• chobokid

har din kommun vårdnadsbidrag?!

Nej. Jag är för vårdnadsbidrag. För mig är det lika mycket kvinnofälla att TVINGA ut alla kvinnor till arbetsmarknaden. Det ser bra ut statistiskt, men det kommer att kosta mycket i längden. 

• chobokid
    Gladskit skrev 2013-10-07 12:24:13 följande:

Jag är också för. Kvinnofälla litegrann, visst. 
    Men seriöst, vem kan leva på 3000kr?
    Det krävs att man tänker till om man ska få lösningen med vårdnadsbidrag att funka. 
    Om jag nu vill vara hemma med mitt barn tills det är 2-2,5 år tex.
    Och jag inte disponerar en förskoleplats under den tiden så är det ju "billigare" för kommunen att ge mig 3000kr än att betala ut skolpeng till förskolan där jag har mitt barn... fast jag då egentligen inte vill.   

3000 är lite, jag vet inte om man dessutom betalar skatt på det. Men det är bättre än ingenting. Jag får inte så mycket mer i föräldrapenning eftersom jag bara jobbade 60 % och hade låg lön. 
  • chobokid
    Bregott skrev 2013-10-07 13:08:34 följande:
    Hur menar du där? Frågar genuint
    Jag kan ju inte påstå bestämt eftersom jag inte har någon statistik att uppvisa men jag tror att många barn mår dåligt av att börja med institutionslivet från ett års ålder. Det skapar problem som visar sig först efter många många år i form av överdriven bråkighet, psykiska problem, ätstörningar etc. 
Svar på tråden har din kommun vårdnadsbidrag?!