Inlägg från: Frajda 80 |Visa alla inlägg
  • Frajda 80

Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

grillchips skrev 2013-10-09 09:43:56 följande:
    Min dotter har alltid haft en låtsaskompis som heter Amanda. Amanda bodde i ett övergivet hus intill vårt.
    Hon berättade att Amandas föräldrar hade dött i en olycka och hon själv hade hamnat hos en annan familj men blivit svårt sjuk och dött. Då hade hon kommit tillbaka till huset hon bott i.
    Amanda lekte tydligen med dottern. Ibland ville dottern gå till Amanda men hon fick inte gå in i huset utan vänta utanför isåfall.
    Ibland stannade Amanda på middag hos oss. Dottern dukade en tallrik till henne också.
    Från det att dottern lärde sig prata och fortfarande efter 8 år pratar hon ibland om Amanda.
    Men Amanda är fortfarande 4 år..
    En julafton (2010) när jag firade jul ensam med barnen så dukade jag fram mat och allt för 4 barn och en vuxen.
    Upptäckte det när vi ätit klart och barnen lekte i tvrummet. Började undra vilket av barnen som inte ätit upp sin mat då jag faktiskt såg att alla åt. Då kommer dottern och säger "Det är Amandas tallrik, men hon äter inte så mycket".
    Det är väl inte så underligt med låtsaskompisar, men det dottern berättat, om Amandas liv, hennes föräldrar, kläder och allt Amanda berättat om hur det var förr fick ju mig nyfiken.
    Tog reda på fakta om huset.
    Det visade sig att det var ett ungt par som bott där. Hade en dotter, Amanda som blev 4 år, och föräldrarna hade dött i en olycka. Dom hade drunknat. (Vi har en sjö i närheten).

Oj vilken creepy historia.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?