Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Trashigt namn?

Ja. Det är fruktansvärt! Spöke

• Lejonmamman01
    aleakim skrev 2013-10-10 19:53:38 följande:
    Jag tror att många tycker att vanliga namn som piffats till sådär är ganska överdrivna och krystade. Saga-Li tycker jag är ett fint namn men jag skulle stavat det precis så då också, Saga-Li.
    Man får ju döpa sin barn till nästan precis vad man vill men man får nog vara beredd på att folk kommenterar om man valt något annorlunda :)

Ja Saga-Li, Ylva-Li och Tuva-li tycker jag faktiskt är riktigt fina, och tillräckligt vettiga även för att hålla i en svensk vardag.
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-12 18:50:50 följande:
    Det enda -li namn jag gillar är Ingeli, vackert! Och Li funkar bra på egen hand med tycker jag.

Fast om jag såg enbart Li i en klasslista, så skulle jag gissa på ett asiatiskt adoptivbarn.
  • Lejonmamman01
    LillGris skrev 2013-10-13 17:10:57 följande:

Z is the new s! Jag funderar på att byta från Sonja till Zohn-ya.

Haha! Jag känner i och för sig en tant som bytte från Sonja till Sonya, och hon var inte ung heller när hon gjorde det - i 45-årsåldern. Hon är just så självcentrerad och bekräftelsesökande, som man kan tänka sig...
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-13 14:51:33 följande:
    Skulle det vara så farligt då ?

Kanske inte, men det är ju alltid onödigt om det blir förväxlingar. Precis som med könsambivalenta namn.
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-13 18:57:00 följande:
    Jag gud vad hemskt det skulle vara om någon trodde att jag var kille eller asiat...

Tja, om personen står och väntar på en asiatisk kille på flygplatsen, när det är dig som han ska möta, så kan det ju bli lite småjobbigt... Obestämd

Har du inte sett avsnittet i Solsidan, som handlar just om det..? Att en av männen (han den rikare och äldre) skulle bjuda in en söt tjej som hette Kim - och så var det en asiatisk man som dök upp på tröskeln! Då var det typ dukat med hjärtan och röda rosor överallt, och den asiatiske mannen blev förbannad, för att svensken trott att han var homosexuell (som han uppfattade situationen). 
Svar på tråden Trashigt namn?