• Alana

Nekad sms-lån

Jag är nybliven student och har suttit med dubbla hyror sen mitten av augusti och nu har pengarna tagit slut.  
    Inför oktober månad så satte jag mina räkningar som prio 1 och jag fick därför 87 kr kvar på kontot efter detta. Det ska räcka till 2 kurslitteraturböcker, arbetsskor med stålhätta, mat mm tills jag får csn i slutet på denna månaden.

Det går ju inte ihop så mitt enda hopp trodde jag skulle bli att ta mitt första sms-lån. Ett par sidor erbjuder sms-lån utan ränta när man lånar första gången så det lät ju bra. Fyllde i uppgifterna och försökte skicka in men det står direkt att jag blir nekad detta. Förstår inte varför? Jag har inga betalningsanmärkningar, har aldrig tidigare tagit sms-lån så jag har därför heller aldrig varit sen med återbetalning av sms-lån. Så vad finns det för andra skäl för att neka mig detta?

• Svar på tråden Nekad sms-lån
  • studentbruttan29

Vad har du för årsinkomst enligt deklarationen?

• Alana
    studentbruttan29 skrev 2013-10-03 19:41:04 följande:
    Vad har du för årsinkomst enligt deklarationen?

Ingen aning faktiskt. Inte mycket iaf för jag var långtidssjukskriven innan jag började studera. Kollar dom sånt?
  • Hannah76

Måste du betala själv för arbetsskor?
    Japp de kollar på din inkomst. 

• Alana
    Hannah76 skrev 2013-10-03 20:06:41 följande:
    Måste du betala själv för arbetsskor?
    Japp de kollar på din inkomst. 

Ja, tyvärr så måste vi det.

Så det finns ingen chans för mig att söka sms-lån nu då? Finns det inget jag kan göra?
  • finskorpan

Ta inget SMS-lån!!! Gå till din bank, förklara situationen och se om du inte kan få låna. En sån liten summa borde inte vara några problem.

• malin111212

Snälla ta inte sms-lån! Gör som finskorpan säger! Gå till banken, värt ett försök. 
    Kolla på Lyxfällan som går nu så kanske du förstår!
    Hoppas verkligen att det löser sig för dig!  

• läkarstudent

SEB har något lån för studenter som man inte behöver ha någon inkomst för. Tror man kan låna upp till 20 tusen eller något sånt

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • studentbruttan29

Studentlån då? Jag tog sånt förut, 20 000 kr. 

• alynda

Ja, kolla med SEB eller din studentkår. De kan ibland erbjuda mindre korttidsfrånvaro.

• linnn89

Trustbuddy försök där.,,

Sms lån är ganska luriga om du inte ser upp o är noga.. Det blir en riktig fälla.. Ibland är det bättre att svälta några dagar än att ta ett sms lån.... Hamna inte i en ond cirkel... Men visst det går men var försiktig realistisk med hur mycket du lånar annars blir det en ond cirkel som är svår att komma ur...

Hoppas det går bra för dig och fundera extra innan du har det...

Svar på tråden Nekad sms-lån