Inlägg från: MadeleineH |Visa alla inlägg
  • MadeleineH

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Här är min mage i 17+2. Lite dålig bild och konstiga skuggor på magen, men stor garden blivit hur som helst!

• MadeleineH

Tycker också Fördärvad har en "normal" gravidmage. jag såg också ut sådär i samma vecka och det är då en i magen. 

Undrar vad detta "är det två?" kommer ifrån. Får höra det på jobbet HELA tiden. Har folk glömt hur man ser ut som gravid?  

• MadeleineH
    Kurrydutt skrev 2014-01-10 15:29:17 följande:
    Idag har jag kännt av att det gjorde ont när jag va på jobbet. Jobbar på hunddagis och går mkt långpromenader. Kände att jag inte kunde gå riktigt så snabbt o långt som jag brukar. Hoppas inte det blir värre.
    Visst har vi bf samma dag? 1 maj. 

Jag har skitont när jag går och får sammandragningar direkt. Får gå i en halv kilometer i timmen typ... :-/
  • MadeleineH
    Kurrydutt skrev 2014-01-10 18:08:21 följande:
    Har bf 5 maj. Så nästan samma :P
    Är det sammandragningar jag känner tror du? Det lixom känns som magen o ljumskarna blir väldigt ansträngda när jag gått en stund. Men så fort jag saktar ner o tar mindre steg så minskar smärtan.
    Jag antar att det är sammandragningar om det gör ont i magen. Jag har både det och foglossning. Aj aj aj! 
  • MadeleineH

Jag ser ut som ett krigshärjat land på magen efter mina bristningar från första gången jag väntade barn. Ju yngre man är, desto mer bristningar brukar man få också. Var 20 under första graviditeten. Inte en enda denna gång so far, men så är ju tant 30 snart nu också.

• MadeleineH
    Olinda skrev 2014-03-24 16:35:23 följande:
    Är det fler än jag vars bebis sparkar mest ut på sidorna
    Kan det betyda att de ligger i säte?
    Min "sparkar" bara på vänster sida. bebisen ligger med ryggen på högersida och har alltså knän, händer och fötter mot vänster. Huvudet är nedåt.
  • MadeleineH
    Snowsee skrev 2014-03-31 11:18:15 följande:
    Bm trodde inte att det är ngn fara men jag fick en tid 13.30 iaf.
    Hoppas det går bra! 
  • MadeleineH

Gud vad ni alla fixar och gör fint! 

Vi är helt i limbo då vi ska flytta fyra dagar innan BF. Ingen idé att inreda nu när vi fått fram kartongerna för att börja packa ner... 

• MadeleineH
    Nawifa skrev 2014-04-09 07:15:07 följande:
    Vad fina ni är. Jag saknar magen. Här är vår Alicia 34+2 veckor idag om ni vill se hur ers små ser ut nu :) hon har strl 44 i kläder och ser ut som en miniatyr av en nyfödd.
    Lilla finingen!
  • MadeleineH
    bluegrass skrev 2014-05-03 16:10:42 följande:
    Så här såg det ut på kalasbordet. En aning rosa-överdos! Men less is more är inte min dotters syn på saken! Hon var iaf mkt nöjd! php95FRx354874.jpg
    WOW! Jisses vad impad jag blev! Hur fint som helst! 
  • MadeleineH
    Bosco skrev 2014-05-06 17:42:49 följande:
    Igår eftermiddags anlände lillebror, åtta dagar före BF. En mycket stark och välmående gosse! phpT9oCXQ91387.jpg
    Bra jobbat! Grattis! Superfin!
  • MadeleineH
    snorkan skrev 2014-05-20 19:31:18 följande:
    Nu har jag fått en liten prinsessa! Hade bf 23 maj men hon kom den 18:e. Gick så himla bra! Jag var sjukt förlossningsrädd, men kände vid 02 tiden den 17:e att värkarna började kännas tätare och jag åkte in, fick snabbt ryggbedövning och jag var i himmelriket, kände värkarna mycket svagt och vips var jag öppen 10 cm, då börjar jag känna att det trycker nedåt. Och en kvart senare var hon född.....har alltid undrat hur folk kan tycka att förlossningar varit fantastiska....men efter denna så förstår jag! Nu njuter vi och bara myyyyser:)
    Wow! Grattis!!!
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!