Inlägg från: Rosaflickan |Visa alla inlägg
  • Rosaflickan

Tycker ni det här är okej

Jag har blivit bjuden på ett 40 års kalas i  slutet av November. Hennes syster vill att vi åker på kryssning och firar henne.
    Kostnaden kommer att bli :
    B-hytt 400kr/hytt , 1-4 personer
    Julbordet 299kr/person
    Frukostbuffé 88kr/person

Man står för allt själv sen tillkommer  ju kostnad för present och alkohol på båten.

Jag har varit på jämna kalas förut där man har blivit bjuden på allt.
    Det är ju rätt nära jul också med julklappsinköp mm.

Tycker ni att det är okej att man står för allt själv?.

• Svar på tråden Tycker ni det här är okej
  • Rosaflickan
    Masken84 skrev 2013-10-13 09:32:13 följande:
    Hade väl tyckt att det var okej om de bjöd på resan och typ frukost och sen får man själv betala maten och drickat. Men att man ska betala allt själv tycker jag inte är ok. Hade nog då valt att stanna hemna. Vill hällre lägga dom pengarna på mig och min familj!!
    Tycker jag också att dem hade kunnat bjuda på resan iallafall. Frukosten var ju inte så dyr så det gör inget att betala den
  • Rosaflickan
    Petrol skrev 2013-10-13 09:33:15 följande:
    Ja, varför inte? Självkostnadspris kan väl i högsta grad vara helt okej, och det var ju inget direkt överprisat arrangemang (även om det beror på hur man har det ekonomiskt förstås).
    Jag tycker som sagt att dem hade kunnat bjuda på resan så står man själv för mat och dricka.
  • Rosaflickan
    La Lola skrev 2013-10-13 09:37:20 följande:
    Vem skulle stå för resan? Hon som fyller 40? Eller hennes syster?
    Båda kanske
  • Rosaflickan
    Duckan skrev 2013-10-13 10:11:14 följande:
    Det är okej. Var jag sugen på en sån fest skulle jag tacka ja. För egen del skulle jag inte ha en sådan 40-årsbjudning.
    Varför skulle du inte vilja ha en sån 40 års bjudning?nyfiken
  • Rosaflickan
    MrsC74 skrev 2013-10-13 17:56:59 följande:
    Själv skulle jag aldrig har en sådan fest för när jag fyller är så bjuder jag folk
    Men om någon väljer att fira så. Jag då tycker jag att man inte behöver köpa present.
    Jag har bara varit på jämna kalas där det har bjudits sen har vi samlat ihop pengar till en finare lite dyrare present istället.
  • Rosaflickan
    Duckan skrev 2013-10-13 19:26:33 följande:
    Rosaflickan, jag vill stå för mat och dricka helt enkelt. Det är så vi jobbar
    Samma här jag vill också stå för mat och dryck om jag bjuder till jämnt kalas. Varför ska gästerna betala allt.
Svar på tråden Tycker ni det här är okej