Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg
EnAnonumius skrev 2013-10-02 15:35:40 följande:
Ja verkligen moget att kläcka ur sig "Det man inte vet har man inte ont av" samtidigt som man tvingar mannen att leva i en direkt lögn och bedrar honom. Vad gör du när bubblan spricker?För det är knappast moget att tro att man kan sopa undan sin otrohet år efter år. Det är bara otroligt naivt att tro att man kan fortsätta att sopa undan sin otrohet.
Sex är hur jäkla okey som helst att njuta av.
Dock så anser ju jag att ljuga, och gå bakom ryggen är inte okey om man älskar och respektera någon.
Bedrägeriet i sig, som är med otroheten är, mycket värre än sexet egentligen. Det är fan det du vägra att greppa, att folk vänder sig emot otrohet, och tvingar en annan människa att leva i en lögn, inte att du njuter av att ha massor av sex. Vill du över huvudtaget förstå skillnaden mellan "njuta av massor av sex" och "att vara otrogen"?
En som är mogen för ett äkta kärleksförhållande men ändå vill lite sexäventyr med andra ändå, ser till att man skaffar en partner med liknade vädringar, och har ett öppet förhållande i stället. Då blir det knappast otrohet utan båda partnerna är överens med varandra och har öppna kort.
Så kom tillbaka när du verkligen har förstår innebörden av mogen.
Det krävs mer än att man kan stava det på ett inlägg på valfritt diskussionsforum.