Inlägg från: isabellas |Visa alla inlägg
  • isabellas

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Magen v 19, den här växt rejält senaste veckan tkr jag :)

• isabellas
    Baby Doll skrev 2013-12-22 11:29:11 följande:

Ja det verkar som att många av oss väntar pojkar denna gång :D

www.mybabydolls.blogg.se

5 småttingar 0-5 år och gravid -www.mybabydolls.blogg.se
    Tidigare här i tråden var det många tjejer :) vi får ju en till tjej och jag tyckte typ alla väntade tjejer innan jag gjorde mitt rul :)
  • isabellas
    mor till en väntan för nr2 skrev 2013-12-27 22:45:22 följande:

20+0 julaftons bild! php5c0hxO50861.jpg

Oj vilken kula! Jättefin :) visst var det du som

Väntade tvillingar? Roligt att ha sån gravidmage så tidigt iaf .. Själv är jag skitnöjd att jag äntligen börjat fått en rundare liten kula :P så att det syns att man är gravid och inte bara att man ätit för mkt ;) men sådär fin och tydlig hade jag nog inte förrän kring v 30-35 sist :)
  • isabellas

Oj!! vilka riktiga kulor alla börjar få nu :) här är en bild på min mage i v 20-21 ( är i v 22 nu men har inte hunnit tagit nån ny bild)

• isabellas

Tog nyss en magbild för v 22. Är lite häftigt hur olika stora allas magar är! Men jag var inte så stor med dottern heller, hon föddes med normal vikt ändå (3350)

• isabellas
    saraajohanna skrev 2014-01-09 11:22:04 följande:
    Den va väl inte så stor? Så himla olika från person till person. O sjukt onödigt att skriva så för det är inte jättekul att höra från alla att man är större än vanligt jämt!
    Jag tycker också den är stor, men det ser jag inte som nått negativt?! Skulle en stor gravidmage vara dåligt på nått vis? Måste ju vara skönare för bebis ;) jag fick jämt höra att jag hade liten mage med dottern, vilket jag ju hade, det är bara ett konstaterande... Inget fel varken på små eller stora magar. Alla är ju fina ändå! Jag blir ofta förvånad när jag ser stora magar eftersom min inte är så stor. Men som sagt alla magar är väll lika "bra" för det, tror vi ibland vi gravida blir lite överkänsliga :P
  • isabellas
    Kurrydutt skrev 2014-01-12 15:24:17 följande:

Är bara lite nyfiken. Ni behöver inte svara om ni inte vill. Men hur länge försökte ni bli gravida (om ni ens försökte) innan ni lyckades. Var det lätt eller tog det lång tid? Berätta gärna lite om ni vill :)

Jag undrar för jag hade själv ganska svårt att bli gravid. Vi försökte i två år utan resultat o började utredning efter ca ett år. Visade inga fel på oss men det gick ändå inte. Genomgick en operation där dom "renoverade/spolade ur" min livmoder. Tre månader efter operationen fick vi erbjudandet att prova insemination och som ett mirakel så gick det på första försöket :D Nu sitter jag här i v 25 med en sprattelgubbe i magen o lyckan är obeskrivbar <3

Blev gravid på försöket med dottern med då hade jag inte ätit p-piller innan.. Nu slutade jag med p-piller och trodde det skulle ta lite längre tid, men knappt 4 veckor efter sista pillret tog jag ett graviditetstest som visade gravid! Kände att jag fick ägglossning på dag 14 men både jag och sambon blev ändå lite chockade att det gick så snabbt för kroppen efter över 3 år på p-piller.. Har hört att det oftast tar nån månad för kroppen att bli "normal" men tydligen inte :)
  • isabellas
    Olinda skrev 2014-01-27 15:42:31 följande:

Jag ser precis ut som dig och jag trodde jag hade liten mage. Alla säger det. Men skönt att se fler som ser ut som jag smile1.gif
    Jasså :) Många tyckte jag var liten förra graviditeten och när jag jämför bilder så är jag faktiskt mindre nu! Trodde jag skulle bli större med 2:à men tydligen inte :) min bm säger att det beror bla på hur starka magmuskler man har, men vi kommer nog ikapp på slutet ;)
  • isabellas
    SnowAngel skrev 2014-01-28 23:35:22 följande:

Vecka 25 (24+5)

Insåg efter jag hade tagit bilderna att spets inte var bästa, men har försökt skona er lite ;) phpdsBux755066.jpg

Vilka fina bilder:) vad högt upp din livmoder går redan! .. Precis under brösten ju! (Säger nu alltså inte att din mage är jättestor) men är du säker på att du bara är i v 25? Tänkte om dom kan ha räknat fel..Livmodern går ju oftast då bara ett par cm ovanför naveln vid det här laget.. Väldigt fin form har den iaf :) min kula syns inte framifrån än..
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!