Anki87 skrev 2013-11-30 21:27:18 följande:
Såg att du har hund! Vad är det för ras? Själv har vi en stor björn, en Newfoundland hane som är strax över året :) såg att du går i mammagruppen via BVC, är det trevligt? Fler i vår ålder kanske? Är BVC personalen ok? Ska nämligen flytta över Elin dit bör vi flyttar.
Jag har bott i centrum hela min uppväxt, typ Storgatan. Sen flyttade jag till värnhem och sedan Skurup. Har bott här i snart 3 år. Då blir det en bit för dig att pendla till Köpenhamn, eller du planerar att byta jobb? Vi tittade också på Svedala, men även Kävlinge och Oxie men som du säger så får man mer för pengarna i Skurup.
Vår hund är n blandning mellan schäfer och doberman. Världens snällaste men tyvärr lite rädd för andra hundar :( hon blev nästan biten som mindre. Newfoundland är så fina! Svärföräldrarna har en sådan fast lite blandning. Mammagruppen här är jättetrevlig, men tyvärr har vi uppehåll nu. Vi har setts nån gång utanför BVC också. Dem i "min" mammagrupp är mellan 23-30. Alla är trevliga där så är en bra grupp :) den kvinnan vi går hos på BVC är trevlig och snäll. Kanske lite gammaldags men bra över lag. Den andra har vi gått hos en gång och hon verkar också bra.
Var i Skurup ska bi flytta förresten? Har du funderat på vilken förskola hon ska gå på? Tar din man/sambo över när du börjar jobba?