Inlägg från: Erika 146 |Visa alla inlägg
  • Erika 146

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Bosco skrev 2014-03-20 06:51:43 följande:
    Då är vi två med insulin. Håller verkligen med om att tul är det enda positiva med graviditetsdiabetes. Har du fått ta insulin länge?
    Tagit insulin i en vecka nu idag, så det är fortfarande en rutin under berabetning :P Tur att jag är hemma heltid så man slipper hållas med det på jobbet. Hur länge har du haft?
  • Erika 146
    Bosco skrev 2014-03-20 15:10:55 följande:
    Jag är inne på femte veckan. Usch, det är drygt att hålla på och sticka sig, skönt att det försvinner när bebben väl är ute :) Tycker det är lite intressant hur kroppen kan ställa om och bli knas. Har aldrig haft problem med sockret när jag inte är gravid. Skönt att vara hemma på heltid, det kommer jag också att vara från och med april.
    Ja för mig blev det så hastigt tycker jag, på bara 3 veckor blev kroppen knas. Har heller inte problem annars och kan ju inte påstå att jag levt speciellt osunt under graviditeten heller, men men det är som med de andra åkommorna, inte heller nåt jag räknat med då jag ändå hade bra fysik och var aktiv.

Är glad att det kom så sent i graviditeten och så går det ju över sen.
  • Erika 146
    Defeateris skrev 2014-03-20 21:06:19 följande:
    Varför får "alla andra" göra TUL? Jag vill också göra det, är nervös att bebisen ska vara stor även om SFmåttet är normalt, både jag och sambon var stooooora som bebisar.. Men nej, det verkar vara svårt att få genom..
    Vet bara att man får tul om man som jag har fått gravid diabetes eller om man är väldigt avvikande på sf..
    Har du tagit upp oron med bm? 
  • Erika 146
    snorkan skrev 2014-03-22 07:57:37 följande:

Men jag blir galen! det går INTE att lägga ut en bild på FL från mobilen eller surfplattan :(

Hej föresten! :) nu är jag i vecka 32 och så här ser jag ut....dom flesta tycker jag ser liten ut medan en annan undrade om det verkligen bara var en bebis därinne, så olika man kan tycka :)
    Jag är minst lika galen på att det inte går, stor besvikelse! Skrikandes
    Men du har världens sötaste mage! haha ungefär hälften så stor som min och jag är i v30 (31 i morgon)
    Nästan gång nån säger att du är stor får du fråga om de behöver glasögon Flört
  • Erika 146

Nu är det bara lilla krypet som saknas däri Hjärta

Lääääängtar ihjäl mig! Solig
  • Erika 146
    snorkan skrev 2014-03-22 14:18:33 följande:
    Jag sydde ett sånt där babynest själv, blev jättefin:)
    Är skarpt avis på er som är så duktiga och sy! visst skulle jag nog får ihop det, syslöjd var iaf inte mitt sämsta i skolan ;) men har inte tålamodet och blir lite för kritisk mot mig själv :P
    beställde mitt på cinolino.se

Sen är jag stolt över svärmor som virkat de fina filtarna i turkos och lila, det är ju nåt speciellt med "egen tillverkat" :)
  • Erika 146
    JennyOhlsson skrev 2014-03-31 19:22:12 följande:
    Jag har ca 4 veckor kvar.. Blir igångsatt tidigare så
    Får jag vara nyfiken och undra varför du blir igångsatt? :)
  • Erika 146
    msemse skrev 2014-04-01 18:50:42 följande:
    Gick världens kortaste promenad idag - och fasen vad den lilla tryckte nedåt. Det spände som tusan och var på gränsen till att det skulle svida. Och magen är hård som en medicinboll mest hela tiden nu förtiden :P

Som förstföderska har jag ju ingen aning om vad som är normalt - och framförallt: vad som är normalt för mig.

Men jag har ju läst att det är normalt att känna tryck nedåt vid den här perioden (vecka 33), så jag fattar ju att det här inte är något konstigt. Men en del av mig önskar ju att det är ett tecken på att hon kanske kommer tidigare än beräknat. Inte "tidigt" som att hon föds i april - men tidigt som i att hon föds innan 24 maj :P Jag hoppas fortfarande på en majbebis.
    Ja det är sjukt svårt att veta hur det ska kännas, vad som är normalt osv...
    Sitter just nu med typ svidande/brännande känsla från mitten av magen och neråt.. Magen är också¨spänd på samma ställe, inte alls hård som vid sd.

Någon som vet vad?
    Försökte googla men hittade inget som stämde överrens. Är i vecka 32.
  • Erika 146

Alltså det är verkligen roande att lägga två bilder såhär haha Tungan ute vilken skillnad!
    Magen har verkligen ramlat ner Skrattande

• Erika 146
    SnowAngel skrev 2014-04-14 18:28:20 följande:
    Ser ni någon skillnad, isåfall vad? :)

Tycker den ser lite toppigare och något lägre ut till höger :) fin mage iaf! Påminner om min egen :D
  • Erika 146

Jag håller med SnowAngel, tungt är det. Började kännas av mer förra veckan, orkar ännu mindre och får ont i hälarna, ischias och rygg fortare. Det msn orkat med i hushållsarbete på en dag får ja sprida ut på minst två.
    Hur kändes dessa förvärvar?
    Jag upplever iaf nu att jag har mera sd sen ett par dagar, de gör mig inget men man blir lite funktionshindrad

• Erika 146
    SnowAngel skrev 2014-04-15 18:18:10 följande:
    Va hos BM idag hon sa med att det är förvärkar :)

Dem känns typ som väldigt kraftig mensvärk som börjar i toppen av livmodern och fortsätter neråt.. Så kommer dem o går lite då och då, min har kommit framför allt om jag vart igång mycket, och på kvällarna.. :/ lite svårt att försöka somna då.. :/ och inte super kul när man kört bil..
    Bra då vet jag hur de ska kännas och vad jag har framför mig :)
    Tycker mina sammandragningar också kommer i tid och otid, just de där med att köra bil inne i stan när magen blir stenhård, man kommer inte år att ratta lika "smidigt" :P
  • Erika 146

V.35 idag, dragit på mig en del vätska nu då mina fotknölar knappt syns. Ont i hälar och kramp i skinkorna när jag går och har i några dagar haft mer tryck neråt, hoppas bebis börjar gro in sig för fixering :)

• Erika 146
    körsbär01 skrev 2014-04-20 21:30:38 följande:

Fin mage! Mina fötter är oxå så svullna nu efter påskens fina väder! Lite läskigt med prinskorvs tår
    Tack! hihi ja mina är med som prinskorvar ^^, får även spola händerna i kallvatten mitt i natten när jag är uppe på toa... De är så svullna att de ömmar när man knyter dom :-P

Idag har jag och mannen storstädat och du kan ju tänka dig hur händer och fötter såg ut efter de! Fick nästan inte av städhandskarna haha

Nu är det rent och fint och lätt att hålla efter tills liten vill titta ut :)
  • Erika 146

Körsbär01

Har Bf 31:a maj så det är vräkning då vare sig bebis vill eller inte hoppas ju att det startar av sig själv dock.
    Jo dammsuger ofta vi med då hunden fäller av vinterpälsen nu :-P

• Erika 146

Ingen bebis än 37+5 idag, bara större och mer krämpor, min mormor på 70 bast är fräschare än mig fysiskt :P hahaha! Ja ja det är ju övergående Liten därinne väger ca 3200g enligt tul igår och gav ett fin fint ctg. Ctg + gyn nästa fredag för att kolla tappen och sätta datum för igångsättning, hoppas vi glider in till fl innan dess <3 <3
    20kg + på vågen och 116cm runt magen, helt galet!

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!