Inlägg från: Sissij79 |Visa alla inlägg
  • Sissij79

47 dagar kvar - behöver pepp...

Har oxå BF den 20/11 och börjar med bli väldigt trött på att vara gravid!! Väntar fjärde barnet, har tre pojkar innan 13,11 och 3 år gamla. Vet att även detta blir en liten kille :) Har haft en bra graviditet så jag ska inte klaga men är trött nu på magen och vill gärna ha bäbisen i famnen istället! Har haft mycket sammandragningar & molvärk senaste veckorna men det är väl inte så konstigt när det är fjärde barnet. Jobbigt är det iallafall! Jag är hemma nu på havandeskapspenning så jag har tid att ligga på soffan, tycker tiden går SÅ sakta nu!!! Känns som en evighet tills det börjar närma sig. De två första killarna är födde i V40+2 och 39+5 och den sista slutade med igångsättning BF+15 så jag har inga förhoppningar att denna lilla kille ska komma innan BF!

• Sissij79

Jag har oxå varit hemma jättelänge känns det som! På mitt jobb får man bara jobba tills v20 men jag jobbade lite längre tills v24 och det var i slutet på Juli så jag har varit hemma sedan dess. Börjar bli ganska så trist nu tycker jag, längtar tills magen är borta och att allt inte är så obekvämt längre! Tycker tiden sniglar sig fram! Har oxå svårt för att sova på nätterna vår 3- åring somnar i sin säng men kommer nästan varje natt till oss och då är det nästan omöjligt att somna om! Mother 87 & skaviblifyra då finns det ju hopp för er att bäbisen kommer lite tidigare iallafall! Hade problem oxå problem med prematura sammandragningar med nr 3 och fick ligga på sjukhuset med dropp och bricanyl redan i v 26 men han trivdes sedan väldigt fint i magen och kom inte förarens BF + 15 med igångsättning. Konstigt att det kan bli så! Hade kort tapp och var öppen 1 cm från v26 utan att det hända något. Denna gången har jag haft mkt sammandragningar men inga som gjort ont och därför aldrig behövt åka till sjukhuset vilket har varit jätteskönt! Idag skiner solen iallafall i Skåne och det är så skönt ute! Ska ut och ta en promenad strax med sambo och barn :)

• Sissij79

Jag jobbar som Ambulanssjuksköterska och pga hot,våld och tunga lyft får man inte jobba längre i graviditeten, de har heller inga omplaceringsmöjligheter så därför fick jag gå hem. Ja promenader är ingen höjdare längre tycker inte jag heller. Min mage blir stenhård när jag rör mig inget som gör ont men det känns obehagligt. Tvättat lite bäbiskläder idag, oj vad dom är små! Det är ganska så mysigt med alla förberedelser. Vi beställde en ny vagn på nätet som kom förra veckan, har inte vår förra kvar då vi bestämt att vi inte skulle ha flera barn :)) Sen blev vi ändå så sugna på en liten bäbis till.

• Sissij79

Hur går det för er tjejer?! Det börjar närma sig nu!! Jag går in i v 38 nästa vecka och nu börjar det bli lite nervöst tycker jag! Ska bli så skönt när allt är över, har inte oroat mig för förlossningen innan i graviditeten men helt plötsligt nu så har jag börjat oroa mig. Hur känner ni? Längtar på ett sätt tills när det ska börja men på kvällen så känner jag att det är skönt att bäbisen är kvar i magen! Konstigt eftersom sömnen är ganska dryg nu, förvärkar och toabesök stup i ett :) Men så har väl alla det i slutet. Vi har inte planerat för någon direkt barnvakt än, min svärmor bor jättenära oss så hon har lovat att ställa upp när det är dax men man kan ju inte be henne hålla sig hemma det kan ju dröja fyra veckor innan bäbisen behagar titta ut! Har ni "bokat" barnvakt?

• Sissij79

Mitt humör är också väldigt instabilt, ställde mig i köket igår och började gråta som en tok! Vet inte varför, kände mig bara väldigt trött på att vara gravid! Fick tröst av sambo och 3-åringen som undrade vad som stod på :) Har oxå mkt sammandragningar och förvärkar men inget som känns som det gör någon nytta. Mest psykiskt jobbigt tycker jag då man hoppas att det ska börja. Tror dock inte att denna lilla kille kommer innan BF då ingen utav de andra gjort det. Här är det Novemberlov denna veckan och barnen är hemma från skolan/dagis, skönt tycker jag då tiden går lite fortare när man inte sitter själv på dagarna. Jättedåligt väder i Skåne idag iallafall regn och blåst så idag får vi stanna inne och mysa istället :) Längtar efter bäbisen nu!!!

• Sissij79

Åh vad skönt om du får bli igångsatt tidigare Clembke! Håller tummarna för dig! Idag är jag verkligen trött på att vara gravid, känns som jag har gjort allt här hemma, städat lådor, tvättat kläder, fixat bebisens rum osv. Kan inte komma på något direkt som jag är sugen på att göra, tycker det är jobbigt att stå & gå förlänge med för bäbisen trycker så mycket nedåt nu. Borde ju njuta utav denna sista graviditet tycker jag för i detta hemmet blir det inte fler barn iallafall! Vi har precis fått tillbaka strömmen efter stormen igår, den har varit borta sedan igår vid 19-tiden så nu tror jag vi ska titta lite på Tv och fortsätta vänta på lillebror :))

• Sissij79

Vad synd att du inte fick igångsättning! Hoppas denna lilla bäbis kommer lite tidigare då! Ja lite sömn nu fram till bäbisen tänker sig titta ut hade varit skönt, dagarna är så långa. Själv letar jag tecken hela tiden vilket bara är onödigt. Blir bara besviken när det inte händer något. Det närmar ju sig i vilket fall! Jag har inte vägt mig på ett tag men vid mitt förra besök hos BM så visade vågen 10 kg upp och det har säkert ökat med några kg, känner mig väldigt tung i kroppen nu. Får väl försöka mig på att få lite sömn nu! Ska iväg med barn, sambo och kompisar imorgon på utflykt och det ska bli kul, skönt att komma iväg hemifrån lite!

• Sissij79

Här händer det inte ett dugg! Har varit med pojkarna på massor med aktiviteter nu under lovet men helt utan effekt. Det enda som händer är att jag får en jädrans molvärk och den kan man ju vara utan! Var hos BM i Torsdags och hon trodde inte att bäbisen skulle komma innan BF eftersom de andra tre inte gjort det som jag får väl helt enkelt fortsätta vänta. Tycker det börjar tära på humöret nu, är så sugen på att kunna röra mig igen och ut och gå långa promenader utan att det gör ont överallt. Hoppas att det snart börjar titta ut små bäbisar :))

• Sissij79

Nu tycker jag att det kan räcka för min del med att vara gravid! Är så trött på att ha ont överallt och alla dessa hemska förvärkar. Mitt humör svajar också nu och idag har jag känt mig irriterad på pojkarna vilket jag inte brukar vara. 15 dagar kvar till BF och det känns ju som en evighet! Tycker dagarna sniglar sig fram! Hur går det för er? Några tecken än?

• Sissij79

Här är barnen i skolan och på dagis, sambon jobbar så jag ska tillbringa förmiddagen på soffan med kaffe och film tänkte jag :) Inte så dumt faktiskt. Jag har försökt att inte leta tecken för man blir bara så besviken tycker jag men varje dag så tänker jag ändå att idag är det kanske dax och det är ju fortfarande två veckor kvar till BF, suck!! Tänker att jag borde njuta av tiden istället då det definitivt är sista bäbisen i detta huset men jag känner mig väldigt färdig med att vara gravid nu! Det som jag tycker är mysigt är att till jul då är bäbisen med all säkerhet ute!

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...