Inlägg från: Sissij79 |Visa alla inlägg
  • Sissij79

47 dagar kvar - behöver pepp...

Varit hos BM nu och hon ville avvakta med undersökning då jag fortfarande inte är frisk, vaknade givetvis upp i morse och var jättehes fastän jag inte tycker jag något sjuk längre så tyckte BM att det var bättre att jag åkte hem och kurerade mig. Hon har väl en poäng i vad hon säger men jag blir så rastlös och hoppas hela tiden att det ska börja typ NU! Fick en tid på Tors nästa vecka då man ska kolla mängden fostervatten för med förra killen var det dåligt med vatten på slutet. Jag hoppas på att det är så! Då blir man väl igångsatt hoppas jag, är inte sugen på att gå två veckor över! Barnen tycker jag är så tråkig som inte vill göra något utan mest ligga på soffan och jag förstår dom för den sista tiden har vi inte gjort så många roliga saker precis. Ska bli skönt när allt är över och man kan börja röra sig normalt igen.

• Sissij79

Ja jag har samma problem med jacka har ingen vinterjacka som jag kan knäppa och det finns ju ingen mening att köpa någon ny, hoppas att det inte blir så kallt de närmsta veckorna. Har lite dåligt med kläder överhuvudtaget tycker jag, mina mammabyxor sitter så hårt över magen nu och blir så obekväma att ha på sig efter en stund, har mest tajts och tunika just nu. Sen lär det väl ta ett tag innan jag får plats i mina gamla kläder :) Har inte haft några problem med att gå ner i vikt med de andra men denna gången har jag gått upp mer i vikt och är ju äldre men det är ju bara att ha lite självdisciplin :) När jag gick hem från BM idag så sa hon Då ses vi nästa vecka så jag hyser inget hopp om en bäbis innan dess!

• Sissij79

Hur går det Clembke? Min mage är iallafall kvar och idag hat jag tokstädat för att se om det kan ha någon effekt på min lilla gäst, hitintills har det inte lett till mer än en ond rygg :) Men rent blev det! Fy för tusan vad jag är trött på detta nu och då hÄr jag inte ens på övertid! Igår hade jag ingen bra dag kände nästan lite panik över att det kan vara mer än två veckor kvar, hur ska man orka med det?? Får väl ta en dag i taget och innan jul så har vi dom i famnen. Du kanske tom redan har din utanför magen?

• Sissij79

Då har du ju lite känningar iallafall! Hoppas det leder till något! Tycker att det är vår tur nu att föda barn :)

• Sissij79

Nä nu får det vara nog tycker jag! Har haft mkt förvärkar i helgen som tär på mitt tålamod och gör mig galen! Längtar så efter att det ska börja på riktigt, känner mig nästan sviken av min kropp att den luras så här! Ingen bra daga idag, tycker allt börjar bli väldigt tråkigt nu. Skönt att sambon ska stanna hemma från sitt jobb inatt och hjälpa till med barnen, känns så mycket tryggare när han är hemma! Även om vi inte har långt till sjukhuset ca 3 mil så är det ändå skönt att han är hemma. Har förberett med barnvakt denna veckan så vi vet vem vi ska ringa till om det behövs, har min sambos mamma jättenära så hon kan vara hos oss snabbt om det skulle behövas. Det har gått ganska fort med de två sista barnen och en bäbis i bilen vill vi inte ha :) hur går det för er andra?

• Sissij79

Fy för alla sjukdomar! Jag är frisk nu men min 3-åring har blivit förkyld stackaren men det verkar inte bli så farligt utav det som tur är! Vad jobbigt med en ond höft oxå Clembke hoppas det går över snart! Har ju med BF imorgon, sen är vi lite på plusstid :) Känns som bäbis behöver komma nu, märks på humöret här hemma hos alla att det inte är som vanligt och att alla går och väntar. Tycker det är värre med molvärken nu och alla förvärkar gör ju mig galen!! Har ni några namn än? Vi har Matheo & Lincon högst på vår lista men man vet ju inte riktigt förrän den kommit ut :) Åh vad jag längtar till det är klart och bäbisen ligger i min famn :))

• Sissij79

Det var fina namn, jag gillar oxå Milo :) Var på fostervattens koll idag och det såg bara bra ut, lagom mycket vatten. Viktuppskattning på bäbisen var ca 3,2 kg så det var skönt att det inte ligger en jättebäbis i magen :) Inga känningar idag att bäbis är på väg ut, BF+1 idag. Fick ett "slutdatum" idag den 4/12 så har inte bäbisen kommit innan dess blir det igångsättning då. Skönt att veta att det faktiskt blir ett slut på denna graviditet :)

• Sissij79

Nej det känns som om jag kommer att vara den enda i hela världen som kommer att vara kroniskt gravid :) Men om två veckor senast ligger dom i famnen istället! Har gjort planer inför hela helgen så att tiden ska gå lite fortare, känns som om jag bara går och känner efter när jag bara är hemma så nu hoppas jag på att lite aktivitet ska sätta fart på bäbisen :)

• Sissij79

Åh så kul stort grattis!! Vad snabbt det gick :) En liten tjej vad mysigt! Jag hade oxå hemska eftervärkar förra gången fick akupunktur av en BM och det tyckte jag hjälpte. Jag var nästan säker igår på att det skulle börja, hade onda värkar i flera timmar som sen inte blev värre så jag gick och la mig och somnade såklart. Har en del känning nu på morgonen men inte alls som igår, jisses vad dessa falsklarm är jobbiga!

• Sissij79

Ingen bäbis i sikte denna helgen heller! Hur går det för er andra? Provade med att putsa fönster i morse men inte tusan hjälpte det, har iallafall glänsande fönster till advent :) Det är kanske bra om bäbisen stannar i magen inatt för jag brukar kolla på Bron på Söndagskvällar och idag är det ju sista spännande avsnittet.

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...