• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

mother87 skrev 2013-10-16 14:46:07 följande:
    Jag vill köra utan smärtlindring om det går, med sonen badade jag o drog 3 andetag av lustgasen, vill försöka hålla det där men man vet ju aldrig! :) jag har läst om tens men inte riktigt fattat vad det är, men låter ju bra! Kanske fråga bm om de. Har oxå en liten kille som gillar o smyga sig in o lägga sig hos en men går ju relativt bra nu när man ff e ensam. Tråkigt när barnen e sjuka, då e man nästan själv sjuk :/

Absolut, fråga henne om det. Det är så skönt...
    Det är typ ström som åker in i musklerna och man slappnar av. Jag bara älskar det. Första gången jag skulle få det (min höft hade låst sig och med det musklerna) trodde jag att jag skulle dö. Men gud vad skönt det va...
    O denn gången har dom en mer modern än vad dom hade sist (för 3 1/2 år sen). Då kunde jag bara ställa nivån på hur starkt det skulle vara. Och nu finns det olika program och så kan man ställa in hur länge ett program ska köras.
    Ska absolut ta med mig den i helgen när vi ska till Ullared. Tänkte att man kan ju lätt bli trött i ryggen när man går där och ev måste stå i kö.

Jag har än så länge klarat mig undan sjukdomar. Men har oftast svårt att bli sjuk, vilket är skönt. Plus att det verkar som om ungarna har ärvt mitt immunförsvar då dom inte är sjuka så ofta heller. Riktigt sjuka har dom varsin gång sen april 2012. Yngsta hade då halsfluss och några månader senare hade den äldsta influensan. Ja, o sen en sväng magsjuka i våras me ja...
    Hade nästan hoppats att det skulle bryta ut riktigt denna gången då dom har gått och varit halvdåliga, Men inte då... Fast på ett sätt - skönt att ha friska barn...       
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-16 14:46:47 följande:
    jag badade och fick massage funkade utmärkt. hoppas på likadan föelossning som sist. vattnet gick halv fyra värkarna började halv sex. han kom 9,13 snabbt smidigt å rätt smärtfritt
    Ja det vore det bästa om det kunde gå lika smidigt denna gången. Underbart med korta förlossningar...  
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-17 10:03:43 följande:
    min bebis har ju vänt sig om tre gånger senaste veckan. men nu ligger den med huvudet ned iaf. hoppas den stannar så!!!!
    Hua... ja hoppas att den stannar så nu. Tror min fortfarande ligger neråt.
    mother87 skrev 2013-10-17 11:10:46 följande:
    Hur vet ni om den vänder sig (dum fråga kanske) :-! Min bm har bara sagt att flickan här är fixerad när jag är på koll (gör ont de) o de har hon sagt sen v 28. Sonen fixerade sig oxå där nånstans mellan 28-30. Låter dumt än en gång men vill att det ska vara dax snart! Vill gosa bebis nu, dagarna är såå dryga,, Idag har jag påbörjat BB väskan iaf ;) imorgon ska madrassen till sängen hämtas ut på posten o då ska det bäddas :) men för ovanlighetens skull fick jag sova hela! Natten inte ens ett toa besök. O så har man ju små plockat lite hemma o sorterat o lagt sonens saker där dom ska vara o så efter man lämna sonen på dagis. Känner sig lite slö men ändå pigg för ovanlighetens skull. Så kanske blir o dammsuga här hemma i eftermiddag, vilket man inte pallat alls senaste :P

Med min första så märkte jag när han vände sig, bökade runt i heeeeela magen och den såg halvt missbildad ut ett litet tag. Han vände sig "rätt sent" (om man jämnför med denna.
    Tvåan märkte jag aldrig av när han vände sig och inte heller denna gången. Inte mer än att sparkarna ändrade plats.
    Från början kände jag mest långt ner och nu (sen den vände sig) har rörelserna varit upp. Dock har den bökat runt en massa den senaste tiden så det verkar nästan som den ändrar ställning. Men fortfarande är rörelserna där uppe. Om h*n är fixerad eller inte vet jag inte, har glömt att fråga och bm har bara känt och sagt att det verkar bra. Får kolla nästa gång, men det är inte förrän den 29 okt. Ev om dom kan se det på ul på måndag. Kanske ska passa på att fråga där.

Min bb-väska har jag inte börjat med än. Hittar inte ens min väska så måste se om jag hittar en jag kan ha. Ska bara ha en liten då jag planerar att åka hem så fort som möjligt. Skulle jag bli tvingad att stanna av en eller annan anledning får väl sambon ta med sig mer kläder.
    Sängen är färdigbäddad sen nån vecka tillbaka - hade tråkigt en dag så gjorde det då.

Idag är en riktigt seg dag. Har typ inte sovit nåt alls i natt. Har det inte gjort ont i ryggen så har det gjort ont i höfterna och ner i benen. O har det inte gjort ont där så har det gjort ont under höger revben. O om det inte har varit det så har jag varit toanödig och sen har hunden väckt mig för att han ville ha burkmat. Pust, är du hungrig så ät torrfoder!!!!
    Nä, en riktigt skitnatt har det varit i natt.... *känner mig lite sur*.... 
    O sen ska sambon bort o träna bowling ikväll så då blir jag ensam från kl 17.30 ca med barnen. Hoppas att dom är lugna o lyssna ikväll.
    Har gått 35 fulla v idag så 5 v kvar. Men hoppas verkligen att det inte tar så lång tid utan sätter igång tidigare... Kommer aldrig orka att gå tiden ut *som det känns idag*... Men det kan ju ändras om man får en dag som är bättre...              

• clembke

Fy fasen... Tredje natten i rad där jag inte har kunnat sova. Hur 17 ska jag stå ut i en månad till... Usch, en dålig dag idag...

Annars ska vi in till stan o köpa skor till barnen o imon blir det Ullared...

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-19 15:41:32 följande:
    Usch fyy. Lider med dig :/ de e sååå jäkla B att inte få sova! Själv är det rätt ok idag, är hos min farmor o farfar med sonen. Har haft lite kymiga känningar de senaste timmarna lågt ner i ryggen. Inget som gör ont men kommer i vågor på nåt vis :S Svårt att beskriva, men ska bli bjudna på middag här snart innan vi ska hem, så får bli en varm dusch o lite tv tittande ikväll när sonen somnat :)

Blev det nåt av dina känningar?

Dagen gick igår, på nåt sätt. Lämnade barnen till mamma o pappa igår kväll o sen åkte vi hem en sväng till en kompis.

I natt har jag fått sova liiite bätttre iaf, dock skulle vi upp vid fem. Kom upp tjugo över till slut.

Så nu är vi på väg hem från en hel dag i Ullared. Kläder o klappar klara. Hittade till o med de färgerna pojkarna ville ha på sina nya jackor o mässor - grönt till den ena o blått till den andra. Så dom blir nog nöjda.

Här trycker bebisen sen runt om mest hels tiden. Det värsta idag var nog när den tryckte neråt, ilar o smärta till. Men kan ju hoppas att det gjort lite nytta allt tryckande.
  • clembke
    sandra 1986 skrev 2013-10-20 12:59:49 följande:
    Hej tjejer!

Jag har BF den 5/12, själva graviditeten är lätt som en plätt den här gången och samma sovningen, jag vaknar inte en enda gång per natt :) MEN mina höfter dödar mig !! Tack och lov vaknar jag inte på nätterna av de men morgonen när jag ska ut sängen, FYFAN säger jag bara! Samma kvällarna när jag sitter i soffan, jag kan ju knappt ta mig ur :( de gör så sjukt ont så jag håller på bli galen, men snart så, peppar peppar är de klart. Kan tillägga att jag också har en snart 5 och en 6 åring hemma + bonusbarn varannan vecka på snart 4 och 7.../

Hello o välkommen.

Ja höfterna är ingen höjdare, fast mina vräkas på natten. Annars måste jag säga att det har varit smidigt fram till då jag startade tråden..det var då nätterna började strula. :-P

Ni har fullt upp för hemma nu snart då.
  • clembke
    mother87 skrev 2013-10-20 19:00:49 följande:
    Nix :/ skedde inget mera än en natt med sömn störningar, o vakna upp idag me ögoninflammation o har varit fruktansvärt seg idag,,, men men, bm för vanlig kontroll imorgon och hoppas ju på att inflammationen och den Horribla långdragna förskylningen ger med sig asap! Härligt när man finner det som önskas av barnen :)

Oh fy... Hoppas att det ger med sig snabbt....

Ja dom blev supernöjda med jackorna.

Imon ska vi på ul, koll av fostervatten. Bm besök är det inte förrän om en dryg v.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 05:38:25 följande:
    suck nu har dem vänt sig igen å gar huvudet upp... jaja den lär väl vända sig många ggr igen... hoppas jag.

Nä fy... Hoppas den vände sig rätt snart igen o sen stannar där.
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 09:17:37 följande:
    jaaaa det va ju planen i torsdags!

Vad säger bm om det? När "måste" den ligga fixerad neråt för att inte riskera säte?

Jag går här o hoppas att bebisen gör nån nytta nu. den ligger o trycker neråt så det ilar till o göra lite ont längst ner. (inga värkar dock) men kanske den bökar till o trycker lite så att trappen öppnar sig lite iaf. Så kanske man slipper gå tiden ut. *drömmer lite*
  • clembke

Ok. Hoppas att det blir bra i slutänden.

Just nu sitter vi på sjukhuset efter ul. Konstaterat polyhydraminos (el hur det nu stavas), för mkt fostervatten. Gränsvärdet ligger vid 240 (hade det för en månad sen) o jag ligger nu på 321. Så nu sitter vi o vänta på att göra en ctg-kurva. O sen ev ska vi göra en ctg varje v tills vidare.

Rådet vi fick va dessutom, går vattnet så ska vi åka in. Även om inte värkarna har kommit igång. Så vi får väl se vart det tar vägen o vad dom säger efter ctg idag.

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...