• msemse

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

msemse skrev 2014-03-05 15:29:59 följande:
    Jag har gått ner 2 kg sedan inskrivningen, och har stått stadigt på samma vikt sedan december. Antar att det är för att jag hade lite mer att ta från från början :)
    Glömde nämna - är i vecka 28+3 :)
  • msemse
    Maroschka skrev 2014-03-13 18:17:10 följande:
    29+0
    Ååååh vad avundsjuk jag blir! Så himla fin och rund mage! 
  • msemse

Jag har haft en blogg som legat på is ett tag, men jag bestämde mig för ett par dagar sedan att ta tag i bloggandet igen. Kan vara kul att minnas sista tiden som gravid och tiden som mamma :)

Ni hittar mig här: www.emsv.se :)

• msemse

Jag kommer också få göra ett TUL i april, och jag TROR att det är för att jag fick blodproppar i lungorna över nyår. Jag visste inte ens att jag skulle få ett TUL förrän min BM sa det av en slump på förra träffen :P Jag visste att jag skulle till spec-mödravården på grund av propparna i april, men att jag ska få ett TUL också var bara en glad överraskning. Antar att fragminet jag tar varje dag är den bidragande faktorn.

• msemse
    Defeateris skrev 2014-03-25 22:48:57 följande:
    19 är BF.. Jag hoppas på 24 som sagt.. =D
    Haha, vad lustigt! Jag är tvärtom. Jag har BF 24 maj, men jag är helt övertygad om att hon kommer den 19:e.
  • msemse

Jag tog en bild i fredags (det har blivit min "fotodag" :P) och jag vill väl tro att min mage växt lite sedan den senaste bilden. Är nu inne i vecka 33 (söndagar är en bra dag att byta vecka på, hehe). 

Gjorde min andra glukosbelastning i fredags också - och den gick vägen. Så nu slipper jag försöka göra såna igen. Skönt! Ser framemot TUL i april!

• msemse
    JennyOhlsson skrev 2014-03-31 15:02:51 följande:
    Är med inne i vecka 33
    Byter med vecka på söndagar

Har du med BF 24 maj då ?
    Yes, BF 24 maj... läskigt att det är mindre än 2 månader kvar!
  • msemse
    JennyOhlsson skrev 2014-03-31 19:22:12 följande:
    Jag har ca 4 veckor kvar.. Blir igångsatt tidigare så
    Åh, måste kännas skönt att veta när det händer och inte bara behöva gå och vänta och inte ha någon aning. Är det av medicinska skäl som du blir igångsatt?
  • msemse

Gick världens kortaste promenad idag - och fasen vad den lilla tryckte nedåt. Det spände som tusan och var på gränsen till att det skulle svida. Och magen är hård som en medicinboll mest hela tiden nu förtiden :P

Som förstföderska har jag ju ingen aning om vad som är normalt - och framförallt: vad som är normalt för mig.

Men jag har ju läst att det är normalt att känna tryck nedåt vid den här perioden (vecka 33), så jag fattar ju att det här inte är något konstigt. Men en del av mig önskar ju att det är ett tecken på att hon kanske kommer tidigare än beräknat. Inte "tidigt" som att hon föds i april - men tidigt som i att hon föds innan 24 maj :P Jag hoppas fortfarande på en majbebis.

• msemse
    Defeateris skrev 2014-04-07 15:36:42 följande:
    Hmm.. Jag tycker att det ser ut som om magen krympt den senaste veckan.. Skumt..

Jag tycker det ser ut som att magen kanske sjunkit lite... någon därinne förbereder sig kanske på nedkomst ;)
  • msemse
    Baby Doll skrev 2014-04-17 14:21:23 följande:
    Wiie, jag har blivit beviljad igångsättning, och har då alltså 6 dagar kvar tills vi får se våran prins! Hjärta
    (Fast BM trodde att jag inte skulle hinna ens komma till igångsättningen, men vi får se, senast nästa onsdag iaf ;)
    Vad roligt!!! :D

Många majbebisar som plötsligt blivit aprilbebisar, haha
  • msemse
    Grattis Baby Doll till lillprinsen! Såg sötnosen i din blogg, hur mysig som helst :D Ska bli roligt och se vad ni kommer fram till för namn - Torgny är ju bra ;)

Själv var jag på tillväxt ultraljud i tisdags. Och det visade sig att min blivande dotter är världens mest genomsnittliga bebis. Enligt måtten avvek hon med blott 1 gram från genomsnittet. Läkaren blev väldigt förvånad. :) Så jag behöver med andra ord inte oroa mig för att hon är för liten eller för stor. Hon är alldeles lagom. Läkaren beräknade att hon skulle väga ungefär 3400 g när hon föds. Låter helt hanterbart i mina öron. Var i vecka 35+2 vid ultraljudet, och idag knallar jag vidare på vecka 35+4. 

Idag är det 30 dagar kvar till BF... tiden går fort nu!

• msemse

Jag är i vecka 37 (36+1) och jag känner mig sjuuukt harmonisk. Känner inte någon oro inför förlossningen - trots att det är mitt första barn. Jag tror min kropp utsöndrar en sinnessjuk mängd hormoner just nu som lugnar ner mig. Lite för mycket rosa moln och sockervadd känns det som... antar att paniken kommer när det väl är dags istället.

Idag fick jag åka in till förlossningen på grund av minskade fosterrörelser, visade sig dock inte vara något fel på vår lilla. Det är bara hon som vill oroa mamma i onödan... märks redan nu att hon är min dotter, med hennes dramaqueen-gener :P

• msemse
    Grattis till alla små mirakel! :D

Jag börjar bli måttligt otålig nu - BF var igår, men ännu inga direkta tecken på att något är på gång överhuvudtaget... eller ja, hade en starkare förvärk igår och en idag. Men det känns inte direkt som något konkret :P

Jag vill inget hellre än att det sätter igång av sig själv, och få vara med om förvirringen och osäkerheten om det verkligen är på gång, när man ska åka in och hela den biten... Om bebis inte är ute innan nästa helg så blir jag igångsatt. Jag behöver med andra ord bara gå 7 dagar över tiden (det enda positiva med blodproppar och fragmin-behandling, I guess).

Hoppas, hoppas, hoppas det sätter igång snart!
  • msemse

Grattis till alla! Gud vad härligt det måste vara att äntligen få se vem det är som sparkat på en i 9 månader :P

Själv har jag idag gått 7 dagar över tiden, och jag får helt enkelt accepter att min majbebis blir en junibebis istället. Imorgonbitti ska vi till förlossningen för kontroll, och "förhoppningsvis" ingångsättning. Jag vill egentligen inte sättas igång, men vi får se hur det blir. Just nu orkar jag inte vara gravid längre heller :)

Någon mer än jag som fortfarande väntar på att Storken ska hitta rätt och leverera bebisen någongång? ;)

• msemse

I måndags, den 2 juni, klockan 22:56 kom vår lilla Matilda äntligen ut! :D Hon vägde 3948 gram och var 47 cm lång. 13,5 timme tog det efter att de tagit hål på hinnorna. Jag trodde aldrig jag skulle klara det, men när hon väl var ute så var allt förlåtet. Kärleken är obeskrivlig!

Hon må inte ha blivit en majbebis, men hon är en otroligt fantastisk liten junibebis (om ni frågar mig) ;)

Hur går det för er andra? Finns det försenade majisar kvar?

• msemse
    msemse skrev 2014-06-05 23:33:32 följande:
    I måndags, den 2 juni, klockan 22:56 kom vår lilla Matilda äntligen ut! :D Hon vägde 3948 gram och var 47 cm lång. 13,5 timme tog det efter att de tagit hål på hinnorna. Jag trodde aldrig jag skulle klara det, men när hon väl var ute så var allt förlåtet. Kärleken är obeskrivlig!

Hon må inte ha blivit en majbebis, men hon är en otroligt fantastisk liten junibebis (om ni frågar mig) ;)

Hur går det för er andra? Finns det försenade majisar kvar?

Insåg nu att siffrorna blev lite fel (ack att man inte kan redigera sina egna inlägg) - 3498 gram... inte 3948 :P Rätt siffror, fel ordning, och jag fick tvångstankar för att det blev fel, hehe :P
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!