• maribel

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Kul med alla "magbilder". Här kommer två till!
    v.21 och kan säga att det börjar kännas tungt och spänt.Glad
  • maribel
    Högskola skrev 2014-01-07 06:43:05 följande:
    Vilka fina magar!! Det syns på mig nu i v.23 men liknar snarare en "ballong mage" än en gravidmage.

Ballongmagar är också bra Mina tidigare barn har alla vägt över 4kg så känns som denna inte är nå't undantag tyvärr?
  • maribel

Har alltid haft stor mage tidigt och är "van" vid kommentarer som. oj, är det dags snart eller : är du säker på att det bara är en därinne. Jag bryr mig  inte vet ju att det är av en orsak som magen är stor och stor är den, det tycker jag själv. Ser inte det som något negativt. Tycker att alla magar är "fantastiska" stora eller små eftersom det finns små bebisar därinne. Nalle

• maribel
    Kurrydutt skrev 2014-01-12 15:24:17 följande:
    Är bara lite nyfiken. Ni behöver inte svara om ni inte vill. Men hur länge försökte ni bli gravida (om ni ens försökte) innan ni lyckades. Var det lätt eller tog det lång tid? Berätta gärna lite om ni vill :)
    Jag undrar för jag hade själv ganska svårt att bli gravid. Vi försökte i två år utan resultat o började utredning efter ca ett år. Visade inga fel på oss men det gick ändå inte. Genomgick en operation där dom "renoverade/spolade ur" min livmoder. Tre månader efter operationen fick vi erbjudandet att prova insemination och som ett mirakel så gick det på första försöket :D Nu sitter jag här i v 25 med en sprattelgubbe i magen o lyckan är obeskrivbar <3
    Med barn nr 1: 4år, utredning och 2 misslyckade inseminationer.
                    nr 2: 7mån
                    nr 3: 11mån

Har haft svårt men utredning har inte visat något fel. Kan också säga att vi inte trott det skulle funka igen så vi är också jättelyckliga.
  • maribel

Fina magar!

Defeatris: Då är vi två som "shoppat" H&M vår pojkkläder. Kunde inte heller låta bli men jag tog den blå varianten

• maribel

Kul att jämföra allas magar, jag är också i v32 och har tyckt att min "barbamamma" mage hängt ett bra tag.
    Börjar bli tung.

• maribel
    Snowsee skrev 2014-03-31 09:56:58 följande:
    Har teltid kl 11.10 så vi får se... Lite orolig för HF...
    Ser jobbigt ut, hoppas det ordnar upp sig. Har du haft HF tidigare?
  • maribel

Börjar närma sig och i helgen fixades bebishörna och tvättades bebiskläder.

• maribel
    Nawifa skrev 2014-04-02 11:27:03 följande:
    Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar
    Oj, kom dem andra barnen också tidigare?

Lycka till så mycket!!
  • maribel
    Isabellas: vi är i samma vecka och så´n skillnad. Ser skönt ut med en så´n smidig mage.

• maribel
    Nawifa skrev 2014-04-03 21:21:34 följande:
    Hej tjejer då var man trebarns mamma! Idag i vecka 33+3 föddes hon med akut kejsarsnitt pga placentaavlossning. Allt gick bra och hon är stor och pigg, väger 2800 gram och är 47 cm lång.
    Vad söt! Vad skönt att det gick så bra!
    Grattis!!
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!