Ofrivilligt avsluta amning 5 månader?
Har en bestämd liten skrutta på 5månader som jag ammat helt,bortsett från tillägg om kvällarna sedan ett par månader tillbaka samt urpumpad bröstmjölk på flaska några ggr då jag varit borta. Sedan ca 1v tillbaka har hon delvis ratat brösten,ibland tagit lite men inte ätit ordentligt som hon brukar. Hon skriker o blir missnöjd men tar inte bröstet några ggr har jag pumpat ur men några ggr inte fått ut nåt alls. När jag pumpat ur har hon glatt ätit det på flaska.. Senaste dagarna har jag inte stått ut utan varit tvungen ett par ggr att ge ersättning på flaska.
Jag känner mig inte alls redo att sluta amma o känns som en stor sorg om det ska avbrytas redan! Samtidigt är det svårt att inte ge flaskan till slut när hon så uppenbart skriker efter den! Antingen är min mjölkk på upphällningen eller så har hon helt enkelt börjat föredra flaskan..
Oavsett vilket,hur gör man,vad tänker man.. Någon som varit med om samma?! Känns skitjobbigt att nu aldrig veta,ska hon ta bröstet,blir hon nöjd eller måste flaskan fram.. Kan det finnas något sätt att rädda amningen!?