• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

skaviblifyra skrev 2013-11-04 08:15:57 följande:
    blev bara värre och satt och grina i bastun med mannen hahaha...av ingen anledning förutom att dagen varit piss. Hoppas på bättre dag idag!
    Haha.... känner igen det där. Storlipade igår och skällde på sambon bara för att han inte kom ihåg att vi skulle till mina föräldrar o hälsa på (inget speciellt utan bara ett allmänt besök som jag kan göra vilken dag som egentligen) som bor 3 min bilfärd från oss. Utan han tog bilen och åkte o fiskade med en kompis ist. Kvar blev jag hemma med pojkarna. När han väl kom hem så skulle vi upp till våra kompisar och äta middag så vi hann inte åka förbi där.
    Detta fick han en rejäl utskällning om samtidigt som tårarna sprutade på mig. Allt detta bara för att han inte kom ihåg detta plus att han lämnade mig själv hemma - ve o fasa.... Inte för att jag ville följa med o fiska, ville bara inte vara sj... Haha... Gravidhormoner from hell!!!

Det lilla jag kände igår försvann under sena em/kvällen så nu är jag tillbaka på ruta ett.. Suck. Vill inte mer nu... :-P

Nu blir det att åka o lämna barnen på dagis o sen ta mitt besök hos mamma o pappa...    
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-04 09:15:05 följande:
    har inte varit så här hormonig sen i början av graviditeten börjar kännas som amningshormonerna sprutar :) hade en riktig tredagarsblues när sonen kom. LÅg och skrattade och grät...haha vilken syn. Jag var så sur för jag inte fick umgås med sonen utan det bara var mannen som fick mysa med honom haha för jag fick bara ha sonen när jag ammade (vilket ju var ungefär 23.5 h per dygn ;) ) man är för rolig

Haha.... Ja, ibland undrar man hur männen står ut med oss i dessa läge. Stackarna, dom kan få på pälsen för allt. Oftast brukar jag kunna förvarna mannen att det är en sån dag så få han en utskällning el jag börja storlipa så kan han ta det kallt. Men igår kom det bara helt plötsligt....

Ja. Vi få ju ha dom små liven rätt mkt, fast det ibland kan vara "orättvist" för mannen är ju inte bunden till att mäta som vi är. O ändå vill jag amma (trots att man blir bunden).

Med våran tvåa funkade inte amningen utan han fick bli ett flaskbarn vid 9 v o det var väl skönt på ett vis. Men samtidigt, så mysigt med amning...
  • clembke

Här är alla tecken borta oxå. Det molande värk jag hade i sön försvann totalt sen.

Tycker att det räcker nu me, 2 v kvar idag... Suck...

Dagens sysselsättning blir att städa o sen baka. Barnen är lediga idag från dagis. Imon ska den äldsta få bjuda på glassdär då han fyller år nästa v (lever i en förhoppning om att barnen är lediga nästa v)

Energin är bortblåst, men får väl försöka ta tag i hemmet iaf...

• clembke

Min dag har spenderats med att stada for att sen baka en kaka som aldsta sonen ar galen i.. Detta gjorde inte underverk av ryggen, men inget mer an ryggont o ett ben som varker.

Nagon mer som har ett ben som nastan domnar bort om man star for lange. Mitt hogra ben vill inte alls att jag sk sta upp. O i natt vaknade jag av att det vanstra gorde ont, domnade samtidigt som det hade somnat plus lite vark i det. svart att forklara. Hur jag an la mig gjorde det ont.

Na, nu far det garna satta igang. En gnalldag idag igen.... 

plus att jag lyckades igar slarva bort de tre bokstaverna pa datorn o har ingen aning om hur jag far tillbaka dom igen. En del av skiljetecknen har ju dessutom oxa forsvunnit... Suck... Teknik och jag....        \hihi\

• clembke

Samma här.... Det enda jag känt idag är att jag har svettats till o från, stillasittandes. Men inget tecken även om jag hade hoppats det....

Önskar o hoppas att varje liten sak som inte är normalt ska vara ett tecken...

Det onda under höger revben har blivit värre dessutom så nu vill jag verkligen att det ska vara klart - vet att det försvinner bara barnet är ute...

Nä, få väl bli lite Alvedon o hoppas på sömn inatt...

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-06 21:50:24 följande:
    väntar å väntar å väntar på ngt litet tecken men inget...snark längtar juh!

Hela natten har jag drömt om förlossningen. Drömmarna har varit så verkliga att jag nästan har känt värkarna på riktigt. Vaknat o hoppats, men då har det "onda" försvunnit *min önskan om start antar jag*...

Så här har det hållt på hela natten mer el mindre. Drömt, vaknat o blivit lite besviken för att somna om, drömma, vakna o bli besviken.... Pust...

Kan säga att värkarna var så verkliga så man nästan ångrar sig - vad ont det gjorde... *haha*...
  • clembke
    mother87 skrev 2013-11-07 12:38:39 följande:
    Snälla låt det vara på riktigt denna gången! Tog Alvedon vid halv 11 , o haft oregelbundna värkar några timmar nu som Känns! Samtidigt som jag känner att de e nåt som startat så försöker jag intala mig om att de inte är de, känns lite för oregelbundet än så länge. Men har iaf ringt min mamma som tar tåget o kommer senare i eftermiddag. Oavsett är det skönt med sällskap :)

Håller tummarna för dig...

Här som vanligt inte känt nåt än. Iofs startade min första som en blixt från klarblå himmel... Kan ju hoppas på detsamma nu..

Här idag "råkat" handla till bebisen igen. För 400 kr plus att en kompis är i Ullared o handla åt mig... Skulle ju inte köpa mer än...
  • clembke

De flesta julklapparna är klara. Här lite smått kvar, men vet vad vi ska ha .

Oh fy så avundsjuk jag blir påsig mother... Vill ju oxå nu...

Haha vattenavgång. Ja det är en upplevelse. Speciellt när det blir som på film. Med äldsta sa det verkligen splash här hemma på golvet. Stackars sambon fick gå o skura fostervatten efter mig. O det rann hela tiden sen...

När vi väl kom till bb så var mina byxor så blöta. Kan inte fatta att man kan ha så mkt vatten i magen...

Här det inte kommit igång nu så får det vänta till på lör kväll då vi har kalas för äldsta på lör em. Sen är det fritt fram...

• clembke
    mother87 skrev 2013-11-07 21:48:44 följande:
    Varit inne på förlossningen sedan halv 8, var 5cm öppen för 1 1/2 timme sen. Drygt att ha ont men de e på riktigt iaf.

Oh så kul för dig. Vill ju oxå.... Hoppas att det är klart nu o ni ligger o myser.

Idag går jag med värsta huvudvärken o lite illamående. El ja, efter en sväng på toan så har illamåendet lagt sig. Är svintrött o ögonen känns som om dom är dubbelt så stora. O jagsom ska göra så mkt idag... Städa, åka förbi mamma o pappa, förbereda inför kalaset, mmiddag, äta o umgås med barnen.

Börjar med att umgås tror jag, så nu blir det att sätta sig i soffan o spela Nintendo som dom vill...
  • clembke
    mother87 skrev 2013-11-08 11:26:40 följande:
    Jag vill önska er alla lycka till och att nu får friska fina bebisar snart! Här kom tösen 00.15 med 4 krystvärkar :) 48cm lång och 3110 gram :) och en baddare på att amma och lugn än så länge ;) ska få åka hem i eftermiddag. Så ska bli kul att presentera syskonen för varann

Oh så kul. Grattis till flickan. O vad jag hoppas att det snart kör igång snart!!!
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...