Inlägg från: körsbär01 |Visa alla inlägg
  • körsbär01

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Majblomma14 skrev 2014-03-19 08:06:16 följande:
    Hihi tack!! Nej peppar peppar, inga bristningar än. Men tror inte jag fick det förra ggn heller trots att jag var stooor. Måste vara något genetiskt, eller att jag har mycket underhudsfett att ta av kanske.

Skönt, njut lite extra utav det!:) det är så konstigt hur olika det kan vara. Jag var normalstor enligt mig själv innan jag blev gravid, 168 cm å 66 kg. Fick min första bristning på magen runt v12 och brösten redan v8.. :/ och jag har en mini mage fortfarande så måste va gener eller hormonet för så "liten" mage jag har fortfarande borde huden ha räckt ;P
  • körsbär01
    lillarnold skrev 2014-03-19 12:27:05 följande:
    Bristningar är hormonellt och genetiskt i bindväven.. Jag fick bristningar som tonåring men har inte fått några nya än men dom gamla syns lite mer. Så jag hoppas på att klara mig :) I vilket fall så bleknar dom ju efter o försvinner nästan helt (iaf mina). 

ja jag tror med att det kommer blekna så är inte så orolig :) Dom finns ju där för att jag är gravid å väntar något stort, men kan inte säga att jag tycker det är så snyggt men hel lila bröst ;) men men det är värt det tusen ggr om! Ok hoppas du klarar dig hyfsat :)
  • körsbär01

Nu äntligen kan jag med lägga upp en bild. Från förra veckan med lilla ärtan, imorgon 31 (30+0)  Skrattande

• körsbär01

Ni har lagt upp så fina filtar, så här får ni min med. Mormors-ränder istället för mormors-rutor :)

• körsbär01
    lillarnold skrev 2014-03-19 14:47:43 följande:
    Nej rent skönhetsmässigt är det ju inte direkt det man är ute efter nr 1 ;) Jag kör på att oljan hjälper mig mentalt mot bristningar hehe

jag använder olja med, gör kanske någon nytta :P
    MadeleineH skrev 2014-03-19 15:09:48 följande:
    Jag ser ut som ett krigshärjat land på magen efter mina bristningar från första gången jag väntade barn. Ju yngre man är, desto mer bristningar brukar man få också. Var 20 under första graviditeten. Inte en enda denna gång so far, men så är ju tant 30 snart nu också.

usch då stackare, förhoppningsvis har du fått din dos ;) jag är 25 så får väl lite sådär "lagom" då haha
  • körsbär01
    Maroschka skrev 2014-03-19 16:20:18 följande:
    Vart kan dag hitta mönsterbeskrivning på denna?

Jag lärde mig via youtube hur man gjorde, finns bra filmer där som visar långsamt för oss nybörjare. Sen storleken, garn och virknål tog/gjorde jag som jag trodde va bäst :)
  • körsbär01
    snorkan skrev 2014-03-22 14:18:33 följande:
    Jag sydde ett sånt där babynest själv, blev jättefin:)

När du sydde ditt själv, gick du efter nån mall då? Vad har du stoppat den med?:)
  • körsbär01

Lycklig tjej idag! Min minimage börjar äntligen sätta fart och jag älskar det. Går in i v32 (31+0) på torsdag. Är knappt 2 veckor imellan på bilderna, och iaf jag ser en stor skillnad. Putigare å rundare :) Även fått ringt fk idag då jag inte förstod mig på ansökan om föräldrapenning (då jag ska börja plocka ut 10 dagar innan bf). Graviditetspenningen ska vara fixad å färdig så det är skönt. Men nu löste det sig bra efter samtalet om föräldrapenning så nu är även min ansökan om det skickad! :) Nöjd tjej, bra dag :D

• körsbär01
    Maroschka skrev 2014-03-25 16:38:25 följande:
    Jag går också in i vecka 32 på torsdag. Min mage den bara hänger där den...har väl inga magmuskler kvar Och bilden lär bli felvänd, jag har gett upp.

aaw fin mage har du ju, den vandrar nog lite högre upp snart! :) vad roligt, då har du bf 28 maj med förstår jag :)
  • körsbär01
    Defeateris skrev 2014-03-31 17:13:52 följande:
    Det händer fortfarande en del med magen.. Funderar på hur stor den egentligen kan bli.. Nu börjar den bli rejält i vägen i alla fall.. Boobsen ser nog nästan mindre ut nu än förra veckan, men det beror nog mest på att jag har sportBH på mig idag, då jag inte längre kan ha min vanliga BH - har växt ur den..

Åå vilken gosig mage(!) Tycker dock synd om din rygg, ser tungt ut. Haha jag använder med sport-bh, gjort sen v16-18 kanske. Hade hyfsat stora bröst innan och de växte ytterligare två storlekar väldigt snabbt i början av min graviditet ^^ så tumme upp för sport-bh
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!