• msemse

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Jag hoppar in i tråden :) Är nu i vecka 17 och BF är den 20 maj. Det blir vårt första barn :)

Jag fick missfall i juli, och blev gravid igen direkt efter, så jag är fortfarande paranoid över att saker kommer gå fel eller att bebisen redan dött i magen men bara inte kommit ur än... antar att det är tankemonster som man aldrig kommer bli av med. 

hur som helst, här är min mage från idag. Vecka 17 (16+2)

• msemse
    isabellas skrev 2013-12-12 11:47:10 följande:
    Magen vecka 18 snart 19 :) lite större än med dottern tror jag..
    bSandy skrev 2013-12-12 11:51:21 följande:
    Här är min lilla mage och bild på vår flicka, ska ikväll gå ut "officiellt" på fb (även om de flesta vet) och det blir med denna bild :)
    kexet92 skrev 2013-12-11 14:38:26 följande:
    V 17 (16+3) :)
    Citerade de tre som jag inte kunde se :)

• msemse

RUL idag - blev flyttad från 17+5 till 17+1. Nytt beräknat datum 24 maj :D

Och det visade sig att det (högst troligt) blir en liten flicka!

Här är hon - mamma upp i dagen :P (hoppas NÅN kan se bilden, dumma FL som inte visar bilder ordentligt)

• msemse
    Kurrydutt skrev 2014-01-12 15:24:17 följande:
    Är bara lite nyfiken. Ni behöver inte svara om ni inte vill. Men hur länge försökte ni bli gravida (om ni ens försökte) innan ni lyckades. Var det lätt eller tog det lång tid? Berätta gärna lite om ni vill :)
    Jag undrar för jag hade själv ganska svårt att bli gravid. Vi försökte i två år utan resultat o började utredning efter ca ett år. Visade inga fel på oss men det gick ändå inte. Genomgick en operation där dom "renoverade/spolade ur" min livmoder. Tre månader efter operationen fick vi erbjudandet att prova insemination och som ett mirakel så gick det på första försöket :D Nu sitter jag här i v 25 med en sprattelgubbe i magen o lyckan är obeskrivbar <3
    Vi började vår bebisverkstad i maj förra året - och vi blev gravida direkt (troligtvis samma vecka som vi började försöka, lustigt nog). Men tyvärr slutade graviditeten i missfall i början av juli. Då rekommenderade läkaren att vi skulle vänta en mens innan vi försökte igen. Så då gjorde vi det - och blev gravida direkt på det försöket också (dvs. slutet av augusti/början av september). Så nu sitter vi här och jag är gravid i vecka 22 :) 

Kan också tillägga att jag är kraftigt överviktig, så egentligen var oddsen emot oss när det gäller hur lätt det skulle vara. Men jag antar att vi har haft fruktansvärd tur. Den här lilla flickan i min mage trotsade min övervikt och sa "fuck you all, jag ska bli till trots att min mamma är en tjockis". :P
  • msemse

Var på MVC idag och fick höra vår lilla flickas hjärtljud för första gången. Fantastisk känsla!

Magbild från idag också. Vecka 24 (23+5) :D

• msemse

Jag känner mig "storleksblind" för jag kan absolut inte se att jag är gravid överhuvudtaget. Min man säger däremot varje dag hur stor och rund min mage är. Det sprattlas för fullt där inne iallafall, så NÅGON bor ju där. 

Jag ser ingen jätteskillnad på de här två bilderna som är tagna med exakt 3 veckors mellanrum... men ja... man blir ju så van vid sin egen kropp så det kanske inte är så konstigt :P

92 dagar kvar nu. 

• msemse

Vi kallar tösen i vår mage för "Mellisen". Hon ska heta Matilda och M E L blir hennes initialer med mellannamnen (ej räknat efternamnet alltså). Så då blev det "Mel" och sen "Mellisen". Vi lär dock behöva öva bort det när hon väl är här. Kan inte vara så kul att kallas för Mellis eller Mellisen. Hon är ju ingen måltid... även om hon faktiskt ÄR i min mage just nu :P Innan vi visste kön kallade vi bebisen för "bulleblup". Det var vårt projektnamn även under förra graviditeten som tyvärr slutade i missfall. 

• msemse
    Baby Doll skrev 2014-03-05 12:11:51 följande:
    Jag är i vecka 30 + 0 idag med 6:e barnet :)

Gått upp ca. 10 kg hittils. vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått upp?

www.mybabydolls.blogg.se
    Jag har gått ner 2 kg sedan inskrivningen, och har stått stadigt på samma vikt sedan december. Antar att det är för att jag hade lite mer att ta från från början :)
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!