Inlägg från: xSundanceKid |Visa alla inlägg
  • xSundanceKid

Föräldralediga i/nära Skurup

Bor i sjöbo. Inte så jättenära Skurup men ändå :p har tre barn, äldsta blir snart 4 år, mellan 17 månader och minsta blir 4 månader ð???

• xSundanceKid

Haha ja, oftast totalt kaos ð???

Jag fyllde 22 för några månader sen. Du själv då? ð???

• xSundanceKid

Nerver mind, såg precis 87 i ditt nick så antar du är född då :) min sambo är också född 87.

• xSundanceKid

Tack :) Milo då som är äldst han går på dagis 15 timmar i veckan och mellantjejen är hemma med mig och lillasyster :)

• xSundanceKid

Jag är alltid hemma med barnen så har tyvärr ingen tid utan dom. Förutom när dom sover då såklart och då umgås jag oftast med sambon eller städar. Händer dock att jag virkar eller bakar lite då istället :)

Det finns öppen förskola här och något annat som församlingshemmet har men inget vi brukar gå på. Vi går i en grupp för unga föräldrar som jag gått i sen jag väntade äldsta barnet men annars är vi oftast bara hemma. Städar, tvättar, leker, lagar mat och annat man kan sysselsätta dom med hemma.

Vad gör ni om dagarna? Har du några intressen som du tar dig tid för när din dotter sover eller när din sambo tar extra tid med henne? :)

• xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-23 20:53:05 följande:

Hej! Är hemma med min son på snart 11 månader och väntar ännu en liten till sommaren :)

Flyttar till Sjöbo nästa vecka.

Va kul ???? var i sjöbo ska ni flytta? ????
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-24 09:14:25 följande:

Jag har gjort samma misstag ;) Haha.

Vi flyttar till sommarbyn faktiskt!

Vart i sjöbo bor du? Vad hittar du på med om dagarna? :)

Ah okej okej :) vi bor inne i byn typ. Ett stenkast ifrån där eiser låg innan, om du känner till sjöbo något? Jag är hemma med barnen. Försöker vara ute så mycket vi kan när det är väder till det annars är vi inne och leker, städar, laga mat & ritar och lite sånt. Vad gör ni om dagarna? :)

Hur gammal är du om jag får fråga? :)
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-24 14:03:33 följande:

Nja. Är uppvuxen i Sjöbo fram till jag var ca 10 men idag går jag vilse där :-P

Om dagarna försöker jag roa sonen så gott det går, började lite på öppna förskolan förra året men sen är det mycket med flytt och renovering nu så det är för tillfället mest det som händer om dagarna ;)

Jag fyller 26 i år. :)

Haha så pass :p

Flytt och renovering tar mycket tid :) vi håller också på med renovering av vår hus. Det mesta är färdigt, i princip bara kök och hall kvar där uppe :) två av toaletterna ska också göras så småningom men det är en annan historia haha ;D

Då är vi ganska nära i ålder. Jag blir 23.
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-24 16:26:14 följande:

Ja herregud tar ju all tid. Mannen jibbar vanöiga jobb sen direkt till huset. Köpte ett som behövde totalrenoveras, sen tyckte mannen att det kan väl inte ta mer än ett par månader. Optimist?! ;) Idag ska jag dit och hjälpa till lite, mormor sitter barnvakt. Jag har knappy kunnat göra något där pga att jag måste ta hand om sonen. Så får passa på när någon kan/orkar passa lilleman :)

Jobbar du något? Hur gamla är dina barn?

Nej det skiljde inte många år! :)

Optimist, javisst haha ;)

Ja, jag brukar också ha barnen medans mannen renoverar. Renovering är inget som intresserar mig direkt, inredningen sen efter är nog mer min grej :)

Nä, jobbar inte. Studerar i vanliga fall. Läser lite gymnasiekurser i väntan på att veta vad jag vill utbilda mig till. Jobbar du?

Äldsta barnet är 4 år, mellan är 19 månader och minsta 6 månader. Du var gravid va? Då kommer du ha ganska tätt mellan dina också? :)
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-26 18:46:53 följande:

Haha ;)

Jag kan tycka det är kul att göra vissa saker, vissa saker jag prövat på nu lär inte hända igen dock. Det är ju prövat..det räcker väl? ;) I och med att HELA huset renoveras om. Väggar tak o allt har rivits ner o sen upp med nytt så blir det lite inredning i det hela också. Men annars ska det bli mysigare att fixa upp lite tavlor mm. Och fixa barnrummen. Har en ide i huvudet om hur jag vill ha det men får se hur allt ter sig, (har lite lite tålamod när det gäller pilleri;))

Nej jag jobbar inte heller. Har gjort. Men fick flera missfall innan sonen så när jag väl blev gravid med honom hade det väl satt sig på huvudet så blev sjukskriven hela graviditeten och sen uppsagd tyvärr. Men vill ändä göra 'karriär-byte'. Vet bara inte vilket håll jag vill gå..typ. men har ju tid på mig att tänka nu med mammaledighet :)

Ja hag är gravid ;) Så kommer bebis när den 'ska' så blir det ca 15 månader mellan om jag inte räknar helt fel :P

Ja, barnrum är något jag fastnat för. Väldigt kul faktisk så är väl tur man har tre barnrum att fixa haha :) kök är också kul för den delen. Längtar tills vårt kök är färdigt. Just nu har vi ett "gå-in-backa-ut" kök. Tröttsamt. Sen när det är färdigt blir det runt 45 kvm.

Nä fy, va hemskt :( Har själv fått missfall. Inte kul :( men ja, det är svårt att veta vad man vill bli. Något du lutar åt mer än nått annat? :)

Ah, då blir det väldigt nära. Jag har 13 månader mellan mina tjejer. Är det flicka eller pojke ni ska ha? Och vad heter eran son? :)
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-26 23:17:05 följande:

Ja jag ser sonens rum framför mig i huvudet så hoppas det tillslut blir lika bra som jag tänker. ;) haha..då blir det en stor omställning sen när ni får en 'hel lägenhet' till kök ;D

Nej jag vet faktiskt inte alls vad jag vill jobba med/som. Har sen jag var 18 jobbat som personlig assistent och är SJUKT TRÖTT på det..minst sagt. Älskar djur (hundar främst) och har tänkt mycket på hunddagis eller liknande men allt känns så långt bort just nu när man har (snart) 2 små. Är du inne på någon speciell inriktning eller?

Haha ja då blev det 'pang på rödbetan' för oss båda. Mannen ville att vi skulle ha en liten till i princip efter förlossningen(skjut mig). ;) Är lite nervös/rädd inför det hela om jag ska vara ärlig. Min son är så mammig, och han är min guldklimp. Han får lixom all uppmärksamhet jag bara kan ge. Och sen kommer jag inte kunna det. Så det är vad som.gör det hela lite sorgligt. Annars tycker jag Det sks bli kul för barnen att vara så nära i ålder. Känns som dom kan få mycket nytta av varandra tillslut. Oj, min son heter Charlie! :) Vad heter dina knottar? :)

Vi har inte tagit reda på könet. Mannen vill inte. Han ville inte sist heller. Jag vill gärna, av olika anledningar men får väl hålla mig denna gången också.

Vet du förresten om där är met/mycket mer mjölkprotein i 1års välling än 8månaders välling?

Ja, ska bli kul :)

Haha min man också. En vecka efter sa han att han ville ha en till :p känner igen det. Så har jag också känt, båda gångerna. Känns lite som man "sviker" det andra barnet/barnen. Men min stora tjej är också väldigt mammig men det gick över förväntan faktiskt. Det funkar nog bättre än vad man tror när man väl kommit in i det hela. Man har ju en tendens, iallafall jag, att föreställa sig det värsta möjliga :p

Milo, Isabella & Tindra :)

Oj, va spännande! :) hade aldrig klarat av att inte veta könet på bebisen. Har alltid kollat upp det :)

Nädu, det har jag inte alls nån koll på, tyvärr.
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-26 23:17:05 följande:

Ja jag ser sonens rum framför mig i huvudet så hoppas det tillslut blir lika bra som jag tänker. ;) haha..då blir det en stor omställning sen när ni får en 'hel lägenhet' till kök ;D

Nej jag vet faktiskt inte alls vad jag vill jobba med/som. Har sen jag var 18 jobbat som personlig assistent och är SJUKT TRÖTT på det..minst sagt. Älskar djur (hundar främst) och har tänkt mycket på hunddagis eller liknande men allt känns så långt bort just nu när man har (snart) 2 små. Är du inne på någon speciell inriktning eller?

Haha ja då blev det 'pang på rödbetan' för oss båda. Mannen ville att vi skulle ha en liten till i princip efter förlossningen(skjut mig). ;) Är lite nervös/rädd inför det hela om jag ska vara ärlig. Min son är så mammig, och han är min guldklimp. Han får lixom all uppmärksamhet jag bara kan ge. Och sen kommer jag inte kunna det. Så det är vad som.gör det hela lite sorgligt. Annars tycker jag Det sks bli kul för barnen att vara så nära i ålder. Känns som dom kan få mycket nytta av varandra tillslut. Oj, min son heter Charlie! :) Vad heter dina knottar? :)

Vi har inte tagit reda på könet. Mannen vill inte. Han ville inte sist heller. Jag vill gärna, av olika anledningar men får väl hålla mig denna gången också.

Vet du förresten om där är met/mycket mer mjölkprotein i 1års välling än 8månaders välling?

Förresten, har du instagram eller Facebook? :)
  • xSundanceKid
    Holk skrev 2014-01-27 13:33:27 följande:

Haha ja det är lätt för dom att säga när dom inte går igenom 'det värsta' ;)

Ja men exakt. Det känns verkligen som att jag sviker min son och att jag inte kommer ge honom vad jag vill och vad han förtjänar. Nen jag tror också lite att det blir bättre sen. Som du säger, man anpassar sig. Och det som hag tycker är bra är att barnen är så små så det sägs vara lätt för dom också att anpassa sig. Jag är tyvärr också en som föreställer sig det värsta. Alla jobbiga scenarion spelas upp i huvudet på mig. Istället för att tänka positivt :P

Ja jag vet inte än om jag kommer hålla mig från att ta reda på könet denna gången :P

Har både insta o fejjan ;) Malin Holk heter jag på Facebook. MrsHolk på insta. Du?

Haha ja precis :p

Jo, men det är lättare att se det jobbiga och negativa istället för det positiva för blir det sen så att det inte alls blir som man vill så blir man inte så förbannad och skulle det gå bra blir man glatt överraskad haha :)

Kanon, lägger till dig :D
Svar på tråden Föräldralediga i/nära Skurup