Inlägg från: mor till en väntan för nr2 |Visa alla inlägg
  • mor till en väntan för nr2

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Rul igår , vi ska få en liten flicka till

Jag blev flyttad från 5 - 12 maj igår! Tycker det är mkt konstigt eftersom jag plussade 4 dagar innan beräknad mens! Och det var superstarkt! Och så känns det mer som jag är i v. 20 än 19 nu! Och dom två tidigare ul jag varit på så har det stämt exakt med mitt tidigare datum!

Vet ej om bm mätte konstigt igår för att hon var stressad eller ngt?!

Men men strunt detsamma lilla tösen var pigg o glad o allt var så fint!

Jag känner jättemycket rörelser nu! Speciellt när jag ska gå o lägga mig! Min man kan känna när bebis trycker ut sig på magen men inga sparkar o så än! Min moderkaka ligger i framvägg denna gången!

20+0 julaftons bild!

Jag är i vecka 20+4 enligt bm 21+4 enligt mig hehe! Hade en exakt likadan hög rund mage med min dotter! Och i denna magen är där en lillasyster! Magen har helt plötsligt blivit en rund gravidmage istället för bara lite put under blusen

Dagens mage!

Imorgon är man nere på 2 siffriga dagar kvar!

Bebis låg med huvudet ner idag igen! Hoppas den fortsätter med det! Ingen unge i säte denna gången har jag "bestämt"!

Bebis puls va 148 idag!

Jag känner ju betydligt mer skillnad än vad bilderna visar.. Och att bebisen tar väldigt mkt mer plats i magen!

Här är med kläder på! Har gått upp ca 15kg , mkt vätska i benen. Har ju inte kunnat röra mig o träna sen vecka 15 pga fogarna så när bebben är ute så ska jag trääännaaa, åh som jag längtar!

Tycker det är pytte skillnad !

Bästa amnings bh-n som finns tycker jag är carriewell som man köper antingen på nätet eller i babybutiker så som (Malmö) babyringen eller babyproffsen m.f!

Den är sömnlös och ger ett skönt stöd både på dagen och natten och brösten ser okej ut i tröjor o så!

Bild från ultraljudet igår!

Lillan växer helt perfekt och vad vi var o kollade var så att hon verkligen låg med huvudet ner och det gjorde hon så jippie jag får en vanlig förlossning!

Hon vägde 2640gram igår och är 10,7% större enligt bf 12 maj men jag tror på den 5 maj och då stämmer det perfekt på kurvan!

Och när dom mätte mage o huvud så sa datorn att jag va 35+5 igår fast jag tror 35+0 så ja vi får väl se vad som blir rätt! Hon bestämmer själv när hon vill komma ju!

Men tryck neråt ... Oh yes skoja inte

Nawifa skrev 2014-04-02 11:27:03 följande:

Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar phpjhkY7f27458.jpg

Önskar er all lycka till!

Vecka 37 tungt o jobbigt nu!

Jahopp då var dagen kommen enligt min sista mens.. Men enligt rul så är det en hel vecka kvar så vi får se när bebis tänker komma ut!

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!