Inlägg från: Defeateris |Visa alla inlägg
  • Defeateris

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Här är en bild från vecka 17+2 (början av december). Har nog inte direkt tagit några bilder sedan dess, det måste jag se till att göra..

• Defeateris

Jag har haft väldigt starka sammandragningar med ett - vad jag tror är - ett tryck neråt. Det känns lite som att vara bajsnödig för mig, fast på fel ställe.. ;) För mig är det "bara" när jag är ute och går med hunden det kommer.. Ska prata med BM imorgon och höra vad hon säger - är bara lite nervös för att ses som bara förstagångsmamma-orolig..

• Defeateris

Det tog på första seriösa försöket, en och en halv månad efter att jag tog ut pstaven..

• Defeateris

Tja, vecka 24 är här (23+3 idag) och magen växer inte så snabbt längre. Tur är väl det för hade den växt i samma takt som i början hade jag varit sprickfärdig nu.. =) Det är en massa liv inne i magen, dygnet runt men framför allt sena kvällar. Låg och gosade med sambon när Pricken fick in en fullträff så att det nästan gjorde ont på honom.. Älskar kommentaren "Oj...kände du?".. Eh ja, jag kände det - det är liksom inne i mig den sparkar.. =)

Har handlat de första kläderna till Pricken också, var inne på H&M och kunde inte låta bli dessa små mjuka härligheter..
  • Defeateris

Var och handlade lite tyg för att sy egna babykläder... Nu ska jag bara lära mig att sy också.. ;)

• Defeateris

Dags för vecka 27!

På instagram heter jag Nailmeblogg om någon vill följa, det är en vild blandning av Pricken och nagelbilder.. =)

• Defeateris

Såg att någon hade gjort en jämförelse mellan nu och tidigare.. Blev lite sugen på att kolla genom mina gamla bilder och insåg att skillnaden inte är så himla stor - min mage syntes otroligt tidigt även om jag ju vet att det inte var bebisen som syntes då så fick jag verkligen en gravidmage direkt. Det är så klart skillnad på magens utseende nu och då och framför allt hur den känns, men jag förstår att folk pratade om att magen var så himla stor i början.. =)

• Defeateris
    lillarnold skrev 2014-02-19 14:42:46 följande:

Tycker magen ser helt lagom ut ;) Mysmage liksom. 
    Själv har jag börjat få "vad stor du är" kommentarerna, skit kul.. not

Har ingen dagsbild att bjussa på men får fixa det senare. 
    Tror det är viktigt att komma ihåg för sig själv att alla magar växer olika. Det är det jag tänker på när jag känner mig gigantisk iaf. Och framför allt när jag bli jämförd med andra. 

De där kommentarerna fick jag från början.. Min "gravid"mage kom jäkligt fort, i vecka 12-13 var det svårt att dölja att något hade hänt.. Även om det inte direkt var bebis som syntes så var det ändå tydligt att jag var gravid.. När det var dags för UL var det till och med så att barnmorskan var övertygad om att det var mer än en.. ;)

Nu växer som tur är inte magen i samma takt längre, skönt är ju det.. men i vecka 28 nu så skallar Pricken ofta mina revben och brösten vilar på ovansidan av magen när jag sitter ner.. Och visst börjar den vara i vägen..

• Defeateris
    snorkan skrev 2014-02-21 03:02:36 följande:

Vilken härlig tröja! Vart har du köpt den?
    Den är mycket exklusiv och fin - köpt på Gekås.. ;)
    Jag köpte den och en likadan fast med marinblå ränder, kostade 99 kronor.. Love it!
  • Defeateris
    Wimsy skrev 2014-02-21 18:44:20 följande:
    Fyndade lite på ICA Maxi av alla ställen. Många fina saker i deras I??Eco-serie.
    Det här blir nog BB-outfit, gillar verkligen den vita bodyn med texten "Hello Life"!
    Åh, jag köpte också den vita bodyn och tillhörande byxor.. Superfin!
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!