Inlägg från: skaviblifyra |Visa alla inlägg
  • skaviblifyra

47 dagar kvar - behöver pepp...

jag är sååå nyfiken på när ungen kommer och hur den ser ut och allt. Väldigt pirrigt (upprepar mig säkert) men det är ju ändå såååå nära nu 35+0 idag!!!

• skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 21:40:12 följande:
    Nä dom har kollat sockret o det låg jättebra. Dom kollade idag barnet o kan inte hitta något avvikande där så jag är nog bara en som får mkt. (hade med dom andra två oxå fast inte lika mkt) Ja det är bra med täta kontroller men lite småtrist. Rätt tungt att andas vid vissa positioner, liggande o i vissa fall sittandes. Ja nyfiken är man, enormt... är supernyfiken på om det är pojke el flicka. Vilket som är naturligtvis välkommet... Men vill Veta, fast inte förrän vid födseln. Det jag vet om bebis är att den har mkt hår (inte undra på halsbränna o uppstötningar ). Både idag o förra ggn så dom det vid ul - att den har mkt hår.

Ja herreva jag är nyfiken på om det ör en tjej som jag trottmesta tiden eller en lillebror. Men vill inte heller veta innan den är på mitt bröst. Har ju gjort typ 15 ul men blundat när de varit nära bäckeno mrådet :)
  • skaviblifyra

börjar få en känsla av att den här graviditeten närmar sig ett slut. Men vem vet det kanske är 6 veckor kvar :) nu är den iaf med huvudet ned (idag...) vi får väl se hur när var :)

• skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-26 18:31:04 följande:

Haha... Ja slutet finns, även om den emellanåt känns otroligt långt borta.
    Skönt att den ligger neråt igen. Hoppas den fixerar oxå.

Idag har jag bakat bullar till äldsta sonens födelsedag o kalas. Det var ungefär det jag mäktade med idag. Nu ligger jag soffan o är lat.
    3 dgr kvar tills nästa ul o ctg, nyfiken på vad dom säger om det då.
    kan bero på att jag boar som en tok nu, bäddat med bebissängkläder. fyllt frysen med bullar, hallongrottor och chokladsnitt. Igår började mannen prata om tänk om vi är ihop när vi är över 60 och ser tillbaka på det här med den här graviditeten det är ju den sista. Å vi borde njuta av det nu för det är så speciellt :) å det har han såklart rätt i. Men ändå vill man se ett slut.
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-29 16:34:37 följande:

Suck, blir ingen tidigareläggning av fl . Precis hemkommen från förlossningen o ctg o ul. Vattnet har minskat så nu görs det inget mer...
    Ordinerad Alvedon o väntan... Så 2 tabletter vid sänggående mot allt det onda.

Men fick henne åtminstone att känna på mig. Hon kunde inte känna huvudet, men hon drog lite i tappen. Förhoppningsvis skynda det väl på i det stora hela. Annars få jag be min bm att känna om 2 v igen när nästa besök är.

Va hos henne idag, 37 härliga cm i magmått o 15 kg viktuppgång... (mer än viktuppgång än jag har haft med mina andra två). Känner mig inte alls motiverad idag...
    jag har också gått upp mkt mer än sist 16 kg än sålänge gick upp 12 sist...suck Men nu var iaf huvudet nedåt och ruckbart! vilket känns underbart! men oj va jag är sugen på att föda nu, men är ju 36+1 bara så...är väl ett tag kvar.
  • skaviblifyra

då är oktober snart slut. Jag som hoppades på idag. men det blir nog inte det...och det skadar ju inte att bebin tjockar på sig några dagar till men en vecka till tycker jag räcker ;)

jag kan vända mig om igen! helt fantastiskt! har haft så ont i bäckenet just vid vändning i sängen, inatt vände jag mig hur lätt som helst utan den minsta smärtan. Antar att barnet kommit längre ned ev fixerat sig fast jag tycker den känns ruckbar fortfarande. strunt samma vad som är orsaken det är underbart iaf!!!

• skaviblifyra

det är ju bara å avvakta å se. min dröm om oktoberbebis verkar förbi. hade så gärna...men men... får bli en november bebis då

• skaviblifyra

jag har tjatat om att jag mått så bra nu sista veckorna typ tusen ggr bättre än resten av grav å därflr kan va hravid ett tag till. men har varit ensam med sonen hela helgen då mannen jobbat typ tusen timmar då har humöret å stubinen inte varit den bästa då hade varit skönt om hen vill titta ut snart ändå. 37+0 om 3h å 18 min (inte för att jag räknar...)

• skaviblifyra
    skaviblifyra skrev 2013-11-03 20:42:49 följande:
    jag har tjatat om att jag mått så bra nu sista veckorna typ tusen ggr bättre än resten av grav å därflr kan va hravid ett tag till. men har varit ensam med sonen hela helgen då mannen jobbat typ tusen timmar då har humöret å stubinen inte varit den bästa då hade varit skönt om hen vill titta ut snart ändå. 37+0 om 3h å 18 min (inte för att jag räknar...)
    blev bara värre och satt och grina i bastun med mannen hahaha...av ingen anledning förutom att dagen varit piss. Hoppas på bättre dag idag!
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-11-04 08:50:24 följande:
    Haha.... känner igen det där. Storlipade igår och skällde på sambon bara för att han inte kom ihåg att vi skulle till mina föräldrar o hälsa på (inget speciellt utan bara ett allmänt besök som jag kan göra vilken dag som egentligen) som bor 3 min bilfärd från oss. Utan han tog bilen och åkte o fiskade med en kompis ist. Kvar blev jag hemma med pojkarna. När han väl kom hem så skulle vi upp till våra kompisar och äta middag så vi hann inte åka förbi där.
    Detta fick han en rejäl utskällning om samtidigt som tårarna sprutade på mig. Allt detta bara för att han inte kom ihåg detta plus att han lämnade mig själv hemma - ve o fasa.... Inte för att jag ville följa med o fiska, ville bara inte vara sj... Haha... Gravidhormoner from hell!!!

Det lilla jag kände igår försvann under sena em/kvällen så nu är jag tillbaka på ruta ett.. Suck. Vill inte mer nu... :-P

Nu blir det att åka o lämna barnen på dagis o sen ta mitt besök hos mamma o pappa...    
    har inte varit så här hormonig sen i början av graviditeten börjar kännas som amningshormonerna sprutar :) hade en riktig tredagarsblues när sonen kom. LÅg och skrattade och grät...haha vilken syn. Jag var så sur för jag inte fick umgås med sonen utan det bara var mannen som fick mysa med honom haha för jag fick bara ha sonen när jag ammade (vilket ju var ungefär 23.5 h per dygn ;) ) man är för rolig
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...