Tack för alla tankar :) Vi hoppas längre fram kunna gå ner i tid, men räknar med att vårdbidraget inte täcker upp detta. Det skjuter till lite iaf. Loke är 7 och går i ettan, men vi märker att han halkar efter om vi inte hjälper mycket hemma. Just för att han inte får rätt anpassning i skolan, han fastnar för att han helt enkelt inte förstår uppgiften. Inte för att han inte klarar av den.
Vi ska på avslutande möte med kurator på bup på fredag, så hoppas kunna terra henne om tips också. Sen ta hjälp av utredningspappret, där kom många saker man inte tänkte på att han har svårt med. Man har anpassat sig hemma utan att reflektera varför man gör det.
solstråle2010 skrev 2014-05-13 19:48:32 följande:
Ursäkta att jag tränger mej på här i tråden men hur upplevde ni era barn när de var i 3,5 års åldern. Var de mycket framträdande symtom då redan och vilka symtom kan det vara.
Loke lekte mycket själv i den åldern. Han var inte så intresserad av att leka med andra, utan fortsatte att leka för sig själv fast bland andra, precis som småbarnen gör. Han var helt inriktad på tåg just då, så han lekte med tåg, såg på tågfilmer osv. Men ingen "inlevelselek" direkt, utan mer att köra tågen. Alltså, han lekte inte att nåt hände när tåget körde, eller att den skulle nån speciell stans. Det är väl det jag minns, hela baletten med att Loke var speciell började när han var 3. Vi har gått banan logoped-barnpsykolog-bup.