• Ninni87

Föräldralediga i/nära Skurup

Tänkte se om här finns några mammor eller pappor i närheten av Skurup som vill hitta på något med de små lite då och då. Kan vara allt från att ses på en fika till barnvagnspromenader m.m.

Jag är hemma med min dotter på 6 månader och planerat att vara så till nästa vår/sommar då hennes pappa tar över.

• Svar på tråden Föräldralediga i/nära Skurup
  • Ninni87

Men det är ju hyfsat nära ändå :)

Då har du fullt upp med 3 barn antar jag. Hur gammal är du om jag får fråga?

• Ninni87

Då är vi i ungefär samma ålder.

Är du uppvuxen i Sjöbo? Vad heter dina barn :)

• Ninni87

Fina namn :)

Trivs du med att gå hemma? Är de äldre på dagis eller de är hemma?

• Ninni87

Vad gör du annars när du inte är hemma med barnen? Hittar du på något speciellt på dagarna med barnen? Finns det tex öppen förskola i Sjöbo?

• Ninni87
    xSundanceKid skrev 2013-11-12 16:56:34 följande:

Jag är alltid hemma med barnen så har tyvärr ingen tid utan dom. Förutom när dom sover då såklart och då umgås jag oftast med sambon eller städar. Händer dock att jag virkar eller bakar lite då istället :)

Det finns öppen förskola här och något annat som församlingshemmet har men inget vi brukar gå på. Vi går i en grupp för unga föräldrar som jag gått i sen jag väntade äldsta barnet men annars är vi oftast bara hemma. Städar, tvättar, leker, lagar mat och annat man kan sysselsätta dom med hemma.

Vad gör ni om dagarna? Har du några intressen som du tar dig tid för när din dotter sover eller när din sambo tar extra tid med henne? :)

Får du bra avlastning av sambon så du kan virka eller baka i lugn och ro?

Jag är också mest hemma med dottern. Går på mammagrupp på BVC en gång i månaden och babyrytmik en gång i veckan, sen åker vi in till Malmö lite då och då och hälsar på jobb eller fikar med någon vän. Har hund så blir att vi promenerar några ggr om dagen också. Har än så länge inte lämnat henne för att göra något eget intresse.
  • Ninni87
    Anki87 skrev 2013-11-30 17:54:52 följande:

Hej! Är också född 87 och fick min dotter i augusti i år :) börjar jobba i mars 2014 och flyttar till Skurup i februari :)

Oh vad roligt!

Får jag fråga var i Malmö du bor? Hur kommer det sig att du valt Skurup? Jobbar du i Malmö?
  • Ninni87
    Anki87 skrev 2013-11-30 21:27:18 följande:

Såg att du har hund! Vad är det för ras? Själv har vi en stor björn, en Newfoundland hane som är strax över året :) såg att du går i mammagruppen via BVC, är det trevligt? Fler i vår ålder kanske? Är BVC personalen ok? Ska nämligen flytta över Elin dit bör vi flyttar.

Jag har bott i centrum hela min uppväxt, typ Storgatan. Sen flyttade jag till värnhem och sedan Skurup. Har bott här i snart 3 år. Då blir det en bit för dig att pendla till Köpenhamn, eller du planerar att byta jobb? Vi tittade också på Svedala, men även Kävlinge och Oxie men som du säger så får man mer för pengarna i Skurup.

Vår hund är n blandning mellan schäfer och doberman. Världens snällaste men tyvärr lite rädd för andra hundar :( hon blev nästan biten som mindre. Newfoundland är så fina! Svärföräldrarna har en sådan fast lite blandning. Mammagruppen här är jättetrevlig, men tyvärr har vi uppehåll nu. Vi har setts nån gång utanför BVC också. Dem i "min" mammagrupp är mellan 23-30. Alla är trevliga där så är en bra grupp :) den kvinnan vi går hos på BVC är trevlig och snäll. Kanske lite gammaldags men bra över lag. Den andra har vi gått hos en gång och hon verkar också bra.

Var i Skurup ska bi flytta förresten? Har du funderat på vilken förskola hon ska gå på? Tar din man/sambo över när du börjar jobba?
  • Ninni87
    Anki87 skrev 2013-12-05 16:17:57 följande:

Jag letar jobb i Sverige igen helst så nära hemma som möjligt :) har inte hunnit titta på dagis än men väljer det som är närmst (förutom Montessori). Min man kommer ta över när jag börjar jobba igen men jag är hemma varannan vecka enligt schema och då jobbar han lite istället :)

Vad synd för hunden, hade kunnat bli vänner annars kanske. Ja vår är väldigt oförsiktig och brutalt lekfull ;) kanske skrämmer din.

Vi kommer flytta in på gåsvägen :) var bor ni?

Här är bara 3 månaders kö till dagis så är ju ingen brådska :)

Min hund är bara rädd och försiktig de första 1-2 ggr sen busar hon gärna så tror nog det gått bra. Hon är fortfarande lika busig som en valp.

Gåsvägen, då är det väldigt nära där vi bor, bara en gata bort :) då måste vi ju ses när ni kommit iordning i huset. Du har förresten inte Facebook? Tänkte det kan va lättare att prata där.
Svar på tråden Föräldralediga i/nära Skurup