själv att det nog inte var rätt just då, men nu känner jag att jag vill börja göra lite mer seriösa efterforskningar.

Jag är från Eskilstuna och det finns ingen enhet här som sysslar med äggdonation, så vitt jag vet. Blir det då automatiskt Örebro som jag får vända mig till, eller får jag välja ställe själv?

Hur lång tid tar det generellt från att man ringer för att ställa frågor, tills att processen är klar (med utplockning och allt)? Är det någon eftervård eller slutar man bara med fertilitetssprutorna?

Hur var känslorna efteråt? Känner du sorg, oro, glädje?

Det finns säkert hundra frågor som jag inte ens har tänkt på än, men jag vill gärna hitta några som har donerat ägg och kan berätta lite mer.

Med vänlig hälsning,
    Caroline

• Svar på tråden Äggdonation - finns det någon som vill bolla med mig?
  • Mintast

Har faktiskt aldrig haft mensvärk så det är en helt ovan referensram för mig! Men har förstått att det kan skilja sig mycket där också, så det oroar jag mig inte så mycket för. Att slippa åka mycket låter ju bra! Ska nog passa på att ringa i början av nästa år (då jag faktiskt har fyllt och har åldern inne) och se vad de säger. Tack så jättemycket för all info! Ska leta lite mer på de olika landstingens hemsidor och se vad som sägs.

Svar på tråden Äggdonation - finns det någon som vill bolla med mig?