Inlägg från: Kurrydutt |Visa alla inlägg
  • Kurrydutt

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Vårt fina skötbord. Byrån är köpt på blocket. Korgarna köpte jag separat. Blev riktigt bra :)

• Kurrydutt
    SophiaI skrev 2014-01-03 21:04:42 följande:

Nytt försök från mobilen, ser ni bilden?

phpLxyHLd30206.jpg

Jag ser bilden :) Fin mage!!
  • Kurrydutt
    maribel skrev 2014-01-06 23:18:24 följande:

Kul med alla "magbilder". Här kommer två till!
    v.21 och kan säga att det börjar kännas tungt och spänt.Glad
    Jäklar vilken mage! :) Jag är i v 24 och har ingen mage alls i jämförelse med dig. Jättefin!
  • Kurrydutt

Lägger man ut bilder på sin mage så tycker jag man får räkna med kommentarer. Jag lovar att ingen tycker nåt i negativ mening. Jag hade blivit glad om nån kommenterade mina bilder, vilket typ ingen gjort. Själv är jag avundsjuk på stora magar då min är ganska så liten ännu. Alla är fina oavsett storlek och form.

• Kurrydutt
    Fördärvad skrev 2014-01-09 22:14:49 följande:

Jag vill säga att jag tog inte åt mig om att magen är varken stor eller normal. Så länge jag får ett friskt levande barn som stannar hos mig är jag lycklig. För strax över 1 år sedan förlorade vi vårt första barn en son i plötslig oförklarlig spädbarnsdöd. Han blev bara tre dagar, att veta att ett friskt barn dör och obduktionen visar ingenting är förskräckligt. Med två missfall efter hans död så är denna graviditeten både fruktansvärt jobbig och orolig hela tiden, samtidigt en liten glädje.

Vilken hemsk historia. Beklagar verkligen!
  • Kurrydutt
    Myking skrev 2014-01-10 00:55:23 följande:
    Men ojj, lugna dej lilla vän.. Jag mena ju absolut inget negativt med det.. Hon har ju en Jätte fin mage!
    Men jag tyckte att den var stor.. Eller större än min iaf, man jämför ju..

Men glömde bort att det är bara massa gravid hormoner i den här tråden så det får man ju vara försiktig med..
    Man kanske inte ska kommentera varandras bilder då så att folk inte tar illa upp
    Eller så ska man kanske inte lägga ut bilder om man inte kan ta vissa kommentarer, vad vet jag :)

Det är aldrig nån som kommenterar mina varken bilder eller inlägg o det är inte heller kul. Men men, familjeliv är ju inte det viktigaste här i livet.
  • Kurrydutt
    Sidnye skrev 2014-01-10 08:27:29 följande:

Själv har jag aldrig fått kommentarer om storleken på min mage, så har ingen erfarenhet av det. Men jag respekterar dom som vill slippa sådana kommentarer.
    Att man lägger upp en bild på sin mage, innebär väl ändå inte att man måste stå ut med alla typer av kommentarer? Vi är alla vuxna människor som kan tänka efter före vi skriver någonting. Sedan att saker kan tolkas på ett annat sätt än vi menat är säkert, speciellt på nätet. Men då kan man be om ursäkt och alla försöker behålla den goda stämningen i tråden? Och lära oss att det kan vara känsligt att prata storlek på gravidmage.
    Vi får försöka komma ihåg att vi alla är gravida, och olika. Ingen av oss kan styra hur livmodern/magen växer. Att höra kommentarer om storleken på magen kan öka oron och jag tror att dom flesta av oss oroar sig tillräckligt för barnet/en ändå.

Jag menar inte att man ska stå ut me vad som helst. Men man måste vara medveten om att det finns rötägg som kan komma med onödiga kommentarer när man lägger ut bilder på nätet, även om man tror att alla på familjeliv är genomgoa människor. Fast jag har inte sett en ända kommentar som är menat negativt. Men som du säger så kan man tolka på olika sätt och det är upp till var och en hur man tar det så länge man kan hålla en god stämning och respektera varandra.

Nog om det nu!

Idag har jag kännt av att det gjorde ont när jag va på jobbet. Jobbar på hunddagis och går mkt långpromenader. Kände att jag inte kunde gå riktigt så snabbt o långt som jag brukar. Hoppas inte det blir värre.
  • Kurrydutt
    MadeleineH skrev 2014-01-10 16:21:51 följande:
    Visst har vi bf samma dag? 1 maj. 

Jag har skitont när jag går och får sammandragningar direkt. Får gå i en halv kilometer i timmen typ... :-/
    Har bf 5 maj. Så nästan samma :P

Är det sammandragningar jag känner tror du? Det lixom känns som magen o ljumskarna blir väldigt ansträngda när jag gått en stund. Men så fort jag saktar ner o tar mindre steg så minskar smärtan.
  • Kurrydutt

Är bara lite nyfiken. Ni behöver inte svara om ni inte vill. Men hur länge försökte ni bli gravida (om ni ens försökte) innan ni lyckades. Var det lätt eller tog det lång tid? Berätta gärna lite om ni vill :)

Jag undrar för jag hade själv ganska svårt att bli gravid. Vi försökte i två år utan resultat o började utredning efter ca ett år. Visade inga fel på oss men det gick ändå inte. Genomgick en operation där dom "renoverade/spolade ur" min livmoder. Tre månader efter operationen fick vi erbjudandet att prova insemination och som ett mirakel så gick det på första försöket :D Nu sitter jag här i v 25 med en sprattelgubbe i magen o lyckan är obeskrivbar <3

• Kurrydutt

Vart hos bm igår och hade sf mått på 38. Är i v 38 (37+1). Slemproppen har börjat lossna o bebis är fixerad. Känns som han kan komma när som nu :)

• Kurrydutt

5 dagar kvar till BF o jag blir glad när jag hör att fler än jag har smått panik ibland. :) Både inför förlossningen och för livet efteråt. Då känner jag mig inte ensam. Det kommer säkert att gå skitbra allting men jag har svårt att greppa allt som kommer hända om bara några dagar. Känns så sjukt overkligt.

• Kurrydutt

Har inte skrivit här på ett tag men den 8/5 kl 22.42 kom lilla Jason till världen. 3568g och 50cm <3 Han kom på bf+3 efter 14 timmar på förlossning. Helt klart det mest smärtsammaste jag gjort i mitt liv (hittills) men såå värt det när man får en sån här liten fis som belöning :)

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!