Aspergersföräldrar som vill utbyta tankar och erfarenheter
Här smyger jag också in! Vi har en tioåring som utreds (vilka vansinniga väntetider det är!), men som sannolikt kommer få diagnoserna Asperger och ADHD. En första utredning gjordes hösten 2012 av en psykolog, som ställde de "preliminära" diagnoserna och nu väntar vi på att få komma till habiliteringen och till BUP för att avsluta utredningen där.
Jag tycker att det går lite i perioder vad som är jobbigt/fungerar mindre bra, och just nu har vi ganska jobbigt med sömnen. Han har så väldigt svårt att komma till ro och somna på kvällarna, vilket gör att morgnarna som är jobbiga i vanliga fall, blir ännu värre. Att toppa asperger-problematiken med att vara riktigt, riktigt trött är inget vidare.
Har ni förresten sett att SVT ska sända ett program som heter Orka! som handlar om barn som behöver lite extra stöd i skolan och vardagen. Det riktar sig till mellanstadiebarn och det tänkte jag att vi ska se tillsammans här hemma, bland annat skulle Asperger avhandlas och av den avsnittsinfon jag läste verkar programmet om Leo handla om vår son... Han är fantastisk på att rita och teckna, men han förmår inte komma igång och jobba med någonting i skolan.