Aspergersföräldrar som vill utbyta tankar och erfarenheter
autismnvskane.wordpress.com/appar-som-hjalpme.../
Här finns lista på några olika...
Hoppas på att få boken "En riktig människa" imorgon. Perfekt att läsa i helgen.
Postade alla papper till BUP idag också. Satt i flera timmar och fyllde i igår. Var helt slut efteråt, men det kan ju också bero på att jag är höggravid och att vi ska flytta nu samtidigt. Mycket på samma gång. Men det känns väldigt skönt att vi gör det här nu när sonen är 8-9 - istället för 15 eller 25 år. Varje år med rätt kunskap och rätt förhållningssätt blir ju en bonus!
Tjohoo tjohoo! Idag ringde psykologen från BUP och sa att vi får en utredning, och den kan starta redan i sommar istället för i höst som de sa först!
Känns så himla bra, det här är ju verkligen högprioriterat i vårt liv som ni såklart förstår.
Dock är jag galet besviken på min sons far, som jag inte bor med ska tilläggas.Vi har sonen halva tiden var. Vi var på mötet för två veckor sedan, och han har fortfarande inte fyllt i papperna. Tack och lov gick BUP på skolans och våra papper då och väntade inte in svar från honom.
Miffon, nördar och Aspergers syndrom (Luke Jackson, 2002).
Åh vad den gör mig glad.
Haha alltså jag kan ingenting om mentos och Cola... Ska nog undvika att köpa hem det. Verkar bara vara en tidsfråga alltså innan det börjar smälla här hemma med andra ord, med tanke på hur våra barn verkar vara lika i allt annat. Rädda hemmet så länge det går!