• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Så blir det nytt ctg o ul på tis nästa v.... Få se hur ofta vi få åka nu, är ju ändock 6 mil tor varje ggn.

Det som är sagt hittills är att om det ökas på mer så kanske det blir till att tömma lite vatten o/el ev sätta igång förlossningen tidigare (inte än det fortfarande är tidigt, 36 fulla v på tors).

Igångsättning ser jag inte ifram emot så det hoppas jag vi kan slippa iaf. Sen får det gärna sätta igång spontant tidigare.

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 19:50:43 följande:
    kunde de se ngn anledning till polyhydron? så trist att ha täta kontroller, men bra såklart! är det tungt att andas nu och så? magen kan ju bli enorm med detta...

Nä dom har kollat sockret o det låg jättebra. Dom kollade idag barnet o kan inte hitta något avvikande där så jag är nog bara en som får mkt. (hade med dom andra två oxå fast inte lika mkt)

Ja det är bra med täta kontroller men lite småtrist.

Rätt tungt att andas vid vissa positioner, liggande o i vissa fall sittandes.

Ja nyfiken är man, enormt... är supernyfiken på om det är pojke el flicka. Vilket som är naturligtvis välkommet... Men vill Veta, fast inte förrän vid födseln.

Det jag vet om bebis är att den har mkt hår (inte undra på halsbränna o uppstötningar ). Både idag o förra ggn så dom det vid ul - att den har mkt hår.
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-21 22:33:33 följande:
    Allt flöt på hos bm idag. Sfmått på 29 så som hon sa följer jag sakta "min egen lilla kurva". Tul på måndag o bm koll nästa måndag. Känns dryyygt som ni skriver, vill ju se o gosa bebis igår nästan :/ fast man vet att varje dag xtra där inne är bra för dom :) har fortfarande lite värk i mage o rygg som retar mig till o från sedan i helgen, men inget som ändrar karaktär eller ökar *suck* det som varit jobbigt idag är väl att man har en busig mage med gaser och nån typ av känsla i ryggslutet som nerv i kläm eller så på nåt vis. Lättar lite om man står o vickar på höfterna lite men återkommer ju. Känns så B att sitta o pipa över små krämpor, men man börjar, eller Är! Rätt less på det.

Haha, det där med att stå o vicka på höfterna känner jag igen. Har jag fått göra oxå, man känner sig rätt konstig att stå där o vicka... B-) det strålar ner i benet så fort man slutar. (har som tur är sluppit det på ett tag nu)

Oh en liten fin mage då antar jag. 29 cm hade jag när jag var 28+6. Sist, 34+1 hade jag 35 cm. Nu vill jag inte ens veta tror jag.. nästa bm besök är om en v.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-22 09:59:57 följande:

Ja herreva jag är nyfiken på om det ör en tjej som jag trottmesta tiden eller en lillebror. Men vill inte heller veta innan den är på mitt bröst. Har ju gjort typ 15 ul men blundat när de varit nära bäckeno mrådet :)
    Haha... Jag kan ju inte ens se skillnad på tjej och kille på ul så jag har tittat men inget sett. (har iofs inte letat heller)
    Ja, absolut vänta tills den är född. Är ju det som är lite av tjusningen att inte veta innan.

Idag har jag packat bb-väskan. Har väl lite småsaker att lägga i som tex mobilladdare, kamera, dricka, godis. En bok kanske (ifall man blir kvar). Kanske lite druvsocker så att man behåller lite energi.
    Annars har jag bara packat så att jag klarar en natt där (både till mig o bebis). Hoppas dock att vi får åka hem samma dag. I värsta fall får väl sambon komma med mer.     
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-22 18:24:13 följande:
    Jag tog inte reda på könet med sonen, men gjorde det denna gången för "enkelhetens" skull :P måste oxå få pipa av mig, har så jäkla ont i höften/ryggen,, känns dom man bara blev nedslagen av foglossning bara pang boom i eftermiddags, o sitter i än, jag som trodde jag klarat mig från det denna grav :( blää

Vad blir det denna ggn?

Testat TENS el bäckenbälte? Båda är så underbart när det är som värst. Har du inte testat så hör det.

Gick med Tensen halva Dan i sön när vi var i Ullared. Körde igång den lite då o då...

Idag har bebis tryckt neråt, gjort ont o ilat emellanåt. Har haft lite mensvärkliknande ibland men det är väl bara önsketänkande.

Frågade igår på ul om bebis låg långt ner men det tyckte hon inte att den gjorde. :-\
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-22 18:53:52 följande:
    Bebisens kommande spjälsäng som blev bäddad o klar i fredags :) Nä, glömde helt att fråga bm om Tens. Ska nog ringa henne imorrn!

En liten flicka på g?!

Så fin... Ska se om jag kan ta o möblera om lite för att få det bättre då bebis ska sova i vårt rum.

Ja gör det. Det är absolut värt det...
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-23 09:20:15 följande:
    Japp en liten tjej har de sagt på de två ul jag varit på :)

Ringde om TENS ,,, inga problem att jag kunde hyra nån, meeeen! Den som provar ut o så är inte där förrän den 1:a november :/

Tradigt, men men..

Prova ut? Min behövdes inte provas ut..min bm gick o hämtade en, visade hur den funkade (står även i instruktionsboken så man behöver ingen genomgång egentligen) o sen var det klart.

Fy idag är en seg dag. Skulle nog lätt kunna somna om o sova hela dan idag. Är så sjukt trött... Men barnen är lediga idag så det får bli att försöka vara pigg.. nu sitter vi o kolla barnprogram.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-26 17:17:46 följande:
    börjar få en känsla av att den här graviditeten närmar sig ett slut. Men vem vet det kanske är 6 veckor kvar :) nu är den iaf med huvudet ned (idag...) vi får väl se hur när var :)

Haha... Ja slutet finns, även om den emellanåt känns otroligt långt borta.

Skönt att den ligger neråt igen. Hoppas den fixerar oxå.

Idag har jag bakat bullar till äldsta sonens födelsedag o kalas. Det var ungefär det jag mäktade med idag. Nu ligger jag soffan o är lat.

3 dgr kvar tills nästa ul o ctg, nyfiken på vad dom säger om det då.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-26 21:05:34 följande:
    kan bero på att jag boar som en tok nu, bäddat med bebissängkläder. fyllt frysen med bullar, hallongrottor och chokladsnitt. Igår började mannen prata om tänk om vi är ihop när vi är över 60 och ser tillbaka på det här med den här graviditeten det är ju den sista. Å vi borde njuta av det nu för det är så speciellt :) å det har han såklart rätt i. Men ändå vill man se ett slut.

Förmodligen är detta vår sista grav oxå. Känns rätt vemodigt att veta det egentligen. Tänk att aldrig mer få gå igenom denna resan igen. Även om jag bara önskade att den skulle ta slut nu. (dålig dag igen).

Bakade bullar gjorde jag igår. Borde kanske baka nåt mer...

Bäddat sängen Hae jag gjort, ska väl ta vagnen en dag oxå, men det är ju bara lakan som ska i där.

Annars är väl allt klart inför förlossningen.

I natt va en sån där nått där jag har jämrat mig var o varannan timme. Bara att byta ställning har gjort så ont. Dels i fogarna där fram o dels under höger revben. O däremellan har ryggen känts av.

Men har iaf lyckats vara ute i drygt två Tim med barnen (tillsammans med sambo o ett par vänner med barn)
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-10-27 17:22:37 följande:
    Hur går det för er tjejer?! Det börjar närma sig nu!! Jag går in i v 38 nästa vecka och nu börjar det bli lite nervöst tycker jag! Ska bli så skönt när allt är över, har inte oroat mig för förlossningen innan i graviditeten men helt plötsligt nu så har jag börjat oroa mig. Hur känner ni? Längtar på ett sätt tills när det ska börja men på kvällen så känner jag att det är skönt att bäbisen är kvar i magen! Konstigt eftersom sömnen är ganska dryg nu, förvärkar och toabesök stup i ett :) Men så har väl alla det i slutet. Vi har inte planerat för någon direkt barnvakt än, min svärmor bor jättenära oss så hon har lovat att ställa upp när det är dax men man kan ju inte be henne hålla sig hemma det kan ju dröja fyra veckor innan bäbisen behagar titta ut! Har ni "bokat" barnvakt?

Jaglängtar tills det är över. :-P har ju en sämre dag idag igen.

Orolig för fl är jag inte, var det inte heller med dom andra två. Fast jag fick panik vid själva krystningsskedet med tvåan. Vill bara att det ska sätta igång.

Mitt nästa mål nu är tisdag då vi har dels bm besök o sen ul o ctg.

Barnvakt kommer mina föräldrar vara. Min mamma ska operera sitt knä på ons så dom kommer att vara hemma. (såvidare det inte kör igång på ons då). Efter op kommer hon att vara sjukskriven i 2-3 månader.

Dom tog vår äldsta då tvåan föddes oxå.
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...