Inlägg från: grillchips |Visa alla inlägg
  • grillchips

Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

Min dotter föddes samtidigt som min mamma gick bort. Samma dag, samma tid..
    Ända sen min dotter började prata har hon sagt att hon träffat mormor. Bland annat när hon föddes. Sen brukade mormor sitta i hennes rum och titta när hon lekte med dockorna. Hon slog även igång datorn (jag har själv sett att datorn har ett eget liv) påstod dottern.
    Mormor ringde i en klocka (sån som man drar en grej åt sidan för att plinga till i) och den var väldigt trög.
    Dottern når inte upp till klockan och ingen annan var där i samma rum.
    Hennes oboy blandade sig själv men enligt dottern var det mormor. Jag stod bara och stirrade..

Dottern och min mamma har även väldigt annorlunda intressen och precis samma klädstil.
    Absolut inte samma som jag.
    Dottern har lärt sig att sy med pärlor och när jag frågar var hon lärt sig så säger hon att mormor lärt henne.
    Min mamma älskade att sy i pärlor och jag har aldrig förstått mig på det. Dottern har fått pärlorna efter sin mormor.
    Ja mycket händer, när man pratar om mormor är det alltid nånting som händer. Det kan vara saker som rör sig, kännas som att det blåser, saker börjar låta, eller bara känslan av att hon är i närheten.
    Har även känt hennes doft. Hon blandade olika parfymer för att få sin egen doft. Min dotter har sagt att "åh det luktar mormor"           

• grillchips

Min dotter har alltid haft en låtsaskompis som heter Amanda. Amanda bodde i ett övergivet hus intill vårt.
    Hon berättade att Amandas föräldrar hade dött i en olycka och hon själv hade hamnat hos en annan familj men blivit svårt sjuk och dött. Då hade hon kommit tillbaka till huset hon bott i.
    Amanda lekte tydligen med dottern. Ibland ville dottern gå till Amanda men hon fick inte gå in i huset utan vänta utanför isåfall.
    Ibland stannade Amanda på middag hos oss. Dottern dukade en tallrik till henne också.
    Från det att dottern lärde sig prata och fortfarande efter 8 år pratar hon ibland om Amanda.
    Men Amanda är fortfarande 4 år..
    En julafton (2010) när jag firade jul ensam med barnen så dukade jag fram mat och allt för 4 barn och en vuxen.
    Upptäckte det när vi ätit klart och barnen lekte i tvrummet. Började undra vilket av barnen som inte ätit upp sin mat då jag faktiskt såg att alla åt. Då kommer dottern och säger "Det är Amandas tallrik, men hon äter inte så mycket".
    Det är väl inte så underligt med låtsaskompisar, men det dottern berättat, om Amandas liv, hennes föräldrar, kläder och allt Amanda berättat om hur det var förr fick ju mig nyfiken.
    Tog reda på fakta om huset.
    Det visade sig att det var ett ungt par som bott där. Hade en dotter, Amanda som blev 4 år, och föräldrarna hade dött i en olycka. Dom hade drunknat. (Vi har en sjö i närheten).

• grillchips

När jag var liten, kanske 10 år, så ropade jag på mamma. "Det är en bebis i mitt rum!" Jag såg den så klart och tydligt. Jag var inte rädd men mamma var lite övernaturlig och jag tänkte att hon kanske också kunde se den.
    Jodå hon såg. Då ringde telefonen. Min fasters baby hade precis somnat in. (hon var svårt sjuk).

Jag har sett mycket konstigt när jag var liten.
    Min mamma var rätt konstig. Hon visste alltid vad jag och mina syskon tänkte. så man vågade knappt titta på henne ibland. Om min bror ljög för mamma lyckades han alltid klanta till det och stuka foten. Kunde vara att han hoppade hopprep och trampade snett, snubblade över nånting.. ja vad som helst.

I min och mannens förra lägenhet hade vi en lampa som tändes när man gick in i köket. Den tändes lite då och då under natten. Sen hade vi besticken i ett skåp som var trögt att öppna. Men ändå slängdes besticken ur skåpet på natten. En natt fick min man för sig att nån tittade på honom så han hoppade bakom mig och gömde sig.      

Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?