Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

Min son är "mobbare".

Jag tänker att en anmälan till skolinspektionen är på sin plats om inte dialog med skolan fungerar Mobbing anser jag vara upp till den drabbade att definiera. Så jo, din son mobbar, även om orsaken är hans funktionsnedsättning. Jag tror också på dialog med drabbade barns föräldrar.

Mammalinda1982 skrev 2013-10-02 09:17:39 följande:
    Nej ingen medicin. Hans utbrott är inte ofta, ibland några gånger i månaden bara, men förra vecka va det 3 "mindre" incidenter på 1 dag i skolan. 2 va med mot andra elever 1 va att han avvek från lektionen bara -lugnt och försiktigt när han tyckte att han blev orättvist behandlad av läraren. Jag tycker det är bra att han går ut, om han stannar på skolan område, men den nya läraren vill att han ska "lära sig att stanna kvar". Min son har själv jobbat fram till att det bästa sättet är att  gå ifrån, för att inte göra andra illa, men läraren tycket att han ska lära sig stanna kvar... Och inte göra andra illa. Men så fungerar inte grabben... Han vet hur han vill och behöver göra, för allas bästa, men läraren motarbetar honom och oss föräldrar i det. Ska kontakta rektorn nästa vecka om detta.

Om hans utagerande beteende i skolan drabbar andra barn så är några gånger i månaden ganska mycket. Hur hanterar personalen utbrotten? Tycker det låter superbra att han går ifrån istället för att slåss..... Vilken bra strategi.

Kan du be skolan läsa Bo Hejlskovs bok "Problemskapande beteende" Eller för all del gå in på hans nystartade blogg. Läsa på om lågaffektivt bemötande.

Svar på tråden Min son är "mobbare".