Aspergersföräldrar som vill utbyta tankar och erfarenheter
Köpte näringsdrycker som han smuttar så tappert på, men tycker är "jätteäckliga". Har ringt hab och kommer att få en läkartid under maj månad. Hur vet man om man behöver söka akut?
Köpte näringsdrycker som han smuttar så tappert på, men tycker är "jätteäckliga". Har ringt hab och kommer att få en läkartid under maj månad. Hur vet man om man behöver söka akut?
Missy40 skrev:
"När jag tog beslutet att försöka öka mitt vb nu i uppdateringen så kändes det helt ok, men nu känns det som "herregud...dom kommer ju bara vifta bort allt med att tonåringar är lite jobbiga...". Samtidigt är han åt det verkligt extrema hållet och kan inte lämnas ensam hemma utan att det kan bli situationer som kan hänga på liv eller död (eller i bästa fall bara ett nedbrunnet hem). =( Men som sagt, att få ner det på papper, få FK att förstå.....det är en helt annan sak."
Det ska väl inte vara så svårt att få fram. Visst, tonåringar är jobbiga, men de kan vara hemma under vissa (ganska långa) stunder utan att utsätta sig själv eller andra för fara!
Hej alla! Hur har ni andra det med motivation till fritidsaktiviteter? Sonen har just meddelat att han vill sluta spela blockflöjt (har spelat ett år och är riktigt duktig) och att han inte tycker om schack längre (har varit med till och från två terminer, mest från, han har inte orkat gå dit om han varit på fritids innan).
Känner mig förtvivlad! Jag vet inte hur jag ska kunna uppmuntra honom till kontakter utanför hemmet...
Hjälp! Sonen har fått remiss för blodprov och det känns helt omöjligt att genomföra! Några smarta tips?