Emme89 skrev 2014-04-28 12:51:00 följande:
Jo livet förändras verkligen och nu ska man inte längre bara ta hand om sig själv :)
Hur har det gått att vara mammaledig?Kan tänka mig att timmarna flyger iväg :)
hihi älskar disneyfilmer så det är perfekt tillfälle :D
Är du mammaledig på heltid eller gör du något annat också ?:)
När började ni köpa saker som barnvagn,spjälsäng osv ?:)
Så svårt att välja har börjat kolla lite spått på vagnar och det är verkligen en djungel :D
Jo. Mycket tid försvinner till amning, blöjbyten, trösta, vagga och ge uppmärksamhet. Men det blir tråkigt i längden att bara vara hemma. Så försöker komma iväg lite ibland.
Jag är hemma på heltid (tar ut 5 dagar i veckan). Kommer vara föräldraledig minst till i slutet av augusti början av september. Har sökt utbildningar på högskolan på distans. Men vi får se hur det blir. Kommer jag inte in blir jag hemma ett år till.
Vissa saker köpte vi redan innan jag var gravid. Som någon nappflaska och barnstol. Har syskonbarn så i början kunde ju de använda dem). Dock dröjde det inte så länge innan vi hade köpt vagn och spjälsäng. Var u v. 8-9 då tror jag. Resonerade så att om det inte skulle gå vägen så skulle vi ju försöka igen. Någon gång skulle vi ju ha barn. Sen hade jag en väldigt bra känsla hela graviditeten och visste att det skulle gå bra. Lika som att jag visste att det var en pojk.
Vi köpte mycket begangat så det var ju bra att vara ute i god tid så man får det man vill ha. :) Älskar vår vagn. Kostade bara 450 kr och då fanns myggnät, hjulskydd och skötväska med. Spjälsäng köpte vi för 350 kr och då ingick madrasser,dpjäldkydd, lakan, täcke och kudde. Superbra! Man kan verkligen spara en hel del på att köpa begangat. Lika av att tillverka själv. Sydde amningskudde och babynest själv av påslakan och kuddstoppning. Gick nog på totalt 200 kr.