Inlägg från: SnowAngel |Visa alla inlägg
  • SnowAngel

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

UL igår kändes så häftiga att få seden lilla kotten :)

Skulle få till vecko bestämning då jag ej fick min mens efter jag slutade med mitt preventivmedel :) så v14+0 sa BM igår

• SnowAngel

Vecka 25 (24+5)

Insåg efter jag hade tagit bilderna att spets inte var bästa, men har försökt skona er lite ;)

• SnowAngel
    isabellas skrev 2014-01-29 11:58:56 följande:
    Vilka fina bilder:) vad högt upp din livmoder går redan! .. Precis under brösten ju! (Säger nu alltså inte att din mage är jättestor) men är du säker på att du bara är i v 25? Tänkte om dom kan ha räknat fel..Livmodern går ju oftast då bara ett par cm ovanför naveln vid det här laget.. Väldigt fin form har den iaf :) min kula syns inte framifrån än..
    Dem kan inte räknar jätte fel mer än med Max en vecka, för tog ut min P stav i augusti ;) o har gjort 2 UL som stämt överens med varandra :)

Men hade lite att ta på sedan innan.. ;) va hos BM förra veckan, då va måttet 24 cm, så de stämmer med UL också ;)

Men var lite fluffig sedan innan så vet inte om de påverkar något ;) men allt har stämt änsålänge haha! Har bara gått upp 2 kg sedan inskrivningen :)
  • SnowAngel
    isabellas skrev 2014-01-29 13:26:00 följande:
    Nej du har väll absolut inget extra "fluff" tkr jag!! Då var ju inte sf måttet så stort heller!.. Men går den hårda kanten på livmodern där uppe under brösten eller blir det bara en "synvilla"? om jag ligger på rygg känner jag kanten typ 3 cm ovanför naveln.. Vet ni var det blir förresten? Ser ju ut som en typisk pojkmage om man tror på den teorin :)
    Nej den är något över naveln som den "ska vara" ;) det är nog synvilla.. Tokigt ljus och sen har jag ju armen över tuttarna så dem trycks ju ner lite och har ju stor bröst å tyngdlagen gör väl sitt ;) Höhö!

Är 159 å vägde 68.5 vid inskrivning så lite fluff har jag men inte som de är konstigt men absolut att jag hade kunnat gå ner lite om jag hade orken innan :)
  • SnowAngel
    SnowAngel skrev 2014-01-29 13:38:57 följande:
    Nej den är något över naveln som den "ska vara" ;) det är nog synvilla.. Tokigt ljus och sen har jag ju armen över tuttarna så dem trycks ju ner lite och har ju stor bröst å tyngdlagen gör väl sitt ;) Höhö!

Är 159 å vägde 68.5 vid inskrivning så lite fluff har jag men inte som de är konstigt men absolut att jag hade kunnat gå ner lite om jag hade orken innan :)
    Vi har inte kollat kön :) men är sjukt nyfiken :P
  • SnowAngel
    Majblomma14 skrev 2014-01-30 18:54:33 följande:

... och från sidan... smile1.gifphpSWAlN025778.jpg

Vilken fin mage du har! :)
  • SnowAngel

Följer er båda pålindat nu :)

nadjahellblom

Men har själv inte lagt ut något på våran kotte :) och kommer nog inte lägga ut så mycket heller, av olika anledningar ;) men ni är välkomna att följa ändå ;)

• SnowAngel
    SnowAngel skrev 2014-02-11 12:57:40 följande:

Följer er båda pålindat nu :)

nadjahellblom

Men har själv inte lagt ut något på våran kotte :) och kommer nog inte lägga ut så mycket heller, av olika anledningar ;) men ni är välkomna att följa ändå ;)

På instagram ska det ju stå ju ;) ipaden ändrar orden hela tiden ^^
  • SnowAngel
    Snowsee skrev 2014-03-09 16:17:30 följande:
    Ja jag tycker också att jag ser mindre ut och känner mig mindre nu men jag väger faktiskt ungefär lika mkt på båda bilderna..

Va dock mer vältränad innan denna gång om nu det har ngn betydelse. :)
    Det hat nog väldans betydelse då muskler faktiskt väger mer än fett :)
  • SnowAngel
    Baby Doll skrev 2014-03-13 10:11:23 följande:

Vecka 31 + 1 nu!
    Jag hoppas att vi pratar om igångsättning när jag går till spec MVC nästa vecka. :D
    Bebisen ligger på tvären och jag börjar bli orolig att han inte ska fatta att han snart måste vända sig, haha... ;)

Jag har nog frågat er innan, men är det någon av er som bloggar?
    Skulle vara så kul att hitta "gravid bloggar" som ligger ungefär lika till som en själv :)
    Här är iaf min!

www.mybabydolls.blogg.se

Jag och 6.e barnet i magen Hjärta

5 småttingar i åldrarna 1-5 år & gravid www.mybabydolls.blogg.se
    hejakotten.spotlife.se

Skriver tyvärr inte så ofta som jag borde eller som jag vill ;) men ska försöka mig på de lite mer :)
  • SnowAngel
    Erika 146 skrev 2014-04-14 21:09:44 följande:
    Tycker den ser lite toppigare och något lägre ut till höger :) fin mage iaf! Påminner om min egen :D
    Tack :) gillar magen börjar dock bli tungt... ;) men snart så hoppas vi att få träffa våran lilla kotte :)

Mamma tyckte med att den sjunkit lite.. Och i helgen har jag haft vad vi tror är förvärkar..
  • SnowAngel
    Erika 146 skrev 2014-04-15 00:53:54 följande:

Jag håller med SnowAngel, tungt är det. Började kännas av mer förra veckan, orkar ännu mindre och får ont i hälarna, ischias och rygg fortare. Det msn orkat med i hushållsarbete på en dag får ja sprida ut på minst två.
    Hur kändes dessa förvärvar?
    Jag upplever iaf nu att jag har mera sd sen ett par dagar, de gör mig inget men man blir lite funktionshindrad smile5.gif

Va hos BM idag hon sa med att det är förvärkar :)

Dem känns typ som väldigt kraftig mensvärk som börjar i toppen av livmodern och fortsätter neråt.. Så kommer dem o går lite då och då, min har kommit framför allt om jag vart igång mycket, och på kvällarna.. :/ lite svårt att försöka somna då.. :/ och inte super kul när man kört bil..
  • SnowAngel
    Erika 146 skrev 2014-04-15 19:38:42 följande:
    Bra då vet jag hur de ska kännas och vad jag har framför mig :)
    Tycker mina sammandragningar också kommer i tid och otid, just de där med att köra bil inne i stan när magen blir stenhård, man kommer inte år att ratta lika "smidigt" :P
    Kört både i stan (Gbg) och hemma på landet, och hos oss får vi backa upp för en gött brant backe som är ca 50m eller backa ner, inte helt lätt varje gång att ha koll på allt runt omkring ^^
  • SnowAngel
    Wimsy skrev 2014-04-30 13:21:10 följande:
    BF är satt till 14 maj så inte många dagar kvar nu!
    Ååh då har ju vi bf samma dag wimsy :)
  • SnowAngel
    Wimsy skrev 2014-04-30 18:55:37 följande:

Intern "tävling" om vem som kommer närmast då? Hihi!
    Absolut ;D liten får gärna komma nu, men har inte bråttom :)
  • SnowAngel

Hej alla mammor och blivande mammor :)

I måndags 19/5 kom våran lilla Ronja till världen :) <3

Hade lång vattenavgång, så från att vattnet gick till att hon kikade ut tog de 44h men fem riktiga värkarna började inte förens ca 14 h innan hon föddes :)

När vi var på efterkontrollen hade hon gått upp hela 45g över sin födelsevikt ;) BM vart lite imponerad ;)

• SnowAngel
    SnowAngel skrev 2014-05-25 08:15:30 följande:

Hej alla mammor och blivande mammor :)

I måndags 19/5 kom våran lilla Ronja till världen :) <3

Hade lång vattenavgång, så från att vattnet gick till att hon kikade ut tog de 44h men fem riktiga värkarna började inte förens ca 14 h innan hon föddes :)

När vi var på efterkontrollen hade hon gått upp hela 45g över sin födelsevikt ;) BM vart lite imponerad ;)

Här är en bild på lilla Ronja med :)
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!