Inlägg från: 1990amanda |Visa alla inlägg
  • 1990amanda

Helammar men mjölken börjar försvinna pga stress o oroligheter :(

Haft en jobbig tid med sambon o jag funderar på att lämna han! Pga av allt stress , oroligheter m.m så har min mjölk börjat försvinna!!:( Jag helammat dottern på 7 månader för hon vill inte ta ngt annat... Har försökt flera veckor att vänja henne vi annan föda men Hon ör inte alls intresserad! Jag märker att jag inte gör henne mätt, för hon ör grinig hela dagarna, vill inte göra ngt utan att vara i min famn.. Tips på ngt man kan göra för hon ska börja dricka ersättning eller välling? Behöver alla tips ja kan få! Tack !!

• Svar på tråden Helammar men mjölken börjar försvinna pga stress o oroligheter :(
  • 1990amanda
    Hultan skrev 2013-10-11 14:28:05 följande:
    Hur ofta ammar du?

Hm olika.. Varanan timme typ ibland var tredje
  • 1990amanda
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-11 15:21:05 följande:
    Växer hon dåligt på längden? Det är ju liksom en ålder då de flesta bebisar bosätter sig i famnen - mätta såväl som hungriga - separationsångest.

Nej hon är låååång! 73 cm o växt varje gång ett par centimeter om gången! Väger 8 kg! Så är inte så jätte orolig! För hon e lite mullig! Men vet att de kan gå snabbt ner i vikt!
  • 1990amanda
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-11 15:49:12 följande:
    Då lär du inte ha mjölkbrist, utan hon har separationsångest .

Okej:) men klara hos sig med bara min amning länge till? Måste man inte ge annan mat nu för hon ska få sig järn m.m?
  • 1990amanda
    DandelionDust skrev 2013-10-11 22:05:40 följande:
    Har du provat att låta henne äta annan mat helt själv? När du äter, sätt  en tallrik framför henne med lite gröt eller smakis och en sked, och sedan äter du din mat utan att bry dig om vad hon gör. Min dotter var också en liten matvägrare tills jag insåg att hon helt enkelt inte ville bli matad. Hon var 7 månader då.

Nej de har jag inte... Men har gett henne majs snacks o den leker hon bara med, brukar ta den mot hennes mun å då bara grinar hon illa... Tror mest hon skulle hälla ut maten..
  • 1990amanda
    Mli 014 skrev 2013-10-11 21:59:15 följande:
    Stress kan i hög grad påverka amningen. Men hon borde kanske introduceras till mat också? Sen vill jag bara rekommendera dig att göra ett gravtest för säkerhets skull. Jag trodde att min amning gick i stå på grund av stress, min son var inte intresserad och ville inte etc. Men det visade sig att jag var med barn (trots spiral) vilket gjorde att mjölken smakade annorlunda....

Vadå skulle mjölken smaka bättre ifall ja vart gravid? E de df hon inte vill sluta? Jag har introducerade henne för mat men hon är inte intresserad..
Svar på tråden Helammar men mjölken börjar försvinna pga stress o oroligheter :(