• snorkan

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

ops....glömde bilden....3:e gången nu då!!!!

• snorkan
    Defeateris skrev 2014-02-19 15:52:31 följande:
    De där kommentarerna fick jag från början.. Min "gravid"mage kom jäkligt fort, i vecka 12-13 var det svårt att dölja att något hade hänt.. Även om det inte direkt var bebis som syntes så var det ändå tydligt att jag var gravid.. När det var dags för UL var det till och med så att barnmorskan var övertygad om att det var mer än en.. ;) Nu växer som tur är inte magen i samma takt längre, skönt är ju det.. men i vecka 28 nu så skallar Pricken ofta mina revben och brösten vilar på ovansidan av magen när jag sitter ner.. Och visst börjar den vara i vägen..

Vilken härlig tröja! Vart har du köpt den?
  • snorkan
    Defeateris skrev 2014-02-21 14:49:55 följande:
    Den är mycket exklusiv och fin - köpt på Gekås.. ;) Jag köpte den och en likadan fast med marinblå ränder, kostade 99 kronor.. Love it!

Fan det är ju 75 mil bort, blir en dyr tröja det! ;)
  • snorkan
    EMTP skrev 2014-02-21 17:13:03 följande:
    26+5 (får se om jag lyckas få dit någon bild)

Ja det är problem det där! Jag lyckas inte ladda upp någon bild från varken surfplattan eller mobilen....men från datan går det
  • snorkan

Jag har gått upp 7 kg sedan inskrivningen, är i vecka 31 nu, hur mycket har ni gått upp?

• snorkan

Men jag blir galen! det går INTE att lägga ut en bild på FL från mobilen eller surfplattan :(

Hej föresten! :) nu är jag i vecka 32 och så här ser jag ut....dom flesta tycker jag ser liten ut medan en annan undrade om det verkligen bara var en bebis därinne, så olika man kan tycka :)
  • snorkan

Jag sydde ett sånt där babynest själv, blev jättefin:)

Erika 146 skrev 2014-03-22 13:10:41 följande:
    Nu är det bara lilla krypet som saknas däri  Lääääängtar ihjäl mig! 

• snorkan

Tack :) haha ja jag får säga så nästa gång!

Erika 146 skrev 2014-03-22 13:08:14 följande:
    Jag är minst lika galen på att det inte går, stor besvikelse!  Men du har världens sötaste mage! haha ungefär hälften så stor som min och jag är i v30 (31 i morgon) Nästan gång nån säger att du är stor får du fråga om de behöver glasögon 

• snorkan

Ja det fanns många olika mallar att googla, dom ser nästan likadan ut alla, jag tog en gammal kudde och fyllde upp med, eller 1 1/2 kudde blev det nog närmare bestämt.....ett tips jag kan ge är att föra in snöret som ska dra ihop hela nestet INNAN du fyller upp den......trodde jag skulle bli galen:) men det var roligt att göra den! Hade alla saker hemma, så det kostade mig egentligen bara tiden, dom är ju rätt dyra dom där rackarna.

körsbär01 skrev 2014-03-23 09:18:58 följande:
    När du sydde ditt själv, gick du efter nån mall då? Vad har du stoppat den med?:)

• snorkan

Grattis! Sån där tröja köpte jag idag:)

Majblomma14 skrev 2014-03-24 10:48:46 följande:
    Vecka 33+0 med tvillingar i magen

• snorkan
    JennyOhlsson skrev 2014-03-31 15:02:51 följande:
    Är med inne i vecka 33
    Byter med vecka på söndagar

Har du med BF 24 maj då ?
    jag har 23 maj :)
  • snorkan

Kanske tröjan gör att du ser mindre ut, Du Skulle haft samma

Defeateris skrev 2014-04-07 15:36:42 följande:
    Hmm.. Jag tycker att det ser ut som om magen krympt den senaste veckan.. Skumt..

• snorkan
    körsbär01 skrev 2014-04-07 22:17:44 följande:
    Jag har i många veckor haft väldigt ont i ryggen, inte på dagen när jag är i rörelse utan kommer på natten. Det strålar längs hela ryggen och kan ta timmar att somna om efter "kissepauserna" nattetid. Någon mer som känner av ryggen, tips tas gärna imot för att lindra? testat att bulla upp med kuddar, ha amningskudden som stöd om magen men märker ingen skillnad. Tjingeling

Inget som är långvarigt, men ibland när jag ligger på rygg, så känns det som jag får en kniv i ryggen, några sekunder.....sedan går det över, och så kan det komma och gå några gånger, sjukt ont! Antar att det kommer någon nerv i kläm
  • snorkan
    Defeateris skrev 2014-04-15 07:16:30 följande:
    Upplever nästan magen som ännu mindre denna veckan än förra (som i sin tur såg betydligt mindre ut än veckan innan...) Det är tur att jag känner Pricken ungefär mer eller mindre konstant så jag behöver inte vara så orolig för att hen inte lever i alla fall.. ;) Får väl se hur SFmåttet ser ut idag och ska på TUL imorgon så..

Njae svårt att se, men jag tycker nog den blivit lite större:)
  • snorkan
    Defeateris skrev 2014-04-28 11:32:40 följande:
    Har precis gått in i vecka 38. Känns så jäkla märkligt att han snart är här hos oss.. Fler än jag som får snabba, korta stunder av nästan panik ibland? Är vi verkligen beredda för det här, jag och sambon? Men mestadels är jag såklart glad - älskar vår lilla Prick och längtar som sjutton efter att han ska titta ut..

jag kan åxå få några sekunders panik när jag tänker på det....är SJUKT rädd inför förlossningen, ska på Freja samtal imorgon, mitt tredje
  • snorkan

Nu har jag fått en liten prinsessa! Hade bf 23 maj men hon kom den 18:e. Gick så himla bra! Jag var sjukt förlossningsrädd, men kände vid 02 tiden den 17:e att värkarna började kännas tätare och jag åkte in, fick snabbt ryggbedövning och jag var i himmelriket, kände värkarna mycket svagt och vips var jag öppen 10 cm, då börjar jag känna att det trycker nedåt. Och en kvart senare var hon född.....har alltid undrat hur folk kan tycka att förlossningar varit fantastiska....men efter denna så förstår jag! Nu njuter vi och bara myyyyser:)

• snorkan

Ser ut som en peruk haha, bland den sötaste ungen jag sett ever!

Kurrydutt skrev 2014-06-27 02:25:30 följande:

Har inte skrivit här på ett tag men den 8/5 kl 22.42 kom lilla Jason till världen. 3568g och 50cm <3 Han kom på bf+3 efter 14 timmar på förlossning. Helt klart det mest smärtsammaste jag gjort i mitt liv (hittills) men såå värt det när man får en sån här liten fis som belöning :)

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!