Grappa skrev 2013-10-06 10:50:52 följande:
Därför att Putin utnyttjar denna situation till att fiska röster och framstå som en moralisk person. Precis som han gjorde i USA-fallet.
Om Ryssland var bekymrade för barnens skull så skulle de ju bara kunna korrigera de problemområden de ser. T ex inte godkänna samkönade adoptanter. Det behöver man inte stoppa all adoption för att komma åt. Man säger helt enkelt nej tack den dag Bosse & Nisse ansöker. Eller hur?
Jag syftar inte på barnhem, men jag förstår av ditt svar att du inte är så insatt i internationella frågor. Här kan du läsa lite om Ryssland:
www.manskligarattigheter.se/dm3/file_archive/...
Kort sagt är Ryssland ett land som visserligen inte är kommunistisk längre, men ett land som inte har nån som helst respekt för grundläggande mänskliga rättigheter.
Jo, klasskillnaderna och korruptionen känner jag till. Jag har en god vän i Ungern och det är likadant där. Det är tråkigt.
Men när det gäller detta med migration och homosexuella, så tycker jag I PRINCIP att de har rätt (vilket inte betyder att jag stödjer deras handlande i varje enskilt fall). Det ÄR ingen självklarhet att homosexuella ska få gifta sig och adoptera barn - i de flesta av världens länder får de faktiskt inte det. Men av någon märklig anledning, så väljer media att hacka på just Ryssland, Ungern och olika öststater.
Jag gillar inte heller detta, att PK-media vill ha det till att regeringen går emot folkviljan. Det gör de inte. De FÖLJER folkviljan. När lagen kom i Ungern t.ex., att det skulle bli förbjudet att göra reklam för homosexualitet i media, så vinklade svenska PK-media det till att det skulle handla om förtryck av det ungerska folket. Att folket skulle vara emot lagen. Men så var det ju inte.
Min vän Mihály, som är djupt troende och har tre söner, berättade t.ex. att han och hans fru hade haft väldiga problem innan, med media som smög in gulliga bilder av bögpar i tidningar och TV. Han eller hans fru måste alltid gå igenom tidningarna innan de gav dem till sönerna, och sitta med vid TV:n så att de hastigt kunde byta kanal om det kom något sådant. Dom tyckte att lagen var en lättnad!
Likadant med migrationen: FOLKET vill inte heller ha dit en massa invandrare, som ska tära på de knappa resurser som finns!