• Mrs Fii

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej Hej! 
    Väntar barn nummer tre i maj. Bidrar här med första magbilden.
    Precis gått in i vecka 11. Går nog inte dölja magen så länge denna gång. Börjar redan bli svårt och mina byxor går ej att knäppa längre. Hej gummiband i midjan och välkommen mammabyxan :-0

• Mrs Fii

Kul med alla bilder som nu ploppar in. Vet inte vad som hänt de senaste dagarna. Är nu i v 10+5

Detta är dock en kvällsbild. Men så här stor så här tidigt..... :-0

• Mrs Fii

Det är mitt tredje. Är väl därför magen hittar tillbaka. Men jag ser mer ut som v 25 minst.

• Mrs Fii

En bild från idag när jag precis gått in i vecka 15. Går inte att dölja kulan nu.

• Mrs Fii

Konstigt att bilderna blir på snedden men på datorn går det inte alls för mig.

• Mrs Fii

Ja, hoppas alla små bebisar vänder sig åt rätt håll.
    Blir lite förvånad att era barnmorskor känner efter läget så tidigt för det görs inte här.

• Mrs Fii

Fina magar ni har allihop. Fantastiskt vad våra kvinnokroppar klarar av.

Hade värsta deppdagen igår men idag känns det bättre så nu slänger jag in en bild.

V 26+5

• Mrs Fii

Åh vad fin vagga. Jag har min som jag hade när jag var liten. Båda barnen har haft den och nu snart nr tre. Den behöver dock lite service först tror jag.

• Mrs Fii
    Fördärvad skrev 2014-02-21 20:26:32 följande:
    Vi har valt att inte ta reda på könet, det spelar ingen som helst roll för oss så länge det är ett frisk barn(som stannar hos oss). Vi väntar vårt andra barn, vår son förlorade vi i plötslig oförklarlig spädbarnsdöd tre dagar ung!
    Fy vilken hemsk upplevelse för er fördärvad. Det värsta som kan hända en förälder.

Vi har oxå gjort valet att inte ta reda på kön. Ändå har dem ändrat reglerna här och man får veta på rul om man vill. De som är mest nyfikna är nog folk runt om tror jag. Jag är glad bara allt går bra som du skriver.
  • Mrs Fii
    Sidnye skrev 2014-02-24 07:24:43 följande:
    Våran har inget namn. Varken arbetsnamn eller tilltalsnamn. Det börjar ge mig ångest. Jag vill helst ha ett namn, ellet åtminstone några alternativ, innan förlossningen. Om det blir som sist, kommer vi att ha fullt upp med annat sedan och jag vill inte stressa fram ett namn…
    Vi har inte heller några namn. Den kallas lite olika i magen. 
    Sen har vi spånat på namn men har ingen aning. Så vi tar det som det kommer tror jag, precis som vi gjort gångerna innan.

Ibland syns det nästan på barnet när det kommer ut vilket namn som passar bra… 
  • Mrs Fii

Idag har jag äntligen gjort mina första inköp. Blev så kär i dessa plagg så jag hoppas verkligen de håller i kvalitén. trots sin låga inköpssumma. 
    Antar nog att kläderna jag nu har räcker till i början. Blir det en tjej har jag massor av rosa och lila söta små plagg från dottern med så jag vill inte köpa på mig för mkt. Blir den en pojk får vi nödhandla lite eller skicka mor och farföräldrar att handla hemkomstpresenter.

• Mrs Fii
    EMTP skrev 2014-03-02 22:32:17 följande:
    Wow! Vad fina! Var hittade du dom?
    På ett ställe strax ovanför Göteborg. Klädkällaren heter affären och är som ett lågprisvaruhus. Märket "bäbis" på kläderna så kanske finns på andra ställen med.

69kr för bodys och byxor st och 89 för pyjamasarna st.

Äntligen i färger jag letat efter
  • Mrs Fii
    förväntansfull2014 skrev 2014-03-03 12:37:38 följande:

Riktigt snygga å jag gillar färgerna. E dock förvånad att de kommer ifrån Klädkällaren, tycker mest att det är skit de har. Tvätta dem snarast å se så att de inte krymper el blir snea. Hoppas att de är lika fina efter. Man blir ju glad av färgklickarna smile1.gif
    Ja, jag blev oxå förvånad. Kan meddela hur kläderna blivit efter tvätt. Kanske spretar åt alla håll
  • Mrs Fii
    SophiaI skrev 2014-03-05 19:32:57 följande:

Jag syr ju också en del till bebisen i magen. Detta har det blivit de senaste två veckorna!

Grymt snygga. Älskar den med tigrarna.
  • Mrs Fii
    Nawifa skrev 2014-04-02 11:27:03 följande:

Vecka 33+2 på förlossningen, vattnet har nu gått helt och värkarna kommer och går. Läkarna tror att det blir förlossning inom kort så nu väntar vi och ser, inget blev som vi tänkt men vi tar det för vad det är och snart är vi trebarnsföräldrar phpjhkY7f27458.jpg

Både spännande och jobbigt när det ändå är så många veckor för tidigt antar jag. Lycka till! Allt kommer säkert gå jätte bra.
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!