Inlägg från: Maroschka |Visa alla inlägg
  • Maroschka

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

27+4. Fy vad tiden går sakta.

• Maroschka
    saraajohanna skrev 2014-03-16 07:14:06 följande:
    Är det typ en gallerfilt? Det är ju så himla användbart! :)
    Tja man kanske kan säga att det blir som en gallerfilt iom att den är hålig men den är ju bra mycket tjockare.
    Högskola skrev 2014-03-16 08:25:45 följande:
    körsbär01,  visst är det härligt att äntligen känna sig gravid! Även om jag haft diverse symptom och lillskrutten far omkring där inom som någon slags atlet så är de först nu när de verkligen syns som jag känner att jag fått "gravid glow". Solig

Maroschka,    Fantastiskt Fint!  Är det svårt?  Jag kan göra sådana där fyrkanter, eller ja, kunde förut iaf men de lär väl inte vara så svårt. Men att virka ihop dem sen? Är de krångligt? Hade du nå mönster eller går de att googla fram kanske. Går de att tvätta "garnerna" innan så de inte riskerar att bli dassiga sen? Jag vet inte om jag kommer ta mig för, men jag tycker verkligen att färgsättningen och allt var super fint så om jag i praktiken gör en sådan där är risken stor att ditt verk blir kopierat! Skrattande

Jag blev överlag otroligt inspirerad av allt ni sytt och gjort i ordning. Om skutten håller sig inne i magen till beräknat datum så kommer jag att ha 1,5 månad på mig att boa, pyssla och njuta av allt sådant som man kan göra när man är själv!  Lapptäcke/filt står helt klart på mitt schema för pyssel! Glad

Ni som vet, amningskudde är det någonting att lägga energi på? Och är de någonting man ska tänka på? (ordentligt stoppad eller så).
    Nej det är inte svårt. förut blev det att jag gjorde massvis med rutor men orkade inte/kunde inte sy ihop dom så det blev inget mer av det men så hittade jag detta på youtube: 

och det är ju super!! Jag fäster alltid varje ruta direkt efter att jag gjort den och så då på sista varvet virkar jag ihop dom direkt enligt ovan. Har aldrig tvättat garnet innan men använder akrylgarn som ju ska gå tvätta....vi får väl se
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Maroschka
    körsbär01 skrev 2014-03-19 13:28:24 följande:

Ni har lagt upp så fina filtar, så här får ni min med. Mormors-ränder istället för mormors-rutor :)

Vart kan dag hitta mönsterbeskrivning på denna?
  • Maroschka
    Olinda skrev 2014-03-24 16:35:23 följande:
    Är det fler än jag vars bebis sparkar mest ut på sidorna
    Kan det betyda att de ligger i säte?
    Min ligger på tvären och lyckas alltså komma åt med både armar och ben precis överallt, från längst ned vid blygdbenet ändå upp till revbenen. Hoppas på att han ska ha vänt sig nedåt vid nästa besök den 7/4.
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Maroschka
    körsbär01 skrev 2014-03-25 10:37:20 följande:

Lycklig tjej idag! Min minimage börjar äntligen sätta fart och jag älskar det. Går in i v32 (31+0) på torsdag. Är knappt 2 veckor imellan på bilderna, och iaf jag ser en stor skillnad. Putigare å rundare :) Även fått ringt fk idag då jag inte förstod mig på ansökan om föräldrapenning (då jag ska börja plocka ut 10 dagar innan bf). Graviditetspenningen ska vara fixad å färdig så det är skönt. Men nu löste det sig bra efter samtalet om föräldrapenning så nu är även min ansökan om det skickad! :) Nöjd tjej, bra dag :D

Jag går också in i vecka 32 på torsdag. Min mage den bara hänger där den...har väl inga magmuskler kvar

Och bilden lär bli felvänd, jag har gett upp.
  • Maroschka

Vecka 35+4 idag. Magen är mycket mindre än vid tidigare graviditeter.

Maken tjatar om att jag ska packa väska då två av tre barn är födda 36+4 men jag är så säker på att få gå längre den här gången att jag tjurar lite till innan jag packar.

• Maroschka

24/5 kom Lillebror.

Det gjorde ondare än någonsin förr då det gick snabbt och var intensivt. Gick från 5 cm till krystklar på 2-3 värkar men det gick ju bra.

• Maroschka

Här har vi efter att från början haft helt andra förslag som vi trodde var rätt kommit fram till att Lillebror helt klart är en Vincent

Det ser ju vem som helst. 

Går just nu runt och gråter i någon slags ångest över att han redan är 5 dagar och snart ingen nyfödd längre. Hormoner much??
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Vilda 101214~ ~Vincent 140524~
  • Maroschka

Vincent drygt 4 månader nu och vi är INTE sugna på syskon

4 räcker gott. Han är som våran "pricken över i" <3

• Maroschka

Här är en bild på Vincent. Han är en glad prick på dryga nio kilo och 69cm som fat fram över golven i racerfart!

Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!