Hur lång tid hade du varit anställd när du blev gravid?
Jag är i planeringsstadiet med min sambo när det gäller att starta bebisverkstad. Tänkte därför höra mig för hur folk gjort i olika situationer innan vi sätter igång.
Min fråga här är som rubriken lyder, hur länge hade du varit anställd när du blev gravid?
Hur blev reaktionen (av chef/kollegor)i förhållande till din anställningstid?
Brydde du dig något om att tänka på ditt jobb och din anställning i förhållande till att planera en graviditet?
Jag är själv butikschef i en liten butik, har snart arbetat i 1 år men känner mig fortfarande väldigt ny i rollen. Jag är en viktig del i butiken och är lite osäker på hur det skulle påverka om jag blev gravid och blev borta en längre tid.
Jag litar helt och fullt på att mina kollegor klarar av att driva butiken, men med liten personalstyrka kommer det behöva sättas in en vikarie för mig. (butiken går inte runt på färre huvuden) Jag är rädd att en sådan skulle sabba mitt arbete hittills och att jag kommer tillbaka efter en mamma ledighet och får börja om på noll igen.
Ge gärna så mycket input som möjligt på hur du tänkte och gjorde, då kan jag använda detta för att tänka på hur jag ska gå tillväga.