• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Idag har varit en riktigt lugn dag. Inga speciella känningar, till o med bebisen Har varit lugn. Bara bökat lite lite grann....

2 dgr kvar till bf. Suck...

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-19 19:20:38 följande:
    min förkylning är ngt bättre men fortfarande kvar. och nu fick sonen feber...suck. när ska det passa att bebisen kommer egentligen? vill ju föda nu! men hade ju varit käckt om vi var friska. ALltså det här med att skaffa barn som föds i november känns sådär genomtänkt

Haha... Ja o så är vinterkräksjuka på ingående...

Nä, vi är än så länge friska här. Lite förkylda men inte så farligt.

Imon är bf. Hoppas verkligen den vill komma då även om halva Dan är planerad för annat.

Igår hände det nåt med mina ena höft dessutom så nu är jag mega trött på det. Förmodligen en nerv Elle så som är i kläm. Så fort jag sitter el ligger för länge så gör det svinonr, kan knappt gå. Att resa sig från sängen kan ta en halv evighet. Men bärs jag kommer igång funkade det bra, känner bara av det lite grann då. Men kan ju åtminstone gå utan att kvida.
  • clembke

Jag har tre killnamn, Milo, Wilmer o Melker. Dock har jag inte sambon med mig där. barnen tycker Milo. (det absoluta favvonamnet av de tre).

Blir det en tjej blir det förmodligen Nowalie. Det är ett namn jag har sagt sen jag va typ 15 att en ev dotter ska heta. Sambon har inget val där

Höften har gett med sig någorlunda äntligen. Dock har jag sovit som längst sammanhängande i natt 1 1/2 Tim. Sen har jag vaknat av div saker. Så blir en seg dag idag. Nu får den gärna komma...

• clembke

Oh vad skönt att veta. Få se vad bm säger på tis då jag ska dit. Här den inte tittat ut före detfår jag tid för bedömning. Men hoppas vverkligen att den vill ut snart. Men har börjat misströsta. Den kommer aldrig att vilja komma ut

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-21 19:39:43 följande:
    Nej det känns som om jag kommer att vara den enda i hela världen som kommer att vara kroniskt gravid :) Men om två veckor senast ligger dom i famnen istället! Har gjort planer inför hela helgen så att tiden ska gå lite fortare, känns som om jag bara går och känner efter när jag bara är hemma så nu hoppas jag på att lite aktivitet ska sätta fart på bäbisen :)

Det blir du o jag som kommer vara kroniskt gravida då haha...

Ja, förhoppningsvis max 2 v. Hoppas dock inte på så lång tid...

Inga aktiviteter i helgen inplanerade... Så det blir väl lång väntan... Däremot på mån ska vi besikta bilen (vi=jag då sambon jobbar) sista Dan innan körförbud så måste verkligen då. Ikväll ska delen bytas så har inte kunnat göra det tidigare. O sen på em ska barnen o mannen klippas så den Dan är fullt upp.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-22 21:46:01 följande:
    idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster

Oh, grattis!!!!

Hoppas allt gick bra o att ni mår bra. Något namn? fort gick det me. Hoppas mitt hår lika fort..

Vill oxå nu.... Här lite molande mensvärk idag,men förmodligen falskt alarm igen. Tänk on ddet ändå kunde börja göra ont...
  • clembke

Hörde att eftervärkarna blir värre o värre allt efter ju fler barn man får.

Hade hemska efter tvåan så vet inte omm jag vill genomlida dessas som kommer. är ju nästan värre än förlossningsvärkar.

Efter tvåan fick jag en eftervärk en v efter att dom eg hade slutat, kunde knappt inte gå el nåt så vi fick åka in o kolla.

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-24 17:06:30 följande:
    Ingen bäbis i sikte denna helgen heller! Hur går det för er andra? Provade med att putsa fönster i morse men inte tusan hjälpte det, har iallafall glänsande fönster till advent :) Det är kanske bra om bäbisen stannar i magen inatt för jag brukar kolla på Bron på Söndagskvällar och idag är det ju sista spännande avsnittet.

Nä ingen bebis här heller. Molande mensvärk till o från, men inget som gör ont. Varför kan det inte ändra på sig o bli åtminstone riktiga fv så det gör nån nytta...

Imon ska jag iväg o besikta bilen. Kanske sätter fart då

Annars var vi o storhandkade, sprang i jobbiga trappor (va hos svärmor dom bor på tredje vån utan hiss) o idag har jag städat o testat att möblera om i sovrummet. Men det hjälpte föga...
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-25 05:43:11 följande:
    prova chokladbollar funkade på grannen å mig

Få ta o handla hem o göra det. Allt är värt att testa.

Massa glass, clementiner o glögg funkar inte iaf. Men gött är det... :-P
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-25 09:37:05 följande:
    Chokladbollar låter ju som en god ide :) Det kanske jag med skulle prova! Ska med besiktiga bilen, fast imorgon det kanske sätter fart på magen :) Har inga planer för dagen känns som jag hittat på det mesta för att fördriva tiden, kanske bäst att lägga sig på soffan och titta på en film och fortsätta och vänta....

Besiktning gjorde ingen nytta, på kortsikt iaf...:-P

Få försöka komma på nåt mer, förutom chokladbollar. Kanske en färdknäpp - synd bara att jag alltid är så trött på kvällen.

Imon blir det iaf bm o hoppas att hon åtminstone kan reta på den ordentligt så att det sätter fart...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...