DevilsDaughter skrev 2013-10-02 17:57:08 följande:
Då räknar jag som du, räknar med ägglossningsdagen.. Tror man ska det.. Ja, jag har alltid haft kort lutealfas, känner av min ägglossning väldigt tydligt, samt att jag testar med ägglossningstester när jag försöker bli gravid. Har också förstått det som att man måste vänta till ägglossningen har varit, tänkte också 2 dagar efter ÄL, och jag kommer fortsätta till jag får mens, för som du säger, det är ju hela tanken...
Nej, jag har inte kollat progesteronvärde eller ägglossning.. De vill inte ta emot mig här, de tycker att 10 dagar är ok lutealfas som inte behöver utredas och jag kan ju bli gravid, bara att det tar lite tid och att jag inte vill vänta.. Och än så länge är vi bara på första försöket med detta barnet så jag kommer vänta innan jag "begär" hjälp..
DevilsDaughter skrev 2013-10-03 10:16:30 följande:
sötnos: var i cyklen befinner du dig nu? Var köpte du din kräm?
Köpte min kräm på biobodyshop... Är på dag 6 :) Jag tror inte 10 dagar egentligen är problematiskt, de är allt under 10 som försvårar. Däremot om du också pga lågt progesteronvärde (Som för övrigt ger kort lutealfas också) inte har någon ÄL, då blri det problem. Men de finns dem som har 7 dagar lutealfas och fortfarande blir gravida. Får du positigt på ÄL test? Det får inte jag. får du det , har du med största sannolikhet ÄL.
Om det bara är första försöket skulle jag hoppa krämen ett tag. Man vet ju faktiskt inte som sagt om du lika gärna kan funka.. 10 är som sagt undre gränsen, men fortfarande inom vad som är OK.